Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goesting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goesting

    Iemand donderdag de nieuwe Vlaamse fictieserie gezien op de VRT? Voor wie het gemist moest hebben: het gaat over een restaurant genaamd 'Felixir' waarin het personeel kei hard knokt voor een deftige reputatie op de bouwen om zo een Michelinster binnen te kunnen halen.

    Jan Van Looveren (de Joeri van Trigger Happy) en Gene Berevoets zijn oa enkele topactuers die meedoen in de serie.

    Ik heb alvast genoten, zeker omdat het stadje Lier vele malen duidelijk in beeld komt. En ik moet zeggen dat ik wel van dat gezellige stadje hou!

    Nog liefhebbers?

  • #2
    Re: Goesting

    Een klasse restaurant dat Felixir heet ( waarom niet Parafix?)...
    En waar ze een laxatief in je eten doen als je smoel hen niet aanstaat...
    En acteurs die maar niet kunnen doen vergeten dat ze bij het Echt Aaantwaaarps Theater spelen...
    Geen goesting dus.
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

    Comment


    • #3
      Re: Goesting

      heb het nog niet gezien maar ga zeker eens kijken, niet dat het me ook maar iets interesseert maar eerder omdat ik de jan (de joeri) persoonlijk ken en dan kijkt dat toch anders vind ik.....
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Goesting

        Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
        Een klasse restaurant dat Felixir heet ( waarom niet Parafix?)...
        En waar ze een laxatief in je eten doen als je smoel hen niet aanstaat...
        En acteurs die maar niet kunnen doen vergeten dat ze bij het Echt Aaantwaaarps Theater spelen...
        Geen goesting dus.
        Het is "maar" theater he weebee
        Weet ge, ik denk dat een restaurant als omgeving niet aanspreekt.

        VTM heeft meer zorgen
        (De Rodenburgs)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Goesting

          Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
          Een klasse restaurant dat Felixir heet ( waarom niet Parafix?)...
          Het restaurant in Lier, zo te zien naast de ingang van het Begijnhof, is blijkbaar genoemd naar de beroemdste inwoner van die stad (na Walter Grootaers zo je wil): Felix Timmermans, en naar de plaatselijke of is het vol-Antwerpse kruidendrank elixir.

          Het is er duidelijk een beetje 'over' soms, maar is dat niet altijd zo bij fictiereeksen? De plots van Witse, de stripfiguren van de Kampioenen, zelfs het verhaal van de onvolprezen beenhouwers was nu ook niet echt geloofwaardig.

          In zijn rol als ene Joeri was ik nooit geïnteresseerd, maar ik denk dat de casting hier wel geslaagd is als je een chef zoekt die al eens koleriek uit de hoek moet komen.

          En een acteur van het Echt Antwaarps Theater slaagt er in principe ook in zijn publiek te amuseren. Hier was het niet met de bulderlach, maar eerder als een stripfiguur: een beetje ingehouden maar toch goed gespeeld. En het ging toch maar om de gastrol van één aflevering?

          Zelfs de naam van wat niet eens als een topreeks wordt aangekondigd vind ik wel goed gekozen: ik heb wél goesting om te blijven kijken.

          Comment


          • #6
            Re: Goesting

            Het is even geloofwaardig als radio Hallo van Markske of het politiebureau van De Kolderbrigade. Voor mij zeker niet gelaten, maar ik ga niet meer kijken.
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

            Comment


            • #7
              Re: Goesting

              Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
              Het is even geloofwaardig als radio Hallo van Markske of het politiebureau van De Kolderbrigade. Voor mij zeker niet gelaten, maar ik ga niet meer kijken.
              Het is daarom ook fictie he weebee: een serie maken over een restaurant zoals het in het echte leven is zou maar saai zijn denk ik of je zou er een "het leven zoals het is" moeten van maken.

              Enfin, blijkbaar ben ik maar bij de weinigen die dit een goeie (tot nu toe dan) serie vinden.

              Comment


              • #8
                Re: Goesting

                Ik vind dit toch ook wel een goeie serie hoor.
                Ook zijn het stuk voor stuk sterke personages en kan ik de verhaallijn wel smaken.
                Wat ik ook nog goed vind aan de serie , is de manier van belichten en de compositie van hoe sommige shots gefilmt worden.
                Sinds ik het onderdeel belichting in de fotografie ben beginnen begrijpen.
                Is het me meer en meer beginnen opvallen hoe er op televisie of film belicht word.
                Het gebeurt soms wel dat ik meer met die belichting bezig ben dan een serie of film te volgen.
                Vroeger vond ik een film zo vanzelfsprekend maar door de fotografie schenk ik meer aandacht aan de belichting en compositie in films en televisie
                Vooral de mix van warme en koele kleurtonen in deze serie vind ik fantastisch.
                Ze zijn er echt wel in geslaagd om een perfecte sfeer weer te geven.
                voor de makers van de serie
                Canon 5D MarkIII , Canon 24-105 F4 IS USM L , Canon 70-200 F4 IS USM L

                Jay Art's

                Comment

                Working...
                X