Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 500d laaste knoop doorhakken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 500d laaste knoop doorhakken

    na mijne lange zoektocht staat mijn besluit vast het word de canon 500d. nu is het alleen nog een kwestie van de juiste lenzen te kiezen. waarvoor ik de camera specifiek ga gebruiken weet ik nog niet ik ben naamlijk nieuw in de fotografie en dit word mijn eerste echt camera. dus ik denk best een lensje waar ik nog alle mogelijkheden mee uit kan en waar ik kan mee experimenteren
    welke zouden jullie mij aanraden?
    zou je ik best canon lenzen nemen(kitlenzen?) of de goedkoper merken want ik zou liefst nog effen de kosten willen beperken?
    Ik zou wel al een Fisheye lens willen kopen de samyang 8mm ziet er me een goed lensje uit voor de prijs (hier toch nog een mooi voorbeeldje http://www.youtube.com/watch?v=RBSqTN6oCLc)
    ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

    dit is nog linkje voor de geïnteresseerde naar mijn eerste topic: http://forum.belgiumdigital.com/f9/z...ml#post2504472
    Last edited by boo; 12 januari 2010, 23:11.


  • #2
    Re: canon 500d laaste knoopje doorkakken

    OT: Titel aanpassen?
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: canon 500d laaste knoopje doorkakken

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      OT: Titel aanpassen?
      sorry voor dit grappig schrijffoutje, ik hoop dat jullie mij nog serieus nemen

      Comment


      • #4
        Re: canon 500d laaste knoopje doorhakken

        Oorspronkelijk geplaatst door boo Bekijk bericht
        sorry voor dit grappig schrijffoutje, ik hoop dat jullie mij nog serieus nemen
        laaste?
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: canon 500d laaste knoop doorhakken

          niemand die me kan helpen ?
          Ik zou de camera ook regelmatig gebruiken voor het filmen, moet ik daar rekening mee houden voor lens keuze ?
          hoop om nog een antwoord te krijgen.

          Comment


          • #6
            Re: canon 500d laaste knoop doorhakken

            Oorspronkelijk geplaatst door boo Bekijk bericht
            niemand die me kan helpen ?
            Ik zou de camera ook regelmatig gebruiken voor het filmen, moet ik daar rekening mee houden voor lens keuze ?
            hoop om nog een antwoord te krijgen.
            Ja, maar wat verwacht je nu?
            Eerst vraag je zonder specifiek doel een lens (dan zou ik zeggen koop de kitlens met IS, eventueel aangevuld met de 55-250 IS) , en dan kom je met een van de meest speciale en eigenlijk onbruikbare lenzen aandraven?

            Comment


            • #7
              Re: canon 500d laaste knoop doorhakken

              Oorspronkelijk geplaatst door boo Bekijk bericht
              niemand die me kan helpen ?
              Ik zou de camera ook regelmatig gebruiken voor het filmen, moet ik daar rekening mee houden voor lens keuze ?
              hoop om nog een antwoord te krijgen.
              Gouden tip: Verwacht niet te veel van de video-capaciteiten van de huidige generatie Canon-SLR's.
              Je hebt bijvoorbeeld geen autofocus meer tijdens het filmen.
              Op de 500D is het geluid ook niet echt fantastisch én je kan er geen extra microfoon op aansluiten.
              De videofunctie is m.a.w. vitrueel onbruikbaar voor huis-, tuin- en keukengebruik.

              Wat lenzen betreft zit je (vind ik) met de volgende beginnersset al heel goed:
              • 18-55IS (kitlens): degelijke lens voor zijn geld (+-€100)
              • 50mm f/1.8: leuk lensje om wat met scherptediepte etc te spelen (+-€100)
              • 55-250IS: Prijs-kwaliteit is dit een goede beginnerstele (+-€200)


              Eventueel op termijn aan te vullen met een extremere breedhoek (ik zou geen fisheye nemen maar een 10mm) en een macrolens.

              Comment


              • #8
                Re: canon 500d laaste knoop doorhakken

                Nog geen lenzen en toch al beter willen. Dan zou ik bij mijn 500D een Tamron 17.50 2.8
                wensen. Voor heel veel zaken inzetbaar, bovendien lichtsterk en heel goed van kwaliteit.

                Comment


                • #9
                  Re: canon 500d laaste knoop doorhakken

                  wat ik met dit topic wil bereiken is de juiste lens te kiezen om voor mijn camera. Ik twijfel of ik best de kitlens kan nemen of een lens van een goedkoper merk waar ik dan meer kan mee doen.(beste prijs kwaliteit) Ik vermoed dat ik met de kitlens niet veel kan mis doen. Ik heb gevoel dat jullie de Fisheye een slechte keuzen vinden maar ik denk om deze toch aan te schaffen als creatieve aanvulling voor mijn film mogelijkheden(tenslotte redelijk goedkoop voor fisheye). Ik weet ongeveer wat ik kan verwachten van de filmfunctie en ken zeker de beperkingen maar je heb zeker de mogelijkheid om leuke filmpje mee te maken. mijn keuze staat zo goed al zeker vast dus nu nog een goede lens/lenzen vinden.
                  50mm f/1.8 ziet er mij een goede lens uit voor mij aangezien scherpte en onscherpte een van de reden is waarom ik voor een dslr

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 500d laaste knoop doorhakken

                    Ik herken uw verhaal wel een beetje, want vorig jaar zat ik ook in hetzelfde schuitje.
                    Mijn persoonlijke ervaring is dat het een goede keus was om met een 500D + kitlens 18-55IS te beginnen. Vooral als je niet weet waar je voorkeur naar uitgaat. De lens is voor de beginner relatief breed inzetbaar.
                    Na een tijdje begint je het wel te dagen waar je grotere interesses liggen en welke lens je daarvoor nodig hebt.
                    Ikzelf heb me net een Sigma 70-200 2.8 aangeschaft aangezien ik regelmatig wel eens een optredentje wil meepikken. Voorts kijk ik er naar uit om me een deftige breedhoek aan te schaffen omdat ik graag landschapsfotografie en architectuur wil doen.

                    Maar deze keuzes van lenzen had ik me niet direkt voor de geest kunnen halen toen ik vorig jaar m'n fototoestel kocht.

                    Succes nog!
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 500d laaste knoop doorhakken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Ik herken uw verhaal wel een beetje, want vorig jaar zat ik ook in hetzelfde schuitje.
                      Mijn persoonlijke ervaring is dat het een goede keus was om met een 500D + kitlens 18-55IS te beginnen. Vooral als je niet weet waar je voorkeur naar uitgaat. De lens is voor de beginner relatief breed inzetbaar.
                      Na een tijdje begint je het wel te dagen waar je grotere interesses liggen en welke lens je daarvoor nodig hebt.
                      Ikzelf heb me net een Sigma 70-200 2.8 aangeschaft aangezien ik regelmatig wel eens een optredentje wil meepikken. Voorts kijk ik er naar uit om me een deftige breedhoek aan te schaffen omdat ik graag landschapsfotografie en architectuur wil doen.

                      Maar deze keuzes van lenzen had ik me niet direkt voor de geest kunnen halen toen ik vorig jaar m'n fototoestel kocht.

                      Succes nog!
                      Volledig akkoord, ben meer dan 3 jaar geleden ook begonnen met een 400D en rustig lenzen bijgekocht (grotendeels tweedehands, hoeft niet altijd fortuinen te kosten)
                      Als je niet wil filmen is een 450D natuurlijk ook goed

                      Veel plezier

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 500d laaste knoopje doorkakken

                        Oorspronkelijk geplaatst door boo Bekijk bericht
                        sorry voor dit grappig schrijffoutje, ik hoop dat jullie mij nog serieus nemen
                        hehe schrijffouten, het staat er vol van. Niet dat het uitmaakt.
                        Maar wat is de vraag nu eigenlijk? Je zegt dat je een besluit hebt gemaakt. Naar de winkel lopen en kopen zou ik zeggen.
                        Koop uw fisheye en koop de 500D met kitlens. En wat komt zal komen.
                        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                        website: http://www.hung.be
                        facebook - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 500d laaste knoop doorhakken

                          bedankt voor de hulp. ik ga het simpel houden en gewoon beginnen met de kitlens en mij eerst wat verdiepen in de fotografie en fototoestel voor ik nog extra kosten ga maken. hier mee zal ik al tijdje zoet zijn...

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 500d laaste knoop doorhakken

                            Oorspronkelijk geplaatst door boo Bekijk bericht
                            bedankt voor de hulp. ik ga het simpel houden en gewoon beginnen met de kitlens en mij eerst wat verdiepen in de fotografie en fototoestel voor ik nog extra kosten ga maken. hier mee zal ik al tijdje zoet zijn...
                            Goede en wijze beslissing! Succes met de aankoop!
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment

                            Working...
                            X