Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

    Hallo,

    Een familielid kocht een HD Digicorder, ik zei hem dat de Prime kanalen gingen verdwijnen na 1 maand, vroeger moest men aangetekend schrijven, maar is nu veranderd, zou vanzelf verdwijnen (waarschijnlijk na klachten veranderd).

    Nu zie ik opeens 6 HD kanalen die ik precies niet heb (VTM HD (met logotje erna) en nog 5 andere). Heeft iedereen deze kanalen enkel wie een "HD" digibox of "HD" digicorder bezit?
    Ik heb een gewone digibox (niet de nieuwe HD digibox) maar heb al de 999 kanalen doorzapt en vind deze precies niet, waarschijnlijk omdat het geen HD digibox is?

    Maar hij merkt niet veel verschil tussen gewone VTM & VTM HD bvb zei hij.
    Die nieuwe HD Digicorders kosten nog redelijk duur zeker en kun je dit 2e hands aanschaffen en zomaar je kaart uit je digibox insteken? Want €8/maand voor de rest van m'n leven zie ik niet zitten...

    Kan ik eigenlijk geen enkel HD kanaal ontvangen zonder een "HD"digibox ?
    Die oude digiboxen waren dus eigenlijk "misbaksels" van Telenet voor de verkoopscijfers want HD bestond al langer?

    Bedankt,
    2010
    Last edited by 2010; 10 januari 2010, 10:43.

  • #2
    Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

    Als je HD wil, dan zal de digibox of digicorder daarvoor geschikt moeten zijn.
    Een HD digibox kost bij Telenet normaal 199 euro, op dit ogenblik kost die 99 euro (solden volgens een foldertje dat eerder deze week in de bus stak).

    Ik heb sinds vijdag digitale tv via Scarlet (= Belgacom-tv), en de decoder (= een digicorder) is geschikt voor HD. Als ik die HD zenders bekijk, dan zie ik geen vebetering, maar dat ligt aan mijn oude tv die niet in staat is om HD weer te geven.
    Maar als ik ooit een nieuwe tv koop, dan heb ik meteen ook HD weergave.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

      Ik heb de gewone digibox (zonder HD weergave) op mijn 102cm LCD, nog gratis erbij gekregen. Moest ik een prime abonnement hebben zou het misschien wel de moeite zijn om een HD versie aan te kopen.

      Wou gewoon eens weten als het komt doordat ik geen HD digibox heb dat VTM HD en de andere 5 niet bij mijn digibox kanalen staat, of dat ik ze ergens manueel kan zoeken.
      Dus de kaart in de digibox geeft eigenlijk de gegevens door via de kabel aan Telenet of het een HD digibox is of niet, en toont dan al dan niet deze 6 HD kanalen.

      Misschien dat ik ooit eens een HD Digicorder zal kopen, maar de vraag is als ik deze 2de hands koop als ik m'n kaart uit de digibox daar ook ergens kan insteken.
      Ik betaal nu dus €13,33/maand voor m'n niet-HD digibox, zou dit dan duurder zijn met een "wel HD"-digicorder, en moet je steeds €8/mnd supplement betalen (is dat nog die "flexview" ofzo?).
      Heb enkel digitale TV bij Telenet, dus zit nergens in een pakket ofzo.
      Last edited by 2010; 10 januari 2010, 11:51.

      Comment


      • #4
        Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

        Telenet digibox of digicorder kopen bij Telenet lijkt voor zover ik op de hoogte ben voltooid verleden tijd. Ze verhuren enkel nog HD-digicorders.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

          Ja dat weet ik, maar ik vermelde tweedehands hé, kapaza - tweedehands.be en Ebay staat vol...

          Comment


          • #6
            Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

            De reden dat een gewone digibox de HD kanalen niet toont is gewoon omdat hij deze niet kan decoderen... Die verwacht z'n 576 lijnen, en geen 1080 of 720...
            Hier heb ik een indi-box, en ik vertoon nog altijd aan beetje nostalgie naar die echte INDI-periode. Ik heb hier een TV met ingebouwde DVT-C HD tuner. Vroeger kon ik dus bijna alle INDI zenders bekijken zonder de INDI box te gebruiken, omdat de meeste niet gecodeerd werden uitgezonden.
            Sinds INDI bij Telenet zit, kan ik dat enkel nog doen met de VRT's... Auteursrechten (burp)...
            Dit betekent dus dat ik vroeger evenveel digitale TV's kon plaatsen als ik aansluitingen had, nu moet ik overal ook een Digibox HD huren... (niet dat ik dat doe).

            Telenet zou zorgen dat het goedkoper werd na de overname. Persoonlijk heb ik daar nog niet veel van gezien :
            - die INDI-box HD heb ik gekocht, 8€ per maand huur is een pak duurder...
            - voor al je TV's zo'n box moeten huren is natuurlijk nog een pak duurder.

            Zeggen dat de beeldkwaliteit tussen HD en niet zichtbaar is, klopt volgens mij niet (zeker niet op een full HD TV). Er zijn wel veel uitzending in "normale" kwaliteit die geupscaled worden, en daar is dus quasi geen verschil merkbaar. T'is dus niet omdat je naar VRT HD of VTM HD kijkt dat het effectief HD is. De echte HD uitzendingen haalt een "blinde" eruit...
            Iemand die een krakende LP opneemt op CD, heeft ook niet plots CD kwaliteit...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              De reden dat een gewone digibox de HD kanalen niet toont is gewoon omdat hij deze niet kan decoderen... Die verwacht z'n 576 lijnen, en geen 1080 of 720...
              Hier heb ik een indi-box, en ik vertoon nog altijd aan beetje nostalgie naar die echte INDI-periode. Ik heb hier een TV met ingebouwde DVT-C HD tuner. Vroeger kon ik dus bijna alle INDI zenders bekijken zonder de INDI box te gebruiken, omdat de meeste niet gecodeerd werden uitgezonden.
              Sinds INDI bij Telenet zit, kan ik dat enkel nog doen met de VRT's... Auteursrechten (burp)...
              Dit betekent dus dat ik vroeger evenveel digitale TV's kon plaatsen als ik aansluitingen had, nu moet ik overal ook een Digibox HD huren... (niet dat ik dat doe).

              Telenet zou zorgen dat het goedkoper werd na de overname. Persoonlijk heb ik daar nog niet veel van gezien :
              - die INDI-box HD heb ik gekocht, 8€ per maand huur is een pak duurder...
              - voor al je TV's zo'n box moeten huren is natuurlijk nog een pak duurder.

              Zeggen dat de beeldkwaliteit tussen HD en niet zichtbaar is, klopt volgens mij niet (zeker niet op een full HD TV). Er zijn wel veel uitzending in "normale" kwaliteit die geupscaled worden, en daar is dus quasi geen verschil merkbaar. T'is dus niet omdat je naar VRT HD of VTM HD kijkt dat het effectief HD is. De echte HD uitzendingen haalt een "blinde" eruit...
              Iemand die een krakende LP opneemt op CD, heeft ook niet plots CD kwaliteit...

              Zo is dat.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

                Ja die HD digiboxen zijn voor €99 in 'promo', de HD digicorder kost 2e hands rond de €150, voorbeeld zie http://www.kapaza.be/Telecommunicati...igicorder.html

                Nieuw kost dit dan €199 zeker? Zou ik m'n smartcard van m'n gewone (niet HD) digibox zomaar in deze digicorder kunnen steken ? Wat staat er eigenlijk op deze smartcard, mijn gegevens ofzo, een soort creditcard ? Tweedehands verkopen ze daar ook altijd een smartcard bij, raar...

                Comment


                • #9
                  Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

                  Die card wordt gebruik voor het decoderen. Normaal past de card maar bij 1 toestel.
                  Dus gewoon van een digicorder in een HD digicorder versteken, zal normaal NIET werken.

                  Dat is de mizerie van Telenet : op die manier verplichten ze je van hun toestellen te gebruiken. Bij TV vlaanderen (satelliet) is dat niet geval. Je hebt zo'n card nodig voor het decoderen, maar het speelt geen rol in wel toestel je het steekt. Je kan daar dus vrijuit je decoder (satellietontvanger) kiezen.

                  Dat is ook de reden, dat ik met mijn DVB-C ontvanger in mijn TV geen moeite moet doen om te gaan decoderen : ik kan daar een card-lezer insteken, en daar mijn INDI kaartje insteken, maar dat zal niet werken omdat de code op mijn card niet overeenkomt met het toestelnr. van mijn DVB-C ontvanger.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                    Ik heb de gewone digibox (zonder HD weergave) op mijn 102cm LCD, nog gratis erbij gekregen. Moest ik een prime abonnement hebben zou het misschien wel de moeite zijn om een HD versie aan te kopen.
                    Dat is hetzelfde als een splinternieuwe mooie blitse auto kopen, en dan niet de 8 euro per maand besteden om er mee te rijden.

                    Ik had als tweede TV op de slaapkamer een LCD van 26", op mijn oude digicorder, en ik vond die TV toch maar middelmatig.
                    Tot ik tweedehands een HD-digicorder via eBay kon kopen omdat ik mijn oude digicorder aan ons Griet wilde geven, die een LCD van 22" op haar kamer heeft.
                    Wel, nu heb ik eindelijk een kwaliteitsvol beeld met die HD-recorder op die 26".

                    Doén gewoon, het is de prijs per maand van een weekje kranten of een pakje longziektes.

                    Voor de geïnteresseerden. Ik betaal nu inderdaad 8 euro per maand voor mijn HD aan mijn plasma beneden. Voor de digicorder die ik heel in het begin kocht en voor de HD-digicorder van eBay betaal ik uiteraard niets. En één telefoontje naar Telenet volstond om die gekochte tweede HD-digicorder op mijn naam te activeren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

                      dus deze hd digicorder werkt dan meteen met de smartcard als die 2e hands wordt verkocht, of moet ik ook dan bellen naar Telenet om te activeren?
                      Dus geen extra kosten te betalen per maand als het uw bezit is.
                      Wel de €13,33 die ik nu met m'n digibox betaal, maar dit zijn abonnements of auteursrechtkosten ofzo?

                      Comment


                      • #12
                        Re: 6 nieuwe HD kanalen bij aanschaf nieuwste HD digibox/digicorder Telenet?

                        Je moet bellen naar Telenet om die smartcard te laten activeren. 5 minuutjes op een zondagmiddag en het was in orde.
                        Je betaalt maar één keer (per adres) die 13 euro, want dat zijn de auteursrechten, en die betaal je ook als je niet digitaal bent.

                        En omdat ik nu drie digicorders heb, in volgorde een gekochte niet-HD, een gehuurde HD en nu die gekochte HD, betaal ik alleen de 8 euro voor die gehuurde.

                        Comment

                        Working...
                        X