Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blauw scherm na slaapstand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • blauw scherm na slaapstand

    Ik heb windows 7 professional op de computer staan doch na de slaapstand krijg ik een blauw scherm met foutmeldingen.na terug opstarten kan ik weer verder.
    Iemand raad??
    Last edited by rikketik; 10 januari 2010, 09:18.

  • #2
    Re: blauw scherm na slaapstand

    jjjjjjjjjjjjj
    Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:23. Reden: yyyyyyyyyyyyyy

    Comment


    • #3
      Re: blauw scherm na slaapstand

      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      Als je de foutmeldingen niet geeft is het raden met ne natte vinger.. is het een 0X0000.. ofzo fout of een foutmelding die je kan lezen ????
      idd een 0x0000... fout

      Comment


      • #4
        Re: blauw scherm na slaapstand

        Ah een BSOD (blue screen of death) dit zijn inderdaad fatale errors...
        Uit ervaring meestal door een driverprobleem, maar in uw geval zou ik eens m'n bios upgraden (van je bios verschijnen regelmatig updates, er zitten soms fouten in van de constructeur), ook de slaapstand is normaal te regelen in de bios, waar een fout kan inzitten.

        Als u dit vroeger niet had, eens formatteren met een cleane start.
        Wat bijtunen achteraf is ook wel belangrijk om conflicten te vermijden,ik hou m'n systeem zo clean mogelijk door niet gebruikte programma's verwijderen en zo weinig mogelijk automatische opstartprograms, om elke keer opnieuw snel op te starten. vb adobe updater, powerdvd, quicktime, java, msn kunnen heel wat 'brol' automatisch laten opstarten om je pc bij elke opstart te vertragen, dit eens terzijde...

        Comment


        • #5
          Re: blauw scherm na slaapstand

          Kan zijn te weing Ram geheugen of corrupt latje ergens, slaapstand wordt naar ram geschreven.
          Ander geval kan zijn dat de voeding een interrupt gegeven heeft dan is je ram ook leeg of overhoop.

          Comment


          • #6
            Re: blauw scherm na slaapstand

            Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
            Ik heb windows 7 professional op de computer staan doch na de slaapstand krijg ik een blauw scherm met foutmeldingen.na terug opstarten kan ik weer verder.
            Iemand raad??
            Heb net hetzelfde op 2 x Laptops die al jaren draaien op XP. Alle laatste updates geïnstalleerd maar geen oplossing. Het betreft wel telkens laptops die ik onmiddellijk van XP naar Vista en vervolgens naar Win7 heb geupgraded, kwestie van niet alle apps te moeten herinstalleren. Op een derde laptop die ik van scratch met Win7 installeerde had ik het niet. Het probleem doet zich voor als ik de PC uit sleep mode haal. Ik zet ze nu in hibernate mode en dan valt het niet meer voor. Waarschijnlijk wachten tot MS met een oplossing komt.
            groeten,
            Fuji X-T1 en glassware

            Comment


            • #7
              Re: blauw scherm na slaapstand

              Mijn nieuwe Aldi-pc heeft dat probleem tot nu toe ook al twee keer gehad, ik denk dat het een foutje is in Windows 7 (er zit dus toch nog een "bug" in het programma dat voor de rest wel perfect werkt).

              "Blue Screen Windows 7" geeft op Google 65.900.000 resultaten.
              Er zal dus wel een probleempje zijn dat ze nog moeten oplossen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: blauw scherm na slaapstand

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                "Blue Screen Windows 7" geeft op Google 65.900.000 resultaten
                Ik geloof al lang die resultaten van Google niet meer, dat is het eerste dat een fameuze "bug" kent denk ik.

                "Windows 7 paternoster" kent anders ook enkele zoekresultaten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: blauw scherm na slaapstand

                  Na wat rondvragen en zoeken zou het te maken hebben met de drivers van de videokaart.nvidea 8800 gts 512.dus effe wachten op een nieuwe driver en dan zou het moeten opgelost zijn.Bedankt in ieder geval aan allen voor de tips

                  Comment


                  • #10
                    Re: blauw scherm na slaapstand

                    Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                    Na wat rondvragen en zoeken zou het te maken hebben met de drivers van de videokaart.nvidea 8800 gts 512.dus effe wachten op een nieuwe driver en dan zou het moeten opgelost zijn.Bedankt in ieder geval aan allen voor de tips
                    Kan je de exacte foutmelding geven? Dan kan ik wellicht uitsluitsel geven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: blauw scherm na slaapstand

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Mijn nieuwe Aldi-pc heeft dat probleem tot nu toe ook al twee keer gehad, ik denk dat het een foutje is in Windows 7 (er zit dus toch nog een "bug" in het programma dat voor de rest wel perfect werkt).

                      "Blue Screen Windows 7" geeft op Google 65.900.000 resultaten.
                      Er zal dus wel een probleempje zijn dat ze nog moeten oplossen.
                      Een blue screen wijst op een onoplosbare fout. In 99% heeft dat met falende hardware of drivers te maken. Drivers up- of downdaten en of hardware vervangen is dan meestal de oplossing.

                      Comment


                      • #12
                        Re: blauw scherm na slaapstand

                        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                        Een blue screen wijst op een onoplosbare fout. In 99% heeft dat met falende hardware of drivers te maken. Drivers up- of downdaten en of hardware vervangen is dan meestal de oplossing.
                        Ik heb de laatste drivers van de videokaart erop gezet en tot nu toe geen blauw scherm niet meer na slaapstand Afwachten dus maar

                        Comment

                        Working...
                        X