Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

    Ik denk erover na een Sigma 50-150mm 2.8 lens te kopen voor mijn Nikon D50.
    Over een tijdje zou ik dan willen overstappen naar een D90.
    Momenteel heb ik enkel de kitlenzen 18-55 en 50-200, ik zou graag wat meer gaan experimenteren met scherptediepte, situaties met minder licht, etc
    Is dit dan een goede keuze? De Nikkor versie is mij gewoonweg te duur.

    70-200 2.8 van Sigma zou ook een optie zijn, vindt deze alleen wel wat zwaar, zijn ze qua optische prestaties, snelheid hetzelfde? Heb je dat extra 150-200 echt nodig?


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

    Hoi Elien,

    Opgepast he, geen appellen met peren vergelijken

    De kitlenzen die je noemt (18-55 & 55-200) hebben een F van 3,5 tot 5,6

    De 70-200mm en de 50-150mm die je noemt hebben een F van 2.8. Daar zit ook het grote prijsverschil en het gewicht, dit zijn namelijk lichtsterkere lenzen.

    Heb zelf tijdje geleden de Tamron 70-200 2.8 aangeschaft en ben zeer tevreden, prijs/kwaliteit. Is wel minder snel dan de nikkon variant maar voor het prijsverschil en gezien ik geen snel bewegende beelden schiet zeker de moeite waard

    Dacht zelfs dat de Tamron net beter scoort in reviews dan de Sigma
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
      Hoi Elien,

      Opgepast he, geen appellen met peren vergelijken

      De kitlenzen die je noemt (18-55 & 55-200) hebben een F van 3,5 tot 5,6

      De 70-200mm en de 50-150mm die je noemt hebben een F van 2.8. Daar zit ook het grote prijsverschil en het gewicht, dit zijn namelijk lichtsterkere lenzen.

      Heb zelf tijdje geleden de Tamron 70-200 2.8 aangeschaft en ben zeer tevreden, prijs/kwaliteit. Is wel minder snel dan de nikkon variant maar voor het prijsverschil en gezien ik geen snel bewegende beelden schiet zeker de moeite waard

      Dacht zelfs dat de Tamron net beter scoort in reviews dan de Sigma
      Ik vergelijk deze lenzen ook helemaal niet hoor, ik wou gewoon even vermelden
      welke lenzen ik reeds bezit. Ik weet best dat er een groot verschil tussen zit, daarom
      juist wil ik zo'n lens kopen van 2.8
      Mijn vraag is dus gericht op de twee lichtsterke lenzen, niet op de kitlenzen want die heb ik reeds.
      Ik heb idd gelezen dat de tamron optisch beter zou zijn maar wel minder snel, helaas zou ik graag bewegende beelden (paarden) willen fotograferen dus lijkt de sigma geschikter voor mij.

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

        Ik heb zelf de Sigma 50-150mm f/2.8 en fotografeer er vooral concerten mee. De redenen waarom ik niet voor de Sigma 70-200mm f/2.8 ben gegaan waren het gewicht en het bereik: ik vond het nuttiger om 50mm te hebben dan 200mm.

        De 70-200mm is echter een Full Frame lens, waardoor deze waarschijnlijk minder last heeft van vignettering dan de 50-150mm.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

          Oke bedankt, ja dat gewicht speelt ook bij mij..
          Nog iemand ervaring met deze lenzen?

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

            hier ook een 50-150 van sigma, is zijn geld waard.
            gebruik ze voor zawat van alles, portretten, sport, ... nog nooit serieuze problemen gehad
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

              zouden prime lenzen geen aanvulling zijn als je DOF in foto's wil krijgen?
              ik zelf heb ervaring met 50mm1.4 en 85mm1.8..
              85mm van de hand gedaan wegens te weinig gebruik, maar reeds spijt!
              50mm1.4 of 1.8 is iets wat iedereen moet hebben is mijn mening..
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                zouden prime lenzen geen aanvulling zijn als je DOF in foto's wil krijgen?
                ik zelf heb ervaring met 50mm1.4 en 85mm1.8..
                85mm van de hand gedaan wegens te weinig gebruik, maar reeds spijt!
                50mm1.4 of 1.8 is iets wat iedereen moet hebben is mijn mening..
                Ik wil graag dieren fotograferen en dan lijkt mij een primelens niet zo geschikt, of wel?
                Misschien koop ik mij achteraf nog wel een 50mm 1.8, zeker als ik de 70-200 van sigma zou nemen. Maar nu zou ik toch echt eerst een zoomlens willen hebben

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  hier ook een 50-150 van sigma, is zijn geld waard.
                  gebruik ze voor zawat van alles, portretten, sport, ... nog nooit serieuze problemen gehad
                  Dat klinkt behoorlijk positief
                  En weet iemand nog iets over dat de prestaties van beide lenzen ongeveer gelijk zijn?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Elien1992 Bekijk bericht
                    Ik wil graag dieren fotograferen en dan lijkt mij een primelens niet zo geschikt, of wel?
                    Misschien koop ik mij achteraf nog wel een 50mm 1.8, zeker als ik de 70-200 van sigma zou nemen. Maar nu zou ik toch echt eerst een zoomlens willen hebben
                    neen, prime is dan niet zo ideaal.
                    waarom f2.8 bij dieren?
                    kijk ook even naar 70-300 vr van nikon..
                    200mm is niet zo ver als je dieren op afstand wil..
                    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

                      van waar ben je?
                      anders mag je eens mijn sigma 70-200 2.8 uit testen dan heb je al een beeld/idee van die lens
                      ik ben voor die lens gegaan voor als ik binnen een tijdje naar een full frame toestel overstap
                      die 50-150 2.8 van sigma is een lens specifiek voor een cropcamera met gevolg dat je die niet kunt gebruiken op een full frame toestel voor wat die lens bedoelt is

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                        neen, prime is dan niet zo ideaal.
                        waarom f2.8 bij dieren?
                        kijk ook even naar 70-300 vr van nikon..
                        200mm is niet zo ver als je dieren op afstand wil..
                        Paarden is ook soms binnen (binnenpistes) .
                        Wil de lens ook gebruiken voor binnenshuis te fotograferen, feestjes en optredes enz, daarom de 2.8.
                        Ik ga dus niet echt "wilde dieren" trekken, dus met 200mm kom ik wel toe. Vraag is alleen of ik met 150mm toe kom.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          van waar ben je?
                          anders mag je eens mijn sigma 70-200 2.8 uit testen dan heb je al een beeld/idee van die lens
                          ik ben voor die lens gegaan voor als ik binnen een tijdje naar een full frame toestel overstap
                          die 50-150 2.8 van sigma is een lens specifiek voor een cropcamera met gevolg dat je die niet kunt gebruiken op een full frame toestel voor wat die lens bedoelt is
                          Bedankt voor het aanbod, ik woon helaas niet echt in je buurt..
                          Hmm ja daar moet ik natuurlijk over nadenken, maar ik ga nu pas over naar de D90 dus full frame is nog even verder weg.
                          Grote kans dat ik dan een betere lens (nikkor 70-200mm) daarbij wil hebben
                          Maar dat is echt voor later, kan ik momenteel toch niet betalen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Elien1992 Bekijk bericht
                            Paarden is ook soms binnen (binnenpistes) .
                            Wil de lens ook gebruiken voor binnenshuis te fotograferen, feestjes en optredes enz, daarom de 2.8.
                            Ik ga dus niet echt "wilde dieren" trekken, dus met 200mm kom ik wel toe. Vraag is alleen of ik met 150mm toe kom.
                            jup, paardensport kan ook binnen zijn..
                            150mm vind ik persoonlijk krap als telezoomlens, maar is subjectief.
                            70-200 zelf ook even gehad.. maar is enorm zware lens!
                            qua kwaliteit was deze wel in orde..
                            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

                              voor binnenpiste en paarden dan zal je dikwijls zelfs met een 2.8 lens te kort komen
                              ik maak regelmatig eens foto's van jumping's en daar is 2.8 en iso 800-1000 heel dikwijls maar een randgeval voor nog een bruikbare foto te krijgen

                              Comment

                              Working...
                              X