Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

    beste

    na wat rond neuzen op het internet heb ik deze set gevonden
    bij konijnenberg


    is dit een goed studio flitserkit ? tis voor een beginner hobbyfotograaf

    heb een kamer ingericht thuis met doek dus hierbij op zoek naar flitsers he

    graag wat reacties aub
    greetz kevin
    Last edited by kevin d5000; 11 januari 2010, 20:21.

  • #2
    Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

    Niemand? Lijkt me wel interessant maar heb niet de nodige technische kennis om me hierover uit te spreken dus...
    -The Black Horses-
    Canon materiaal

    www.theblackhorses.be

    Comment


    • #3
      Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

      Voor die prijs?
      Mocht het een miskoop zijn, je kan die dan waarschijnlijk voor evenveel doorverkopen...
      Richtgetal is wel vrij laag.

      G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

      Comment


      • #4
        Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

        zoals de beschrijving het zelf al aangeeft geschikt voor portret en product.
        Let wel dit zijn budgetflitsers wat wil zeggen dat de belichtingsstabiliteit <1 zal zijn (betekend dat er meer dan een stop verschil kan zitten tussen 2 snel op elkaar volgende foto's)
        en dat de recycletime ook niet aan snel is (zelfs bij lage instelling).

        Koeler zal ook ontbreken (kans op oververhitting bij langdurige inschakeling).

        Je krijgt waarvoor je betaald (geldt voor alles qua materiaal)
        Maar om mee te starten (als je niet weet of dit je ding wel gaat zijn of niet) kan het natuurlijk.
        Wanneer je merkt dat het na een tijdje ongebruikt staat benje natuurlijk niet veel geld kwijt
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

          Ja .... eigenlijk zou je dat zelf moeten weten he, der is nog altijd zoiets als :
          "What you pay is what you Get " net 200 euro voor een kit, en dan moet het nog goed zijn ook. Als je een degelijke starters kits wenst met een Naam, kijk dan is naar de D lite's van Elinchrom.

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

            voor wat ik gehoord heb schijnen deze chinese klonen,
            niet onder te doen voor de zgn topmerken.
            ik ken een aantal modelfotografen die hier in de studio goede resultaten mee behalen.
            ik rommel zelf met de qihe set.(2x 150 ws) koste ook bijna niets en zijn zeker in kleine ruimte zeer bruikbaar.alleen softbox is mini.
            create ilusions..... Nikon D90.

            Comment


            • #7
              Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

              bedankt jongens

              als ik het koop zal ik wel laten weten hoe het gaat

              eerst nog eens verder kijken op internet

              bedankt al

              Comment


              • #8
                Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door nikens Bekijk bericht
                voor wat ik gehoord heb schijnen deze chinese klonen,
                niet onder te doen voor de zgn topmerken.
                ik ken een aantal modelfotografen die hier in de studio goede resultaten mee behalen.
                ik rommel zelf met de qihe set.(2x 150 ws) koste ook bijna niets en zijn zeker in kleine ruimte zeer bruikbaar.alleen softbox is mini.
                Ik werk regelmatig met merken als Bowens en Elinchrom en af en toe ook met budgetflitsers en kan u verzekeren dat er een wereld van verschil tussen is

                We spreken dan over lichtstabiliteit en kwaliteit, bouwkwaliteit, bedrijfszekerheid, veiligheid, enz..
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

                  Ik kan met zekerheid zeggen dat je van dit setje vele jaren plezier zal hebben.
                  De bouwkwaliteit is zeer acceptabel en op de lichtstabiliteit is niets aan te merken.
                  Een richtgetal van 38, en dat drie maal, is prima mee te werken.
                  Voor 202 euro alleszins de moeite waard!

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

                    Ik heb er hier zo eentje staan. Voor dat geld kan je niet ge***** zijn!
                    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

                      idd, ikzelf heb er gisteren ook een gekocht, weliswaar al aan 300 euro (eigenaardig dat die prijzen bij de start op 200 stonden, eergisteren op 250 en vandaag al op 300) maar ben toch wel tevreden ervan... bij een snelle aansluiting en test kreeg ik een compleet witte foto, terwijl de achtergrond bordeaux was, dat lijkt me dan toch wel genoeg belichtingscapaciteit niet?
                      ben ook net gestart met wat studiofotografie te testen, en we zullen dus nog steeds heel veel moeten leren hé want het lijkt me verdikke geen makkelijke materie!
                      Canon eos 1DM3 & 550D
                      Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

                        Ik heb een 2x 150W setje van Falcon...
                        Je moet even wachten tussen 2 fotos, ze zijn niet zo heel stevig, de koppelingen fragen niet zo heel goed het gewichr van de softbox MAAR om 3x per jaar een nichtje of een vriend et fotograferen zeker goed genoeg als je de beperkingen kent.
                        Meestal is het bij ons eerder om eens te proeven hé, DOEn zoou ik zeggen!
                        Fe Falconset is nog goedkoper!

                        Grtz en veel suk6.
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment


                        • #13
                          Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

                          Ik ga dit topic nog eens afstoffen. Ik denk dat ik voor dit setje ga, want hij staat weer aan 199€ bij Konijn. Wat ik niet kan vinden is of alle nodige kabels daar bij zitten. Hoe worden de flitsers getriggerd? Is dat met kabels die erbij geleverd worden, of moeten de flitsers elkaar kunnen zien, wat dan weer veel beperkingen qua opstelling betekent.

                          Alvast bedankt voor advies, en gebruikerservaringen zijn ook welkom natuurlijk.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

                            Ik heb dit setje enkele weken geleden gekocht, en ik ben er heel tevreden over.
                            Alles is in de set inbegrepen. De flitsers moeten elkaar inderdaad wel kunnen zien maar ik heb daar nog geen enkel probleem mee gehad.
                            Natuurlijk mag je voor deze prijs geen topmateriaal verwachten, maar voor portret en productfotografie is dit voor mij zeker voldoende.
                            www.photo-rudi.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: flitserkit konijnenberg de moeite of niet ?

                              Ik had het setje ondertussen besteld en heb het gisteren binnen gekregen. Het is inderdaad geen topmateriaal, maar ik heb er vandaag de foto's van mijn kinderen voor ons kerstkaartje voor gemaakt, en ik kan absoluut niet klagen. Ik kan met gemak vijf mensen van top tot teen perfect belichten, en dan gebruik ik de flitsers met softboxen op de helft van het vermogen, en op vol vermogen flits ik de achtergrond met gemak wit. En nu komt het mooiste: nog geen ZEVEN KILO, alles inbegrepen.
                              Ik ga beetje bij beetje nog wel goed materiaal aankopen, maar terwijl ik daarmee bezig ben, ga ik met dit setje héél veel plezier beleven. Ik ga er zelfs nog wat accessoires voor kopen ook. Zeker de kleurengels, en ook nog een bounce/shoot-through paraplu, voor als ik net een beetje meer dan de 2 x 180 nodig heb. Misschien komt er zelfs wel een tweede set, wie weet.

                              Ik heb er de wireless trigger bij gekocht, wat echt wel een gemak is, en de flitskoppen hebben geen probeem elkaar te zien. Ze gaan altijd mooi samen af.

                              Het enige is dat ik de softboxen niet uit elkaar ga halen om ze op te bergen. Dat overleven ze geen tien keer denk ik.

                              Dus voor mensen die een eerste flitssetje willen kopen: voor deze 200 Euro moet je het zeker niet laten.
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X