Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verwijderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verwijderen

    Waarom kan ik geen (oudere) foto's meer verwijderen. Knop aanpassen is weg ?
    Grt,
    Hexagon

  • #2
    Re: Foto's verwijderen

    Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht
    Waarom kan ik geen (oudere) foto's meer verwijderen. Knop aanpassen is weg ?
    Na enige tijd - ongeveer negentig dagen - verdwijnt de knop om aan te passen. Alleen een moderator kan, na overleg, die knop terugzetten.
    Deze maatregel hebben we te danken aan enkele ex-BD-ers die met slaande deuren vertrokken zijn. Bij hun vertrek hadden zij hun recente topics gewist.

    De tekst en koppelingen kunnen op die manier behouden blijven, op de foto's heeft BD geen vat.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verwijderen

      Bij mijn weten (en ik kan natuurlijk verkeerd zijn) zijn de foto's nog steeds eigendom van de maker. De foto verwijderen kan je nog steeds op de website waarvan je ze linkte.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Foto's verwijderen

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Bij mijn weten (en ik kan natuurlijk verkeerd zijn) zijn de foto's nog steeds eigendom van de maker. De foto verwijderen kan je nog steeds op de website waarvan je ze linkte.
        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Na enige tijd - ongeveer negentig dagen - verdwijnt de knop om aan te passen. Alleen een moderator kan, na overleg, die knop terugzetten.
        Deze maatregel hebben we te danken aan enkele ex-BD-ers die met slaande deuren vertrokken zijn. Bij hun vertrek hadden zij hun recente topics gewist.

        De tekst en koppelingen kunnen op die manier behouden blijven, op de foto's heeft BD geen vat.
        Nu was het niet de bedoeling om alle foto’s weg te halen, maar soms is het tijd om eens opruiming te houden.
        Zo stonden er diverse foto’s van derde die bewerkt waren, ik vind dit na drie a vier jaar niet meer zo zinvol om die te laten staan.
        Eveneens is het vervelend dat ik moet vragen of ik mijn foto’s a.u.b. weg mag halen en of ik het knopje “aanpassen” terug mag krijgen.
        Natuurlijk weet ik dat ik de foto’s via de website weg kan halen, helaas heeft dit wel eens tot een drama geleid. Vandaar mijn vraag waar is "het knopje" gebleven.

        In ieder geval bedankt voor de informatie.
        Grt,
        Hexagon

        Comment


        • #5
          Re: Foto's verwijderen

          BD heeft geen monopolie wat betreft de geposte foto's; die kunnen ook op andere sites nog staan.
          Het kan ook dat foto op andere locaties nog actueel gebleven is en daarom op parkinglocatie mag blijven. Enkel op BD moet verwijdering nog kunnen gezien de maker de volle eigendom behoudt over zijn foto.
          Wat is hier standpunt van BD?

          Henri
          Last edited by kodachrome; 12 januari 2010, 02:45.
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Foto's verwijderen

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Na enige tijd - ongeveer negentig dagen - verdwijnt de knop om aan te passen. Alleen een moderator kan, na overleg, die knop terugzetten.
            Deze maatregel hebben we te danken aan enkele ex-BD-ers die met slaande deuren vertrokken zijn. Bij hun vertrek hadden zij hun recente topics gewist.
            Eigenlijk belachelijk.
            Wie zijn foto's niet meer wil tonen verandert de locatie en het is ook gedaan, het is voldoende één mapnaam te veranderen en alles is foetsie.
            Maar als daarentegen een goedbedoelende BD-er bepaalde foto's van locatie wil veranderen, dan kan hij zijn eigen topics niet meer aanpassen om de foto's terug toonbaar te maken.
            Wat verwijderen van recente reacties zelf betreft ... als het pas na 90 dagen gebeurt kan je alles van de laatste drie maand verwijderen en blijft er dus niets recent staan.
            Eigenlijk voorkomt men niets van verwijdering maar kl**t men de anderen.

            Net als in de challenge. Heel vervelend dat men geen correcties meer kan aanbrengen in eigen reacties.
            Heel vaak ziet de tekst er niet uit zoals men wil omdat niet al de accenten of aanhalingstekens er komen zoals men ze typt. Dat is ook zoiets dat ineens anders was.

            Een voorbeeldje ... http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post2519633
            Last edited by VerSeg; 12 januari 2010, 00:19.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Foto's verwijderen

              Er zijn hier wel meer beslissingen die ik niet begrijp.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Waar je met dit voorbeeld naartoe wil, snap ik ook niet.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Foto's verwijderen

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Er zijn hier wel meer beslissingen die ik niet begrijp.

                Waar je met dit voorbeeld naartoe wil, snap ik ook niet.
                Uw reactie verwijst naar een bepaald topic van een geliefd persoon ... foto's zijn verwijderd, links zijn verwijderd en dit allemaal ondanks het volgens wat we hier lezen de bedoeling is in recente topics niets te verwijderen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's verwijderen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Uw reactie verwijst naar een bepaald topic van een geliefd persoon ... foto's zijn verwijderd, links zijn verwijderd en dit allemaal ondanks het volgens wat we hier lezen de bedoeling is in recente topics niets te verwijderen.
                  Tja, hij heeft ineens spijt gekregen en de foto weggehaald. Zolang iedereen z'n eigen parkeerplaats beheert, kunnen dergelijke dingen gebeuren.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's verwijderen

                    't Ja als je iemand buiten pest kunnen dit de gevolgen zijn.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's verwijderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      't Ja als je iemand buiten pest kunnen dit de gevolgen zijn.

                      Grtz, RF

                      Inderdaad , hij wilde er gewoon een beetje bij horen op zijn manier .


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's verwijderen

                        Als je ze wel op dezelfde locatie wil laten staan, maar wilt verwijderen op BD, dan is er maar één gouden tip: Laat ze nooit meer dan 90 dagen staan. De maker blijft ten alle tijde de publicatierechten behouden.

                        Als je op BD na bv een week de foto verwijdert kan je een ban krijgen. Wat nu als je dit mét reden doet?? Ben je dan echt verplicht telkens die reden kenbaar te maken???

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's verwijderen

                          Aangezien je steeds eigenaar blijft van je beelden mag je ze ook verwijderen, en door het verwijderen van de URL krijg je geen foto meer in beeld. Ik koos ervoor om al mijn beelden te verwijderen en geen beelden meer te plaatsen op BD, hooguit nog is een om technisch probleem te verduidelijken, maar daarna haal ik het beeld ook weer weg.

                          Als je beelden plaatst met de bedoeling ze te delen met andere fotografen zijn er veel betere site's dan BD.

                          MVG, Jeff C.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's verwijderen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            ... Als je op BD na bv een week de foto verwijdert kan je een ban krijgen. ...
                            Is dat een reglement dat je zelf gemaakt hebt?

                            Ik heb het niet kunnen vinden in het forumreglement ter zake:

                            2.10. Laat foto's a.u.b. staan

                            Het is de bedoeling dat foto's, ook een tijd na publicatie op dit forum, op je webruimte of bij je fotogalerijprovider blijven staan (en dat de link ongewijzigd blijft). Haal ze daar dus niet zomaar weg wanneer het je uitkomt! Anders krijgen we (foto)onderwerpen die plots geen beelden meer bevatten, maar wel nog reacties. Oudere onderwerpen bekijken en becommentariëren behoort dan ook niet meer tot de mogelijkheid voor bestaande noch voor nieuwe leden. En dat kan nu net zo leuk en leerzaam zijn.

                            Verder hebben anderen tijd noch moeite gespaard om op jouw topics en foto's te reageren. Heb daar dus waardering voor en haal ze niet zomaar weg. Bovendien staat het rommelig (men moet steeds door lege topics heen) en het betekent veel werk voor de moderators.

                            Indien je twijfelt of jouw foto's lang op je huidige webruimte kunnen blijven staan, dan raden we je aan om een (gratis) account bij een fotogalerijprovider te nemen. Alvast dank voor je medewerking.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's verwijderen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                              Aangezien je steeds eigenaar blijft van je beelden mag je ze ook verwijderen, en door het verwijderen van de URL krijg je geen foto meer in beeld. Ik koos ervoor om al mijn beelden te verwijderen en geen beelden meer te plaatsen op BD, hooguit nog is een om technisch probleem te verduidelijken, maar daarna haal ik het beeld ook weer weg.

                              Als je beelden plaatst met de bedoeling ze te delen met andere fotografen zijn er veel betere site's dan BD.

                              MVG, Jeff C.
                              Never argue with a stupid man
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X