Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke internetprovider?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke internetprovider?

    Hej iedereen,

    Wegens de datalimiet van Belgacom ADSL hebben we net ons abonnement opgezegd. We zoeken dus een andere provider, die meer of ongelimiteerd dataverkeer toelaat. Opties:

    1) Scarlet Internet: € 19,95 per maand (de eerste 12 maanden, nadien € 29,95 per maand), +5 euro/maand want geen Belgacom vaste lijn, gratis activering, onbeperkt dataverkeer, downloadsnelheid 12 Mb/s, minimumcontract 1 jaar nadien maandelijks opzegbaar.
    2) Dommel City Connect: € 14,95 per maand (tijdelijk de eerste 12 maanden, nadien € 23,99 per maand), activatie € 25, + € 5 per maand indien geen Belgacom vaste lijn, 100 Gb dataverkeer (ongelimiteerd uploadverkeer), snelheid 24 Mb/s, minimum 1 jaar nadien maandelijks opzegbaar. Promo's op hun site zijn wel niet meer actueel...
    3) Base Home Internet 4: € 30, gratis activering, onbeperkt dataverkeer, downloadsnelheid (slechts) 4 Mb/s, minimum 1 jaar.

    Als ik even Google naar gebruikerservaringen, lijkt dit wel kiezen tussen pest en cholera. Hier op BD ook een handvol topics met ergernissen... Je hoort natuurlijk enkel de mensen die miserie hebben, maar toch. Bij 2 jaar Belgacom nooit problemen gehad.

    Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er addertjes onder het gras? Zijn gratis activeringen echt gratis? Hoe vlot verloopt een aansluiting? Is verhuizen miserie? Want in november verhuizen we sowieso...
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

  • #2
    Re: Welke internetprovider?

    Ik heb Expressnet van Telenet en ik betaal maandelijks 41 € en ben daarover héél tevreden.
    De rest ken ik niet.

    Comment


    • #3
      Re: Welke internetprovider?

      Scarlet is om miserie vragen.
      Ken genoeg mensen die het al hebben buiten gegooid.

      Zelf het ik al jaren Telenet en ben een heeeeeel tevreden klant.

      EDPNet zou ook zeer goed zijn en helemaal niet te duur
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke internetprovider?

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Scarlet is om miserie vragen.
        Ken genoeg mensen die het al hebben buiten gegooid.
        De Scarlet-problemen met de onbetrouwbare modems zijn ondertussen opgelost...
        Dat is hier nu toch zo, want vandaag hebben ze de modem komen vervangen door "Belgacom materiaal". Ik heb nu ook digitale tv van Belgacom, Telenet (tv) moet ik nog opzeggen.
        Bij Belgacom (Scarlet) leveren ze meteen een HD-digicorder, daarvoor moet je bij Telenet extra bijbetalen. De installatie was ook volledig gratis, bij Telenet moet je altijd minstens een "activeringskost" van 50 euro betalen voor alles wat je meer wil.
        Ik moet helemaal niets betalen voor de installatie, en de modem is zelfs voorzien voor draadloos internet, dat kost bij Telenet ook weer extra (nu tijdelijk maar 1 euro, normaal 149 euro, de"solden" folder van Telenet zat vandaag in de bus).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke internetprovider?

          Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
          Scarlet is om miserie vragen.
          Ken genoeg mensen die het al hebben buiten gegooid.

          Zelf het ik al jaren Telenet en ben een heeeeeel tevreden klant.
          Dat heb ik gedaan en ben zéééééééér tevreden.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Welke internetprovider?

            Telenet is niet interessant als je geen of een hoge downloadlimiet wilt.

            Dommel lijkt me erg interessant, maar hou er rekening mee dat hun aanbod niet overal verkrijgbaar is (beschikbaar in en rond een aantal grote steden en stadskernen).
            Hun helpdesk is wel (zwaar) onderbemand als ik de verhalen hoor.
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: Welke internetprovider?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb nu ook digitale tv van Belgacom, Telenet (tv) moet ik nog opzeggen.
              Bij Belgacom (Scarlet) leveren ze meteen een HD-digicorder, daarvoor moet je bij Telenet extra bijbetalen. De installatie was ook volledig gratis, bij Telenet moet je altijd minstens een "activeringskost" van 50 euro betalen voor alles wat je meer wil.
              Ik moet helemaal niets betalen voor de installatie, en de modem is zelfs voorzien voor draadloos internet, dat kost bij Telenet ook weer extra (nu tijdelijk maar 1 euro, normaal 149 euro, de"solden" folder van Telenet zat vandaag in de bus).
              Het is wel zo dat je het ganse pakket moet bekijken. Bij den éne is een onderdeel gratis of veel goedkoper dan bij de andere. Maar ge moet bekijken wat je totaal betaalt.
              Ik heb nu alles van Telenet (Internet Expressnet+digitale tv+vaste telefoon) en ik betaal 59Euro per maand. Ik denk niet dat ik bij Belgacom goedkoper zal zijn.
              Daarbij : mijn dochter heeft in Laakdal ADSL + Belgacon tv en die heeft niets dan miserie daarmee : ze zit op een paar jaar al aan haar 5de digicorder en het systeem valt voortdurend uit. Belgacom wil ik nog niet gratis.

              Comment


              • #8
                Re: Welke internetprovider?

                Ik woon in Gent centrum dus Dommel is geen probleem. Ik schrik alleen van de reacties op hun service, zoals je zegt. Maar misschien is dat al beter intussen? Maar ik heb schrik om zonder internet te vallen als er iets misloopt bij de activering... Daarom leek Scarlet een 'veiligere' keuze.

                Ik vind het wel verdacht dat hun site helemaal niet up-to-date is, de promo's die erop staan zijn maar geldig tot juni 2009. Staat in de kleine lettertjes... Tenzij die gewoon doorlopen natuurlijk.

                Telenet is inderdaad niet interessant, erg duur voor wat het is. Is trouwens ook niet mogelijk in ons gebouw, is oud en geen toegang voor Telenet ofzoiets.
                Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke internetprovider?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                  Is trouwens ook niet mogelijk in ons gebouw, is oud en geen toegang voor Telenet ofzoiets.
                  Van GEBOUW veranderen zou ik zeggen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke internetprovider?

                    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Het is wel zo dat je het ganse pakket moet bekijken. Bij den éne is een onderdeel gratis of veel goedkoper dan bij de andere. Maar ge moet bekijken wat je totaal betaalt.
                    Ik heb nu alles van Telenet (Internet Expressnet+digitale tv+vaste telefoon) en ik betaal 59Euro per maand. Ik denk niet dat ik bij Belgacom goedkoper zal zijn.
                    Daarbij : mijn dochter heeft in Laakdal ADSL + Belgacon tv en die heeft niets dan miserie daarmee : ze zit op een paar jaar al aan haar 5de digicorder en het systeem valt voortdurend uit. Belgacom wil ik nog niet gratis.
                    Ik betaal nu 50 euro per maand voor telefoon, gsm abonnement, digitale tv, en snel internet, de installatie is gratis (zelfs geen activatiekost).

                    Ik ken er ook die vanwege problemen opgestapt zijn bij Telenet, bij geen enkel systeem kunnen ze 100% garantie geven dat er nooit iets misloopt.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke internetprovider?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      Scarlet is om miserie vragen.
                      Ken genoeg mensen die het al hebben buiten gegooid.
                      Ben al jaren tevreden Scarletklant, nooit enig probleem ondervonden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke internetprovider?

                        ben ook scarlet klant (vroeger planetinternet) en tevreden alhoewel het het soms al eens uitvalt en steeds om het zelfde uur, net vandaag niet
                        of het te wijten is aan scarlet kan ik niet bevestigen daar alle adsl lijnen toch bij belgacom vertrekken

                        greets
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke internetprovider?

                          Hier een tevreden Dommelklant (Homeconnect bijna 1 jaar, na enige vertraging wegens telefoon die nog niet direct werkte, maar GEDULD is het trefwoord de eerste maand

                          Ook vooraf op Userbase alle miserie gelezen, maar valt best mee.
                          Vooral niet teveel zelf willen instellen, ze sturen alle configuratiegegevens automatisch van de kabel naar je modem.

                          Denk dat internet afzonderlijk geen probleem mag zijn.
                          Snelle service en bereikbaarheid is inderdaad een probleem (al zijn ze over de middag redelijk snel bereikbaar), maar je moet het zo zien : eens je aangesloten bent en het werkt heb je hun service niet meer nodig, dit zei ik ook tegen m'n vrouw : GEDULD en geen datalimiet meer, freedom

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke internetprovider?

                            <<<<<<<<ik heb al jaren scarlet,nooit problemen gehad.
                            grt
                            Met Vele Groeten-Cuvoll-
                            Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
                            BD 1000BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke internetprovider?

                              Hier ook scarlet, en nog geen problemen ondervonden
                              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X