Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom/Skynet? problemen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belgacom/Skynet? problemen ?

    Heeft er iemand, sinds vanmorgen, problemen met het browsen van Internet via deze ISP?
    Ik krijg voor 90+% van de sites een "error 403 acces denied by access list" met 3 verschillende browsers .. schijnbaar heeft Google Chrome er het meeste last van.
    .. van wat ik tussendoor met google kon sprokkelen zou het aan de proxy liggen ??
    BTW ik heb het probleem op al mijn PC's ???
    iemand ?

  • #2
    Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

    Hier loopt ook alles redelijk fout ... via Telenet.
    Alsof de lijn bevrozen is, zo traag.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hier loopt ook alles redelijk fout ... via Telenet.
      Alsof de lijn bevrozen is, zo traag.
      Hier Skynet. Voor het moment gaat het weer, maar eerder de dag? Traaaaaag.


      Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

        Bedankt .. ik heb nog verder zitten zoeken .. het vreemde is dat als men de skynet proxy manueel instelt (met exclusie van het locale net) dan gaat het grondig fout, met de 3 browsers (IE8, FF, Chrome) ... proxy instelling op "auto-detect" schijnt dan weer wel te werken ?? Heel vreemd vooral omdat het al jaaaren met deze manuele instellingen wel werkt

        Comment


        • #5
          Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

          Valt je ADSL-verbinding soms weg? Ik heb vooral 's avonds veel last van verlies van koppeling waardoor mijn verbinding wordt verbroken en ik steeds terug opnieuw moet
          verbinding maken. Er is een duidelijk verband tussen datatraffic-spitsuur en mijn probleem want 's morgens en 's middags is er geen probleem. Zouden de servers van Belgacom het misschien niet meer aankunnen tijdens de spits? Belgacom TV moet trouwens ook nog via hun servers en pover telefoonlijntje naar hun klantjes gestuurd worden.

          https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

          http://wim-meeus.blogspot.com/
          https://1x.com/wimmeeus/

          Comment


          • #6
            Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

            Niet dat ik weet ... ik heb het evenwel niet daadwerkelijk gecontrolleerd, maar ik heb gisteren avond tot in de vroege uurtjes "gewerkt" zonder enig probleem (wired & wireless) Toen ik vanmorgen alles terug aangezet had kon ik via Chrome zo goed als nergens op een web site .. ik heb het dan met de andere browsers geprobeerd (wireless) allen idem ditto .. dan heb ik mijn wired connectie uitgeprobeerd en het was juist hetzelfde probleem .. Ik heb nu de "wireless" browsers op "auto detect proxy" staan en dat werkt .. op m'n wired connectie laat ik alles voorlopig staan en tot dusver blijven daar dus de problemen ook bestaan .. afwachten maar?

            Comment


            • #7
              Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier loopt ook alles redelijk fout ... via Telenet.
              Alsof de lijn bevrozen is, zo traag.
              En hier is alles prima
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

                Geen enkel probleem ondervonden. (Telenet, Lochristi bij Gent)
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

                  Skynet schijnt hier hoe langer hoe meer hick-ups te krijgen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

                    Geen problemen hier met Skynet (Via VDSL 2-lijn)
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

                      Nu werkt hier ook alles terug normaal ... waar het vandaan kwam zal men niet rap weten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        het vreemde is dat als men de skynet proxy manueel instelt (met exclusie van het locale net) dan gaat het grondig fout, met de 3 browsers (IE8, FF, Chrome) ... proxy instelling op "auto-detect" schijnt dan weer wel te werken ??
                        OT maar waarom gebruik je een proxy?
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          OT maar waarom gebruik je een proxy?
                          Omdat het surfen stukken sneller gaat ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Omdat het surfen stukken sneller gaat ...
                            Dat was vroeger wel zo maar die tijd ligt al ver achter ons. Bovendien loop je de kans bij bepaalde sites een vorige versie van een pagina te zien (ik kreeg nogal wat reacties van TN gebruikers) nadat ik een update van de website van onze club gedaan had dat er zij niets nieuws zagen verschijnen. Enkele F5's loste dat dan op.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belgacom/Skynet? problemen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Dat was vroeger wel zo maar die tijd ligt al ver achter ons. Bovendien loop je de kans bij bepaalde sites een vorige versie van een pagina te zien (ik kreeg nogal wat reacties van TN gebruikers) nadat ik een update van de website van onze club gedaan had dat er zij niets nieuws zagen verschijnen. Enkele F5's loste dat dan op.
                              OT
                              ja dat zal wel ik geloof daar niets van en ik zie daar al jaren daadwerkelijk ook het verschil van met/zonder .. al die sites die dus een proxy lopen verliezen hunnen tijd en verkwisten resources? ge gaat mij toch niet vertellen dat uw PC'ke zonder proxy sneller surft dan eentje die verbonden is met een proxy die direct op een centrale backbone lijn staat (zie via Belnet-Bnix).. it's not going to happen. En goed ingestelde browser proxy heeft trouwens weinig nood aan een F5 refresh, dat is pas uit de verleden tijd, tenminste, ik gebruik nooit F5 hooguit clear ik de locale browser cache maar dat heeft niets direct iets te zien met een proxy (alhoewel het principe hetzelfde is)
                              (net zoals surfen met vaste IP nummers sneller gaat dan via DNS calls .. ) .. enfin ...

                              Comment

                              Working...
                              X