Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kWh meter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kWh meter

    'k Ben op zoek naar een degelijke verbruiksmeter die je in een klassiek stopcontact kunt plaatsen zodat je het aantal kWh kunt meten.
    Een Google zoektocht leert mij dat er vele soorten zijn , maar niet allen zijn geschikt.
    Veel van die kWh-meters hebben maar een telbereik tot "999".
    'k Zou toch graag een tel/-meetbereik hebben die minstens tot één jaar ver reikt en met een "999" kom je er niet.

    Wie kan mij iets degelijks adviseren??

  • #2
    Re: kWh meter

    Heb jij dan een toestel dat meer dan 1000 KWh per jaar verbruikt, waarvan je dan het verbruik wil meten ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: kWh meter

      Koop er ééntje van 1 module bij bv. Eprotech ( http://www.eprotech.nl/shop/kWh-meters-c-16.html ) en zet deze in een bakje met een stekker en stopcontact aan.

      Ik heb zelf een 4-modulen digitale aanduiding in m'n meterkast bijgeplaatst en die werkt perfect.
      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

      Comment


      • #4
        Re: kWh meter

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Heb jij dan een toestel dat meer dan 1000 KWh per jaar verbruikt, waarvan je dan het verbruik wil meten ?
        Dat is dan een verbruik van 114W per uur .

        Comment


        • #5
          Re: kWh meter

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Dat is dan een verbruik van 114W per uur .
          Klopt, maar de meeste apparaten werken wel geen 7 dagen op 7, 24 uur aan een stuk
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: kWh meter

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Klopt, maar de meeste apparaten werken wel geen 7 dagen op 7, 24 uur aan een stuk
            'k Wil 2 diepvriezers en 1 frigo op dezelfde lijn "monitoren".
            Een 2de meter zou ik graag gebruiken om het verbruik te registreren van 2 pc's die 24/7 aan staan.

            Comment


            • #7
              Re: kWh meter

              Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
              Koop er ééntje van 1 module bij bv. Eprotech ( http://www.eprotech.nl/shop/kWh-meters-c-16.html ) en zet deze in een bakje met een stekker en stopcontact aan.
              't Zou handiger zijn als ik ze direct in de stekker kan inpluggen dan eerst te gaan goochelen met DIN-rails.

              Comment


              • #8
                Re: kWh meter

                Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
                Koop er ééntje van 1 module bij bv. Eprotech ( http://www.eprotech.nl/shop/kWh-meters-c-16.html ) en zet deze in een bakje met een stekker en stopcontact aan.
                Sorry, was daarjuist iets te snel.
                Deze energiemeters zouden ideaal zijn moest hun meetbereik gepast zijn:

                Comment


                • #9
                  Re: kWh meter

                  Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                  Sorry, was daarjuist iets te snel.
                  Deze energiemeters zouden ideaal zijn moest hun meetbereik gepast zijn:
                  http://www.elektronica-online.nl/?zoek=verbruiksmeter
                  Welk meetbereik zoek je dan wel ?

                  Twee diepriezers en een frigo verstoken toch geen 16A? .. en twee PC's zeker al niet ??

                  Comment


                  • #10
                    Re: kWh meter

                    Twijfel je of je kWh wel juist gaat of zo? Diepvries zou normaal ergens in het boekje wel een gemiddeld verbruik moeten staan, frigo idem en pc's dat hang ervan af wat voor voeding in je pc zit en welke randaparaten je ook laat aanstaan.
                    Als je twijfelt aan je meter dan kan je ook bellen naar je energie leverancier en die komen dan een extra toestel bijplaatsen om te controleren.

                    En idd die stekker kWh meters zijn het makkelijkst als het gewoon om nieuwsgierigheid gaat en het niet echt juist moet zijn.
                    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                    Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                    Comment


                    • #11
                      Re: kWh meter

                      klik

                      greets
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: kWh meter

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Welk meetbereik zoek je dan wel ?

                        Twee diepriezers en een frigo verstoken toch geen 16A? .. en twee PC's zeker al niet ??
                        Ooopssss... Mind and fingers out of gear.

                        I.p.v. "meetbereik" had er "telbereik" moeten staan...

                        Comment


                        • #13
                          Re: kWh meter

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                          Twijfel je of je kWh wel juist gaat of zo? Diepvries zou normaal ergens in het boekje wel een gemiddeld verbruik moeten staan, frigo idem en pc's dat hang ervan af wat voor voeding in je pc zit en welke randaparaten je ook laat aanstaan.
                          Als je twijfelt aan je meter dan kan je ook bellen naar je energie leverancier en die komen dan een extra toestel bijplaatsen om te controleren.
                          Aan de hoofd kWh-meter twijfel ik niet.
                          'k Wil alleen wat info verzamelen i.v.m. het verbruik door de seizoenen heen lopend over een paar jaar (vandaar dat het telbereik tot 999.9 niet echt volstaat) .
                          O.a. de invloed van de temperatuur in het lokaal (waar de pc's staan kan het in de zomer "gloeiend" heet worden) en de procentuele toename v.h. verbruik.

                          De voedingen in de pc's zijn van 850 W en er werken 4 harde schijven in RAID 1 0.
                          De grafische kaart v.d. ene pc is een Quadro FX 3800 en de andere pc heeft een Quadro FX 4800 aan boord. Als deze wat opgejaagd kunnen het "energiehongerige" beestjes worden.

                          Idem voor de diepvriezers en de frigo. Alleen wordt het in die ruimte niet zo warm, maar de temperatuurstoename is toch meer dan redelijk.
                          En een gemiddeld verbruik van de boekskens is in mijn ogen altijd wat vaag als er geen standaardafwijking bij staat, want de gemiddelde frigo/diepvries/... bestaat niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: kWh meter

                            ja .. het syndroom van de doorgedreven automatisatie

                            Ik heb gewone eenvoudige "oude" Kwh meters waaronder eentje dat enkel het verbruik van mijn serre/kweekkas meet .. Ik heb een eeuwigdurend registreersysteem ... ik schrijf gewoon twee maal per dag op vaste tijden mijn verbruik op, op een zelfgemaakt formulier (Word) en afgeprint op mijn printer ... nodig en voldoende bijkomed accessoire .. "nen bic" ..
                            mijn huisverbruik in energie/water schrijf ik 1x/maand op in een simpel boekje ... eenvoudig gaat ook
                            Verrekening? Excel is uw beste vriend ...
                            (.. en 't is niet omdat een computervoeding "850W" zegt op de sticker dat die ook 850Watt verstookt)

                            Comment

                            Working...
                            X