Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke (macro?)lens voor dit soort foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke (macro?)lens voor dit soort foto's?

    Vraagje van een leek in de wondere wereld van de macrofotografie. Welke lens zou best gebruikt worden voor het maken van dergelijke foto's:




    Totnogtoe gebruik ik een 50mm 1.4 lens op m'n Nikon D80, met dergelijke resultaten:


    Daarbij zit ik wel telkens op de minimale focus-afstand, dus het is wel wat goochelen om de scherpte goed te krijgen.
    Ik heb helaas geen verstand van macrofotografie, waar dit in feite wel onder valt. Kunnen jullie mij een lens aanbevelen (met beperkt budget, indien mogelijk liefst tweedehands), sigma 105 macrolens bv? Of kan ik m.b.v. tussenringen hetzelfde resultaat bekomen?

    Bovendien zou het handig zijn als deze lens bv. ook bruikbaar zou zijn voor portretten e.d.

    Graag jullie nuttig advies

    Lieven.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

  • #2
    Re: Welke (macro?)lens voor dit soort foto's?

    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
    Of kan ik m.b.v. tussenringen hetzelfde resultaat bekomen?

    Lieven.
    Ja, dat kan ook met tussenringen en je 50 mm lens.

    Comment


    • #3
      Re: Welke (macro?)lens voor dit soort foto's?

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
      Vraagje van een leek in de wondere wereld van de macrofotografie. Welke lens zou best gebruikt worden voor het maken van dergelijke foto's:




      Totnogtoe gebruik ik een 50mm 1.4 lens op m'n Nikon D80, met dergelijke resultaten:


      Daarbij zit ik wel telkens op de minimale focus-afstand, dus het is wel wat goochelen om de scherpte goed te krijgen.