Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autosalon

    Vrijdag ga ik naar het autosalon.
    Ik zou er natuurlijk graag foto's trekken.
    Als beginner kan ik wel enkele tips gebruiken.

    Ik heb een canon eos 500d met 18-55 IS lens.
    Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

  • #2
    Re: Autosalon

    Neem een statief mee, dan hoef je niet te flitsen op die glanzende bolides.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Autosalon

      meestal is er teveel volk om mooie foto's te nemen, als je je statief zet, is er altijd iemand die er tegen stoot zodat lange sluitertijden niet altijd mogelijk zijn.

      je zal mooiere foto's in een showroom kunnen maken dan op het salon

      Comment


      • #4
        Re: Autosalon

        Ik ga het zonder flits wagen, de auto's blinken al genoeg zoals je al zei!
        Andy Lemaire

        andylemaire.be

        Comment


        • #5
          Re: Autosalon

          Ik heb het in een andere post al eens aangehaald, maar zal het nog eens hier zetten ook

          Kijk gerust even naar twee tutorials die ik hierover geschreven heb :
          Photographing an indoor car show like a pro
          en
          Case Study - Geneva 2009 Auto Show

          Een statief is wel nuttig, maar zorg ervoor dat niemand er kan tegen lopen ... en vooral probeer niemand te raken als je het draagt, het kan erg druk zijn hoor, zeker op vrijdag want dan nemen veel mensen verlof om naar het autosalon te komen

          Ik gebruik zo goed als altijd mijn 580EX II flits op een auto salon, maar dan als invulling, zeker niet op echt te belichten want dat trekt op niets, krijg je serieuze hotspots op de wagens.

          Ideaal is ook een polar filter, maar reken er niet op dat je alle reflecties weg zal krijgen, er hangen overal lampen, dus je zal altijd wel ergens een reflectie blijven houden, of je moet met meerdere exposures werken met een verschillende stand van de filter ... maar dan moet je zeker je statief meenemen.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Autosalon

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Neem een statief mee, dan hoef je niet te flitsen op die glanzende bolides.
            ISO 1600 of zoiets komt ook goed.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Autosalon

              Alvast bedankt voor de tips.
              een externe flitser heb ik mij nog niet bij aangeschaft. Dit komt zeker nog.
              Een statief heb ik wel maar dit lijkt me nogal onhandig. (en jah... het is dus vrijdag dat ik ga dus...)
              Ook een polarisatiefilter heb ik nog niet.

              Ik ga er proberen het beste van maken.
              Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

              Comment

              Working...
              X