Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locaties voor shoots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locaties voor shoots

    Geschikte locaties vinden voor een shoot is niet altijd even evident. Diegene die hun geheimen prijs willen geven mogen hier altijd hun locaties posten.

    2 mooie locaties die ik ken:

    Limburg
    • Domein Nieuwenhoven - St-Truiden - Foto
    • Japanse Tuin - Hasselt - Foto
    • Mijn - waterschei (alom bekend hier denk ik) - Foto


    Vlaams-Brabant
    Het Vinne - Zoutleeuw - Foto
    Last edited by -Will-; 13 januari 2010, 12:27.
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

  • #2
    Re: Locaties voor shoots

    Beste, mag men in Waterschei zo maar een shoot doen
    was laatst in Beringen mijn daar mag men dit niet hoor men moet eerst schriftelijk een aanvraag indienen en de kans is zeer klein dat men toelating geeft
    Ik ben zelf een oud pand aan het zoeken liefst met een trap en veel staal,
    dus als er iemand is die mag het gerust laten weten
    een tijd geleden in Merksplas aan het gevang geweest daar is een leuke locatie weet niet of het nog mag daar ze alles gingen herwaarderen
    hotel , manege enz....
    grt

    Comment


    • #3
      Re: Locaties voor shoots

      Moet je eens aan de beheerder van de site vragen, maar normaal gezien, in samenspraak mag dit volgens mij..
      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

      Comment


      • #4
        Re: Locaties voor shoots

        Was een maand of 2 geleden in Beringen en gewoon foto's gemaakt, niemand die er iets van zei...

        Een paar foto's staan hier

        Greetz Filip
        Canon 50D, 40D en 400D, canon 17-40mmL, canon 70-200mm f4 en f2.8L IS USM, sigma 28-70mm 2.8 en bende ander canon glas dat ik nooit gebruik :-)

        Comment


        • #5
          Re: Locaties voor shoots

          Ik denk ook wel dat als je er gewoon gaat fotograferen dat er geen probleem is.. Al denk ik wel dat alles op eigen risico is!
          Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

          Comment


          • #6
            Re: Locaties voor shoots

            Ik heb in Beringen andere ervaringen. Je moet het absoluut vragen vooraf anders krijg je problemen als je opgemerkt wordt. Althans zo was het enkele jaren geleden...
            www.135mm.be
            @135mm_leuven
            info@135mm.be

            Comment


            • #7
              Re: Locaties voor shoots

              Wat bedoel je met problemen?
              Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je als fotograaf daarvoor een process krijgt. Nu weet ik wel dat er in Beringen een paar zijn omgekomen jaren geleden, door een verzakking..
              Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

              Comment


              • #8
                Re: Locaties voor shoots

                Je moet absoluut toestemming hebben in Beringen, je bevind je op privé terrein als die mensen de politie bellen krijg je moeilijkheden gegarandeerd. En er loopt regelmatig volk rond.
                Het is inderdaad door dat er iemand door een kolenwasser (was een koperdief) gevallen is dat ze nu veel strenger zijn.
                Ik ga in de lente terug naar cheratte 10 euro inkom, wel betreden op eigen risico, ook al betaal je inkom die man weet zogezegd niet dat je binnen bent, Je geraakt er helaas ook niet binnen zonder dat je de portier opbelt (ik heb het al geprobeerd). Als je modellen bij hebt kan je niet verwachten dat deze overal beginnen over te klauteren. De modellen betalen ook inkom hou daar rekening mee.

                Comment


                • #9
                  Re: Locaties voor shoots

                  Inderdaad, met modellen is het allemaal zo simpel niet.. En best ook geen risico's nemen!
                  Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Locaties voor shoots

                    Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                    Wat bedoel je met problemen?
                    Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je als fotograaf daarvoor een process krijgt.
                    Als jij zou thuiskomen en je merkt dat er iemand in je woningkamer zit te fotograferen, ga jij die ook zijn gang laten gaan

                    Verlaten panden, ook al zijn ze verlaten, zijn altijd eigendom of in beheer ... zonder toestemming betreden is dus niet zo wettelijk.
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Locaties voor shoots

                      Ik zeg niet dat je geen proces kunt krijgen, het zou me verbazen dat je er gewoon een zou krijgen voor verlaten panden (vergelijking met je eigen thuis vind ik niet terecht).. Nu is de mijn in Beringen wel een speciaal geval.
                      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Locaties voor shoots

                        Een locatie is altijd eigendom van iemand (kan ook van de gemeente of staat zijn).
                        Als jij een ongeluk krijgt kan de eigenaar aansprakelijk worden gesteld. Vandaar dat wanneer men merkt dat je zonder toestemming ergens binnendringt men niet mals gaat zijn en direct de politie gaat bellen.
                        Eventuele schade die aangericht is gaat men ook proberen in jou schoenen te schuiven
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Locaties voor shoots

                          Ja dat is inderdaad het gevaar dat je loop en vanwaar je je bewust van moet zijn voor diegene die het toch willen proberen!
                          Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Locaties voor shoots

                            Japanse Tuin in Hasselt
                            Vermoedelijk kan je in domein Het Vinne in Zoutleeuw ook wel creatief aan de slag met modellen
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Locaties voor shoots

                              Voor mijngebouwen in Waterschei moet je toestemming vragen (en ook betalen) om er foto's te mogen maken bij stad Genk.
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X