Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk IQ niveau ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk IQ niveau ?

    Zouden sommige woordvoerders van bedrijven hebben vraagt een mens zich soms af.

    Ik lees in de krant dat de NMBS de kaart 50% gaat afschaffen wegens "te weinig succes".

    Een kaart die regelmatige reizigers een deftige korting geeft.
    Dus als er zéér veel gebruikers zouden zijn dan was dat nadelig voor de inkomsten van de NMBS.

    Maar nee, ze schaffen het af om bovenvermelde reden. Zeggen ze.

    Tja, 't zal wel aan mijn zéér laag IQ liggen zeker dat ik hun redenering nogal belachelijk vind ??
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Welk IQ niveau ?

    Een dag aan zee of ardennen moet er ook aan geloven.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Welk IQ niveau ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      Een dag aan zee of ardennen moet er ook aan geloven.
      Ook al omdat er veel te weinig mensen weinig betalen voor een ticket. Nochtans heb ik in juli dit jaar eens op een overvolle trein gezeten richting Oostende, in zover dat hij in Gent werd uitgebreid met een stel wagons.

      Dus als morgen een enorme massa mensen opteren voor zo'n 50% korting kaart, dan gaan ze een pak minder inkomsten hebben, maar dan gaan ze het niet afschaffen.

      Jaja...... Het grote succes van die formules pikt natuurlijk en daarom juist moeten ze maar verdwijnen.

      Op de duur krijgt een mens toch heimwee naar Bert Anciaux, die zou daar nog wel een stokske voor steken.
      Last edited by nete; 8 januari 2010, 22:01.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Welk IQ niveau ?

        Ik heb meer dan 25 jaar aan het loket gestaan en meen mij te herinneren niet één (1) 50% kaart verkocht te hebben.
        Van een succes gaan we dus zeker niet spreken zeker?
        Bovendien kent de NMBS op NIETS zuiver 50% korting want in een treinticket zit,
        "het opstaprecht" en de BTW begrepen en daar MOGEN ze geen 50% korting op geven.
        Ook nog, vergelijk eens de prijzen van NS, DB en SNCF met de prijzen van de NMBS.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Welk IQ niveau ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik heb meer dan 25 jaar aan het loket gestaan en meen mij te herinneren niet één (1) 50% kaart verkocht te hebben.
          Van een succes gaan we dus zeker niet spreken zeker?
          Bovendien kent de NMBS op NIETS zuiver 50% korting want in een treinticket zit,
          "het opstaprecht" en de BTW begrepen en daar MOGEN ze geen 50% korting op geven.
          Ook nog, vergelijk eens de prijzen van NS, DB en SNCF met de prijzen van de NMBS.


          Grtz, RF
          Red Falcon, mijn post gaat hier niet over de prijzen van de NMBS, maar over de ronduit belachelijke argumentering van hun woordvoerder om de afschaffing van bepaalde voordeeltickets "te verantwoorden":
          Als er vrijwel niemand gebruik van maakt dan kost het de NMBS toch niet veel ? Wat kan hun dan die paar mensen schelen die er toch profijt uit halen ?
          En tijdens de laatste zomer werd er regelmatig met fierheid gemeld dat er weeral 10 of 20000 mensen of méér, met de trein naar zee waren gereisd.
          Dan moet je niet komen l*llen dat je het afschaft wegens gebrek aan succes.
          Ze schaffen het volgens mij juist af wegens te groot succes.

          En dan toch iets over de prijzen: ik heb maandag even over en weer gespoord van Beervelde naar Kessel (tot bij mijn broer): 16,20 euro. Kan ik mee leven. Maar indien mijn vrouw meegaat is dat al direct 32,40 euro, en dan wordt toch maar de auto van stal gehaald. Moest er nu een soort "gezinsticket" bestaan aan bv. 20 euro voor die trip voor 2 personen, dan zou mijn auto wel op stal blijven, zeker tijdens de weekdagen.
          Last edited by nete; 9 januari 2010, 11:53.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Welk IQ niveau ?

            René, volgens mij haal je twee dingen door elkaar.
            "Een dag aan zee of Ardennen" heeft toch niks te maken met de 50% kaart.
            Dit zijn twee heel aparte zaken.

            Ze schaffen helemaal niks af dat succes heeft hoor.

            Bij de SNCF betaald men volgens de bezetting van de treinen, alleen, hun aanbod en frequentie kan in de verste verte niet tippen aan deze van de NMBS.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Welk IQ niveau ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ik heb meer dan 25 jaar aan het loket gestaan en meen mij te herinneren niet één (1) 50% kaart verkocht te hebben.
              Van een succes gaan we dus zeker niet spreken zeker?
              Bovendien kent de NMBS op NIETS zuiver 50% korting want in een treinticket zit,
              "het opstaprecht" en de BTW begrepen en daar MOGEN ze geen 50% korting op geven.
              Ook nog, vergelijk eens de prijzen van NS, DB en SNCF met de prijzen van de NMBS.


              Grtz, RF
              Wat de prijzen betreft heb je gelijk. Maar dan zullen we ook de subsidies moeten vergelijken vrees ik...

              Comment


              • #8
                Re: Welk IQ niveau ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                René, volgens mij haal je twee dingen door elkaar.
                "Een dag aan zee of Ardennen" heeft toch niks te maken met de 50% kaart.
                Dit zijn twee heel aparte zaken.

                Ze schaffen helemaal niks af dat succes heeft hoor.

                Bij de SNCF betaald men volgens de bezetting van de treinen, alleen, hun aanbod en frequentie kan in de verste verte niet tippen aan deze van de NMBS.

                Grtz, RF
                Nee hoor, ze schaffen beide zaken af: 50 % kaart én een dag aan zee of in de Ardennen.

                Maar je snapt mijn bedoeling niet geheel: stel dat het waar is dat bv. die dag aan zee totaal geen succes heeft (wat ik betwijfel) dan misloopt de NMBS zéér weinig inkomsten als ze dat aanbod verder laten bestaan. En vermits het bijna niet gevraagd wordt (volgens die zegsman toch) hebben zéér weinig personeelsleden er veel werk mee.
                Maar het is wel een weinig kostende publiciteit. Dat noemt men een win-win situatie.
                Je moet er toch echt geen tekeningske bij maken om de echte reden te ontdekken: die gunsttarieven kosten een beetje veel wegens succes en moeten dan maar verdwijnen.
                Last edited by nete; 9 januari 2010, 23:34.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Welk IQ niveau ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                  Wat de prijzen betreft heb je gelijk. Maar dan zullen we ook de subsidies moeten vergelijken vrees ik...
                  De NMBS moet zichzelf zien te bedruipen, al jaren zo.


                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Nee hoor, ze schaffen beide zaken af: 50 % kaart én een dag aan zee of in de Ardennen.

                  Maar je snapt mijn bedoeling niet geheel: stel dat het waar is dat bv. die dag aa nzee totaal geen succes heeft (wat ik betwijfel) dan misloopt de NMBS zéér weinig inkomsten als ze dat aanbod verder laten bestaan. En vermits het bijna niet gevraagd wordt (volgens die zegsman toch) hebben zéér weinig personeelsleden er veel werk mee.
                  Maar het is wel een weinig kostende publiciteit. Dat noemt men een win-win situatie.
                  Je moet er toch echt geen tekeningske bij maken om de echte reden te ontdekken: die gunsttarieven kosten een beetje veel wegens succes en moeten dan maar verdwijnen.
                  Leg me nu eens uit hoe een succes formule de NMBS geld zou kosten.
                  Als de NMBS "Een dag aan zee of Ardennen" zou afschaffen zal er zeker iets anders in plaats komen.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk IQ niveau ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Leg me nu eens uit hoe een succes formule de NMBS geld zou kosten.
                    Als de NMBS "Een dag aan zee of Ardennen" zou afschaffen zal er zeker iets anders in plaats komen.

                    Grtz, RF
                    Je bent nog steeds niet mee. Ik heb het hier niet over het algemeen prijsniveau van de spoorwegen.

                    Ten eerste: ze gaan de vermelde zaken afschaffen hebben ze verklaard.
                    En ene pipo woordvoerder van de NMBS zegt dat het is omdat die formules te weinig succes hebben. Als ze weinig succes hebben loopt de NMBS toch niet veel inkomsten mis, dus waarom dan afschaffen ? Vandaar mijn titel over het IQ van die man.
                    En wat zou er in de plaats komen, vermits toch geen kat gebruik maakt van die formules ?

                    Trouwens, ik rijd graag met de trein, maar als je met zijn tweeën de volle pot moet betalen naar zee, tja dan zal het wel terug de auto worden.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk IQ niveau ?

                      "Een dag aan zee of Ardennen" geen succes? Jawadde.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk IQ niveau ?

                        Zo af en toe moet ik naar Brussel om er een vergadering bij te wonen. Dan neem ik de trein Aarschot-Brussel Centraal en met 10 minuten stappen ben ik zonder file- of parkeerproblemen ter plaatse.
                        Maar wat me iedere keer weer opvalt op die trein is dat ik de uitzondering ben met een treinticket. Heel veel reizigers mogen gratis of bijna gratis sporen zoals ambtenaren en gepensioneerden. Anderen hebben een heel voordelig abonnement.
                        Zelf betaal ik iets meer dan €13 voor het retourticket.
                        Dan vraag ik me af: waarom het gewone ticket zo duur maken? Je zou er heel wat meer mensen mee op de trein krijgen en weg uit de dagelijkse files.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk IQ niveau ?

                          Nog eens, Red Falcon, mijn post gaat hier niet over de prijzen van de NMBS, maar over de ronduit belachelijke argumentering van hun woordvoerdster om de afschaffing van bepaalde voordeeltickets "te verantwoorden":

                          Lees het hier zelf een keer: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...280512-431.art

                          Ze wringt zich in alle mogelijke bochten om toch maar argumenten te vinden om zo'n brutale ingreep een beetje "aan te kleden" voor het publiek.
                          Last edited by nete; 10 januari 2010, 09:04.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk IQ niveau ?

                            Ze laten bij de nmbs liever een lege trein rijden dan een volle met een dag aan zee of een dagje ardennen ticket
                            Als er dan nergens iemand moet op of afstappen kunnen ze misschien toch één keer op tijd komen
                            Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk IQ niveau ?

                              laten we ook niet voorbij stappen aan het feit dat we overal steeds meer en meer belachelijke woordvoerders zien aantreden ; doodergerlijk om volgende redenen:
                              -eerst hoor ik in het nieuws een item aankondigen , dan hoor ik een woordvoerder nog eens hetzelfde zeggen ( met wat meer ambtelijke taal) en dan besluit de nieuwslezer alles nog eens samen te vatten en hetzelfde nog eens te herhalen ( houd men ons tegenwoordig voor dommerikken ?????)
                              - het volstaat dat een woordvoerder zegt : daar kunnen we momenteel nog geen details van geven en iedereen stopt met het hoe en waarom te achterhalen ( schijnbaar worden journalisten veel makker of tammer , heeft de media hun misschien in hun greep????)
                              - het lijkt wel of de job van woordvoerder gecreeerd is voor " t'ien of ander poepken van een vriendje die ik wat moet plezieren" Als die 5 miunutjes mee hunne kop op den tv komen , wat doen die dan de rest van de tijd ? Hun lesje van buiten leren dat ze hebben gekregen om op te zeggen?
                              - ik vind het raar dat bvb de woordvoerder van de nmbs uitleg geeft over tariefaanpassingen EN over andere problemen (bvb technische) bij de spoorwegen ( is dit een alwetende bemoeial of toch het papegaaitje van de anderen?
                              - last but not least : waarom zijn al die proffesionele journalisten hiermee tevreden en zoeken deze niet naar echte bronnen om het verhaal te kennen ? Of zijn deze ook weer teveel ingepalmd door de politieke/ons kent ons/ maffia-achtige we doen maar onbeschaamd verder/t'zal onze tijd wel duren - cultuur
                              Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                              Comment

                              Working...
                              X