Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp voor foto shoot belichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp voor foto shoot belichting

    graag wat uitleg in verband belichting voor portret shoot .
    heb een witte paraplu om door te flitsen als ik het goed begrijp is dit het zelfde als een softbox nu is er ook een zilverkleurige voor de weerkaatsing dan heb je harder licht
    wat is dan het verschil met een beauty disk zo een ronde schijf wit of zilver.
    ik bezit momenteel 2lampen van 300w en een flitser Canon 580 is dit voldoende voor binnen en krijg ik hier goed resultaat mee, heb nog niet veel portret gedaan
    kan volgende week voor de eerste maal op een locatie een shoot doen
    heb dus de zenuwen en veeeeeel hulp nodig wat denken jullie
    grt Will

  • #2
    Re: hulp voor foto shoot belichting

    Voor een goed portret heb je altijd genoeg materiaal Er zijn fotografen die meesterlijke portretten maken bij één gloeilampje...

    Als je nog niet veel ervaring hebt is er volgens mij maar één goeie raad: hou het simpel. Kom niet in de verleiding om ingewikkelde setups te willen gebruiken met meerdere lichtbronnen,... Ik zou de mix van continu licht en flits proberen te vermijden. Met 1 flits, paraplu en reflectiescherm kom je heel ver! Dus je hebt zeker al het nodige materiaal voor je shoot. Los van wat velen beweren, kan je ook perfect je plan trekken zonder radiotriggers en dergelijke: syncrokabeltje en flitsschoentje indien nodig werkt even goed hoor ;-) Hoe meer materiaal, hoe meer variabelen je moet in het oog houden, dus hoe meer afleiding...

    Gewoon mijn mening...

    Succes!

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment

    Working...
    X