Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon EOS500D] Lock knop op lens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon EOS500D] Lock knop op lens.

    Hallo

    Ik heb juist een Canon EOS500D gekocht met de 18-200 Lens en ik vroeg mij iets af ivm het lock knopje op de lens.

    Ik heb in de manual gezocht en op google, maar niet direct iets gevonden.

    Als ik de camera in zijn tas steek, zet ik de lock aan van de lens, zodat deze niet kan uitschuiven.

    Mijn vraag is nu, als ik de camera opzet met de lock knop aan, kan dit de lens of camera beschadigen?

    Dat hij bv probeert te focussen ofzo, maar dit dan niet kan door de lock? Of zit er een beveiliging op dat hij dit gewoon niet gaat proberen.

    Het zou wel eens kunnen voorvallen dat ik vergeet de lock af te zetten wanneer ik de camera wil gebruiken daarom.

    Bedankt

    [Mod]Ik heb je post even naar Objectieven verplaatst, waar het beter thuishoort. Het gaat immers over een vraag ivm een specifieke lens.[/Mod]
    Last edited by SiX; 11 januari 2010, 10:44. Reden: Reden verplaatsing gegeven
    Canon EOS500D
    Homepage: www.stevenvandyk.be

  • #2
    Re: [Canon EOS500D] Lock knop op lens.

    De lock heeft normaal enkel betrekking op de zoom en niet op het scherpstellen, maar helemaal zeker ben ik dat wel niet. Zeker al niet omdat de 18-200 bij het scherpstellen ook wat uitschuift.

    Comment


    • #3
      Re: [Canon EOS500D] Lock knop op lens.

      denk niet dat het veel kwaad kan hoor.
      mocht het wel zo zijn, vind ik het een minpuntje van de lens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: [Canon EOS500D] Lock knop op lens.

        Oorspronkelijk geplaatst door SiX Bekijk bericht

        Als ik de camera in zijn tas steek, zet ik de lock aan van de lens, zodat deze niet kan uitschuiven.

        Mijn vraag is nu, als ik de camera opzet met de lock knop aan, kan dit de lens of camera beschadigen?

        Hangt er vanaf wat je met opzetten bedoelt.
        Als je aanzetten bedoelt: nee, dat kan geen kwaad, het knopje blokkeert alleen de zoom, niet de focus.

        Comment

        Working...
        X