Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belgacom vs telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • belgacom vs telenet

    Met het nieuwe jaar heb ik mij voorgenomen om enkele uitgaven in te krimpen.

    Momenteel heb ik een abbonement bij belgacom voor adsl en telefonie. Bij telenet heb ik digitale tv.

    Nu ben ik van plan om alles bij één en dezelfde onder te brengen want dit schijnt toch wel wat goedkoper te zijn.
    Ook in gebruiksgemak zou het veel beter zijn want nu stoort mijn draadloos internet de signalen van telenet en visa versa.

    Nu zit ik met de vraag waar ik naartoe moet.

    Ik heb beide pakketten bekeken en de prijs ligt ongeveer in dezelfde lijn, maar goedkoper dan alles apart.

    Is hier iemand die mij wat meer advies of raad an geven.

    Alvast bedankt.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: belgacom vs telenet

    Krijg je de Belgacom TV niet gratis als je al ADSL en telefoon hebt ?

    Ik heb een adsl connectie via het werk en daarom moet ik betalen voor Belgacom digitale TV, maar krijg wel korting als EPP of zoiets

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: belgacom vs telenet

      Bij belgacom is het goedkoper maar dan moet je je kabel abonnement ook wel opzeggen. Probleem bij belgacom is ook dat je lijn het moet aankunnen. Hou er ook rekening mee dat je bij belgacom voor elke tv dat je thuis hebt een ddecoder nodig hebt.
      I love my D500

      Comment


      • #4
        Re: belgacom vs telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
        Bij belgacom is het goedkoper maar dan moet je je kabel abonnement ook wel opzeggen. Probleem bij belgacom is ook dat je lijn het moet aankunnen. Hou er ook rekening mee dat je bij belgacom voor elke tv dat je thuis hebt een ddecoder nodig hebt.
        idem bij telenet als je digitaal wil kijken. Analoog kan wel met in principe zoveel TV's als je kan plaatsen.
        Comfortably numb with my Pentax

        Comment


        • #5
          Re: belgacom vs telenet

          Ik heb sinds 14 dagen Telenet Digitale TV. Ik had al eerder Internet van Telenet, en volgende maandag komen ze mijn vaste telefoon omschakelen van Belgacom naar Telenet.
          Zodoende heb ik dan Internet+Digitale TV+Vaste telefoon bij Telenet.

          Wat zal ik blij zijn dat ik Belgacom daarna kan buiten "schoppen".
          Ik ben een tevreden Telenet-klant en mijn dochter een zééééééér ontevreden Belgacom-klant.
          Mijn GSM zit bij Mobistar omdat de meeste mensen die ik regelmatig bel ook bij Mobistar zitten.

          Comment


          • #6
            Re: belgacom vs telenet

            Geen idee hoe telenet werkt. Maar ik ben een zéér tevreden Belgacom-klant voor zowel Digitale TV, VDSL internet, Proximus telefonie en vaste telefoon.
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment


            • #7
              Re: belgacom vs telenet

              Hallo,

              Zonder "partij" te kiezen voor één van beide oplossingen, hier zijn mijn "ervaringen" ...
              Ik ben al Telenet klant van héél in het begin (vorige eeuw dus ).
              In die beginjaren waren er nogal wat problemen met hun "DHCP-servers" ergens onderweg. En dat is dan ook meteen het enige probleem geweest in al die jaren (op een kapotte modem na).
              Sinds 2008 hebben we nu alles bij Telenet:
              Internet + vaste telefoon + digitale televisie (+ gratis digicorder).
              Nog geen enkel probleem gehad - en het internetabo is niet het lichtste (ben even de juiste naam kwijt, maar het is dat waar 50Mb webspace bij zit).
              Dus, gewoon een gebruikerservaring ...
              Telenet? Hier

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: belgacom vs telenet

                Mijn mening:

                Bij belgacom of adsl moet je wat geluk hebben. Woon je in de stad dan zal je geen problemen hebben. Woon je meer landelijk dan kan het zijn dat je te ver van hun 'centrale' woont en je nogal wat hinder kan ondervinden. Bedoel trage verbindingen ; connectie verliezen.

                Bij telenet heb je daar minder last van of je nu landelijk of in de stad woont, je zal er niet veel verschil van merken je snelheid zal steeds 'supersnel' zijn
                Enkele jaren terug had je soms gebieden die overvol begonnen raken maar dat hebbe ze ondertussen opgelost.

                Digitale TV bij telenet heeft voorlopig betere beeld kwaliteit (vlaamse zenders) dan belgacom. Voordeel is ook dat je bij telenet digitaal kan opnemen en ondertussen digitaal kan kijken naar een andere zender. Ook kan je 2 programma's tegelijk opnemen en ondertussen naar een programma op je harde schijf kijken of naar een andere zender analoog.

                Telenet heeft de filmzender prime ; belgacom dan weer het voetbal en iets meer zenders.

                Ja t'is niet eenvoudig om te kiezen he

                mir



                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: belgacom vs telenet

                  Kijk hier naar de prijzen van de verschillende Telenet-paketten:


                  En kijk ook even naar de kleine lettertjes onder de vergelijkingstabel, een kabelabonnement kost zo'n 160 euro per jaar en dat moet je ook betalen...

                  Bij Scarlet betaal je voor een compleet pakket 50 euro per maand, zonder dat er nog de jaarlijkse abonnementskosten worden bijgeteld:


                  De installatie is helemaal gratis, je krijgt een HD digicorder, en je betaalt geen activeringskosten (dat is bij Telenet 50 euro). De modem is standaard voorzien voor draadloos internet, en er zijn twee netwerkaansluitingen voorzien zodat je er twee computers met een netwerkkabel kan aanhangen zonder dat je een router moet kopen.

                  Vandaag zijn ze de nieuwe modem en decoder komen plaatsen, maandag zeg ik mijn Telenet abonnement op (ik had analoge tv van Telenet en internet + telefoon + gsm-abonnement van Scarlet).

                  Je moet zelf maar weten hoeveel geld je kwijt wil.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: belgacom vs telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Mijn mening:

                    Bij belgacom of adsl moet je wat geluk hebben. Woon je in de stad dan zal je geen problemen hebben. Woon je meer landelijk dan kan het zijn dat je te ver van hun 'centrale' woont en je nogal wat hinder kan ondervinden. Bedoel trage verbindingen ; connectie verliezen.
                    Met het oude systeem was digitale tv van Belgacom hier ook niet mogelijk omdat ik te ver van de centrale zat, nu is die afstand niet meer zo'n groot probleem zodat het op de meeste plaatsen wel mogelijk wordt om digitale tv van Belgacom of Scarlet binnen te krijgen.

                    Ik kan hier ook een film bekijken en ondertussen nog een andere opnemen, als ik een tweede decoder wil, dan is dat ook mogelijk (maar die moet ik wel betalen).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: belgacom vs telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Met het oude systeem was digitale tv van Belgacom hier ook niet mogelijk omdat ik te ver van de centrale zat, nu is die afstand niet meer zo'n groot probleem zodat het op de meeste plaatsen wel mogelijk wordt om digitale tv van Belgacom of Scarlet binnen te krijgen.

                      Ik kan hier ook een film bekijken en ondertussen nog een andere opnemen, als ik een tweede decoder wil, dan is dat ook mogelijk (maar die moet ik wel betalen).
                      Raar een vriend van mij woont in Bornem en daar heeft hij gratis digitale tv van belgacom genomen maar zijn beeld haperde constant. Ook bij zijn overbuur. Als hij naar belgacom belde wist men hem te vertellen dat ze beide te ver van de centrale woonden. Ze hebben het zonder kosten kunnen opzeggen.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: belgacom vs telenet

                        Mijn ervaring met telenet, zowel thuis als professioneel:

                        De technische klantendienst (in geval van storingen) bij telenet trekt op geen kl o t e n ! Voila!

                        Veel succes toch met de keuze die je gaat maken.
                        BD0723BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: belgacom vs telenet

                          Ik zal kort zijn. Wie hier ten huize het woord Belgacom durft uit te spreken die kan vertrekken.
                          En als professionele gebruiker van Telenet kan ik enkel zeggen dat we heel tevreden zijn.
                          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                          Comment


                          • #14
                            Re: belgacom vs telenet

                            Met wat ik hier lees, kan ik opmaken dat zowel telenet als belgacom niet waterdicht zijn, en anno 2010 mag dat wel vind ik
                            Mijn droom is :
                            -een prima dienstverlening
                            -een keuzepakket dat je zelf mag samenstellen ( bv 20 zenders die je zelf kiest ,ik kijk toch nooit naar Franstalige zenders)
                            Last edited by toerist; 9 januari 2010, 18:32.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: belgacom vs telenet

                              ik heb geen digitale TV omdat ik op één of andere wijze uit de facturatielijst van Telenet ben gevallen voor de kabel. Ik betaal die kabel dus niet...

                              Maar voor je een keuze maakt, ga eens testen in een telenet of belgacom center.
                              Een collega van mij heeft Belgacom buitengegooid onwille van het lawaai van de harde schijf in de recorder, en omdat het 'zappen' veel te traag ging.
                              De beeldkwaliteit van Telenet is zeker beter, en de surfsnelheid blijft op peil wat bij Belgacom niet altijd het geval is.
                              Nu heeft hij TV Vlaanderen , om je keuze nog wat moeilijker te maken.

                              Ikzelf ben voor telefoon en internet zéér tevreden van Telenet!
                              En omdat mijn vrouw weinig belt met de GSM hebben we nog een Sim kaartje erbij.
                              Je betaalt dan geen abo kosten en je moet toch niet herladen. Niet bellen is 0 € op de factuur.

                              Comment

                              Working...
                              X