Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

    Hallo,

    ik heb een Samsung LCD 102cm die beperkte pc-resolutie weergeeft, als ik blueray mts bestanden afspeel kan ik dus helaas niet genieten van mijn volle resolutie.
    Ben voorstander van een blueray recorder voor pc (ipv een hifi-model) omdat ik dan ook pc-bestanden,... kan backuppen.
    Maar als ik een interne pc bluerayrecorder zou kopen zit ik weer vast aan de maximumresolutie door m'n pc-beeld

    Ik weet dat er externe blueray's bestaan als pc model.
    Zou er een zo'n externe blueray recorder bestaan met hdmi uitgang die ik rechtstreeks aan m'n LCD kan koppelen, waardoor ik dus rechtstreeks blueray discs kan spelen (ook zonder tussenkomst pc ?)

    Bedankt voor nuttige tips
    2010

  • #2
    Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

    Is een video-kaart met HDMI-uitgang geen oplossing?
    Anders beperk je de aansluiting weer tot Blu-Ray alleen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

      inderdaad zoals VerSeg zei is het véél interessanter én goedkoper om een videokaart met hdmi te kopen... (of DVI, dan kan je DVI-->HDMI adapter gebruiken)
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

        ik heb reeds een grafische kaart met dvi (en dvi to hdmi opzetstuk en hdmi kabel) en op deze grafische kaart is zelfs een 5.1 optische uitgang waar ik draadloos m'n sony boxen mee stuur vanaf de pc.

        Maar dat is net het probleem : als ik m'n pc via hdmi aan m'n LCD vastmaakt herkent hij dit als pc-beeld en krijg geen beeld, in de handleiding staat ook dat je niet moet proberen pc beeld via hdmi op de lcd af te spelen. Je zou niet geloven hoe streng sommige LCD's zijn in ontvangen van pc-beeld, met gewone vga kabel werkt het dus wel. Heb ik een 720p maar mijn grafische kaart ondersteunt deze HD resolutie niet + pc beeld dus beperkt tot 1368 x 768.

        Maar ik wil ook wel effectief de schijven om eens een blueray te branden of eens een hogekwaliteitsfilm in volle resolutie te zien (nog nooit kunnen testen dus zonder echte blueray hardware).
        Daarmee lijkt een externe Bluerayrecorder met hdmi out de enige oplossing, ik hoop dat ik hem dan gewoon op een extern kanaal zal kunnen zetten (zoals dvd) en direct afspelen.

        Ze zijn misschien wel nog niet zo ingeburgerd, maar iemand kennis van externe blueray-writers als er ook met hdmi out bestaan ?

        Comment


        • #5
          Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

          niemand een externe blue ray brander (of evt speler met hdmi out dan) voor pc ????

          Comment


          • #6
            Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

            Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
            niemand een externe blue ray brander (of evt speler met hdmi out dan) voor pc ????
            Ik denk dat wat je zoekt gewoonweg niet bestaat. De speler zou al meer dan enkel een schijfstation zijn waar het BD schijfje in spint en zijn 0'en en 1'tjes verstuurd.
            Omzetten naar HDMI vereist dan weer de juiste decodering on board van de BD player met zijn beveiligingsprotocols en dus kom je al snel op een niet voor de hand liggende oplossing (en je wil nog eens BD schijfjes branden er bovenop).

            Ik denk niet dat dit toestel reeds gemaakt is

            Comment


            • #7
              Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

              Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
              Heb ik een 720p maar mijn grafische kaart ondersteunt deze HD resolutie niet + pc beeld dus beperkt tot 1368 x 768.
              Volgens mij geef je hier toch zelf het antwoord op je vraag hoor... welke grafische kaart heb je juist? Ik heb bv een Nvidia GTX260 die alle mogelijke resoluties ondersteunt tot 1920*1080px (full hd dus). Deze hangt via composite kabel aan mijn tv en werkt perfect

              Bovendien verbaast het me dat er in je grafische kaart ook geluid zit? Zeker dat het geen onboard grafische kaart is of zo?
              [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

              Comment


              • #8
                Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

                Een Nvidea 8600 of 8800GTS, maar m'n LCD ondersteunt echt geen hogere resoluties dan 1368 x 768 voor pc beeld, staat in het boekje. Nee, van 5.1 geluid bedoelde ik op het moederbord.

                Als een externe blueray writer met hdmi kabel niet bestaat heb ik slechts 1 oplossing :
                Een gewone externe blueray player kopen (hifi model) en een interne pc blueray writer.

                Is wel duurder 2 toestellen, maar met een blueray player hifi-model heb ik nog een toestel bij naast m'n dvd-player. Dit is een Sony 700AW met draadloze infrarood gestuurde boxen. Moet dan eigenlijk heel m'n home-theatre systeem verkopen

                Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                Volgens mij geef je hier toch zelf het antwoord op je vraag hoor... welke grafische kaart heb je juist? Ik heb bv een Nvidia GTX260 die alle mogelijke resoluties ondersteunt tot 1920*1080px (full hd dus). Deze hangt via composite kabel aan mijn tv en werkt perfect

                Bovendien verbaast het me dat er in je grafische kaart ook geluid zit? Zeker dat het geen onboard grafische kaart is of zo?

                Comment


                • #9
                  Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

                  Ik vrees dat je zelfs met een externe component niet hoger zal kunnen gaan dan de resolutie die je scherm aanbiedt. Je scherm heeft een resolutie van 1368 x 768, wat voldoende is om 720p af te spelen, want dat is wat je minimum vertikaal moet hebben.

                  Die 1368 x 768 is meer dan waarschijnlijk je "native resolution", en ga je met eender welk apparaat niet hoger kunnen. Heb je al eens een extern apparaat aangesloten (Blu-Ray speler, PS3)?
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

                    uw pc Aansluiten via DVI (niet vga & hdmi) is altijd dé oplossing als je niet over een full-HD tv beschikt, maar de iets lagere resoluties wenst te gebruiken, ik doe net hetzelfde met de HD-ready toestellen die ik reeds gebruikt heb.

                    een hd-ready toestel via hdmi op een pc aansluiten geeft altijd het probleem dat je enkel standaard resoluties kan kiezen, (1080p, 720p, ...) en niet de native resolutie van je TV (bijvoorbeeld 1336 op xxx pixels)

                    Gebruik dus gewoon een dvi kabel en het probleem is opgelost.

                    ps. er is trouwens geen merkbare reden waarom een hdmi beter zou zijn dan een DVI kabel

                    Unfortunately, just like PC DVD burners, a Blu-ray burner does not include any on-board audio or video decoding, let alone any way of hooking one directly to a TV. When installed in a PC and playing a Blu-ray movie, the actual video decoding is carried out by the CPU and graphics card (e.g. hardware AVC HD acceleration) and the audio is decoded by the sound card. Even the Blu-ray playback software runs on the PC itself. The only thing the Blu-ray drive does while playing a disc is read the data from the disc.
                    Last edited by RikH; 18 januari 2010, 09:33.
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe Blue-ray recorder voor PC met hdmi uitgang voor rechstreeks op LCD?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      uw pc Aansluiten via DVI (niet vga & hdmi) is altijd dé oplossing als je niet over een full-HD tv beschikt, maar de iets lagere resoluties wenst te gebruiken, ik doe net hetzelfde met de HD-ready toestellen die ik reeds gebruikt heb.

                      een hd-ready toestel via hdmi op een pc aansluiten geeft altijd het probleem dat je enkel standaard resoluties kan kiezen, (1080p, 720p, ...) en niet de native resolutie van je TV (bijvoorbeeld 1336 op xxx pixels)

                      Gebruik dus gewoon een dvi kabel en het probleem is opgelost.

                      ps. er is trouwens geen merkbare reden waarom een hdmi beter zou zijn dan een DVI kabel
                      Dat kan ook niet. Het signaal over HDMI en DVI is net hetzelfde. Je bent ook verkeerd wat betreft die keuze aan resoluties: Ik sluit m'n laptop op HDMI aan op m'n Dell 2408 scherm, en ik beschik over de volle resolutie. Je laptop biedt die resolutie aan, omdat het scherm (of TV) en de laptop elkaar herkennen en gelijk de native resolutie uitwisselen. Met een Blu-Ray of PS3 of ander HD apparaat dat een vaste resolutie heeft heb je dat niet, die gaat het scherm aansturen op 720p en dat scherm (of TV) past zich daaraan aan en gaat dat gewoon scalen.

                      Als je een DVI kabel wil aansluiten op je scherm, moet die beschikken over een DVI aansluiting. Heeft die dat niet, dan gebruik je een DVI->HDMI converter, wat in feite gewoon de signalen doorgeeft, dus waarom zou dan DVI beter zijn dan HDMI?

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment

                      Working...
                      X