Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg en Canon 5D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konijnenberg en Canon 5D mark II

    Heeft iemand ervaring met de aanschaf van een Canon 5D mark II bij Konijnenberg in Turnhout? Gewoon in de winkel gaan kopen, niet via internet. De prijs van 1859 euro is 240 euro minder dan in de meeste winkels. Zit er een addertje onder het gras? Zou het kunnen dat ze je opzadelen met een toestel dat al eens door iemand online besteld werd en dat ze teruggestuurd kregen?

    http://www.decultuurconsument.be/
    https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

  • #2
    Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

    Ik denk dat foto konijnenberg eenmaal goedkoper is om dat ze op grote schaal alles verkopen tegen de laagste prijzen.zowel op internet als in hun winkel.

    Heb er reeds verscheidene lenzen en toestellen gekocht splinternieuw in de doos met garantie.

    Hou er wel rekening mee dat het soms aanschuiven is wat al direct meer tijd in beslag neemt.

    Doch heb ik soms al eens goedkopere dingen kunnen kopen in studio 73.


    Groeten Bob

    Comment


    • #3
      Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

      Ik ben van principe als het meer dan 100 Euro kost ik het liefst in mijn handen heb voor ik betaal
      Dus een 5dII zou ik wel online reserveren ... maar dan in de winkel gaan ophalen, zelfs als ik daar een redelijke afstand voor moet doen, op die manier ben je zeker dat het een nieuw toestel is (toch als de doos nog dicht is) en als er bij het uitpakken (want Konijn pakt alles voor je uit voor je het meekrijgt) iets visueel scheelt ben je in de winkel

      Bij Studio73 staat ie in de witte doos aan 1899, voor dat verschil koop ik hem bij Studio73 in Geel hoor, mij zien ze bij Konijn niet meer terug, zelfs niet voor 100 Euro verschil op zo'n bedrag

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

        Check de webshop van Foto Bastiaens in Berlaar:

        Eos 5 MK II body met gratis 4 gb kaart, tafelstatief met cleaning set - 1.899 €

        Een degelijke zaak met service.
        http://www.torekefoto.be

        Comment


        • #5
          Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

          Ik ben tevreden over fotokonijn.
          Ik heb em mogen testen op hotpixels in video mode. Ik ging op een werkdag, was onmiddellijk bediend. Had em wel gereserveerd, anders kon het zijn dat ie uit voorraad was.
          Op zaterdag denk ik wel dat het heel druk kan zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

            Best is tijdens de week langs te gaan, super service en idd lage prijzen

            Dienst na verkoop is helaas wat minder
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
              Best is tijdens de week langs te gaan, super service en idd lage prijzen

              Dienst na verkoop is helaas wat minder
              Voor een klant die zelden wat aanschaft bij Konijnenberg is die dienst na verkoop inderdaad zwakjes.....maar indien je regelmatig wat fotoaccesoires of toebehoren koopt dan is de dienst na verkoop zeker zo goed als de dienst na verkoop die je vind in een winkel waar men u voor hetzelfde materiaal wel 10-15 % meer rekend. Je kan niet verwachten dat wanneer je er een éénmalige aankoop doet of eerder zelden de winkel bezoekt aan de zowat laagste prijs die je in Belgie kan vinden dat je direct als een koning behandeld wordt.......deze behandeling vind je nergens. Verkopers die tot in de puntjes op de hoogte zijn van alles wat ze u verkopen zijn spijtig genoeg erg zeldzaam geworden... ook bij Konijn(er is tegenwoordig ook een oneindig groot aanbod).Ik heb alles wat defect geraakt is binnen de garantietermijn bij Konijn steeds hersteld of vervangen gekregen.Toegegeven de ene verkoper bij konijn doet soms wel wat meer moeite dan een andere. Als ik moet kiezen tussen een camera aan een prijs van 1850 euro waar men misschien niet direct de rode loper voor u af gaat rollen of een winkel waar men u voor exact hetzelfde 100-200 euro meer vraagd met een brede glimlach......dan heb ik gekozen zenne. Garantie is 2 jaar
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                misschien best eens een mailtje sturen.

                zo staat er op hun website een batterijgrip BP-E4 aan 54.95.

                Na even rond te kijken op het web en na een mailtje te hebben gestuurd naar konijnenberg blijkt dit helemaal niet te gaan om de batterijgrip voor de voor de canon 5D; want dit is de BG-E4 en niet de BP-E4.

                vergissingen zijn snel gemaakt natuurlijk
                Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

                Comment


                • #9
                  Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mr Mojo Bekijk bericht
                  blijkt dit helemaal niet te gaan om de batterijgrip voor de voor de canon 5D; want dit is de BG-E4 en niet de BP-E4.
                  BP-E4 is een Battery Pack, BG-E4 is de Battery Grip ... is geen vergissing, zijn gewoon twee verschillende producten.
                  BP-E4 is een batt pack voor video dacht ik ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Voor een klant die zelden wat aanschaft bij Konijnenberg is die dienst na verkoop inderdaad zwakjes.....
                  wat een onzin, op die manier ga je nooit een vaste klant krijgen hé, als je alleen iets wil doen voor je vriendjes ben je verkeerd bezig in zaken hoor ...
                  Iemand koopt vandaag misschien een instapmodelletje ... dat wil niet zeggen dat die over twee of drie jaar geen 1dsIV komt halen met enkele superlenzen hé ... iedere klant moet belangrijk zijn vind ik.

                  Nu ja, iedereen doet wat ie wil, maar ik kom er in elk geval niet meer, onze 'vrienden' in Turnhout hebben mij genoeg geld gekost

                  Mark4
                  Last edited by LamboCars; 8 januari 2010, 19:50.
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                    Ook voor klanten die de eerste keer bij Fotokonijnenberg komen is de service niet slecht.

                    Mijn broer kocht er onlangs een compactje, en toen thuis bleek dat de fotokwaliteit toch niet was wat hij ervan had verwacht reed hij terug naar de winkel.
                    Daar kon hij zonder problemen het compactje inruilen voor een ander model. Dat was iets goedkoper, en ze hebben het verschil gewoon terugbetaald.

                    Ik heb er zelf nog nooit iets teruggebracht voor reparatie, ik heb dus ook geen enkele reden om te klagen.
                    Dat de reparaties tegenwoordig zo lang duren, daar kunnen ze ook niet veel aan veranderen. Dat ligt aan het systeem, alles wordt opgestuurd naar één bedrijf dat alle reparaties voor dat merk uitvoert. Omdat er de verzending (heen + terug) bijkomt kan het dan heel wat langer duren. Daar komt nog bij dat de meeste bedrijven zo weinig mogelijk onderdelen in stock houden, en dan moeten ze ook nog eens wachten op de vervangstukken. Op die manier ben je al snel vier tot vijf weken aan het wachten.

                    Als die 5D MKII goedkoper is bij Fotokonijnenberg, en je wil die kopen, dan moet je die daar gaan halen. Als het druk is, dan trek je een nummertje, en ga je rustig een kopje koffie drinken terwijl je wacht.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ook voor klanten die de eerste keer bij Fotokonijnenberg komen is de service niet slecht.

                      Mijn broer kocht er onlangs een compactje, en toen thuis bleek dat de fotokwaliteit toch niet was wat hij ervan had verwacht reed hij terug naar de winkel.
                      Daar kon hij zonder problemen het compactje inruilen voor een ander model. Dat was iets goedkoper, en ze hebben het verschil gewoon terugbetaald.

                      En wat gebeurd er dan met het teruggebrachte toestelletje Dat is voor de volgende klant?? Of verkopen ze dat als demo?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                        En wat gebeurd er dan met het teruggebrachte toestelletje Dat is voor de volgende klant?? Of verkopen ze dat als demo?
                        Dat krijgt de volgende sukkelaar mee ... als nieuw
                        Waarom denk je dat Konijn altijd alle dozen open doet als je iets ophaalt ... en meestal zelfs wanneer ze nog onderweg zijn van hun 'loket' naar een tafeltje ... op die manier zie je niet dat de doos al open was of niet

                        Wat je best doet : kijk eens de kabeltjes na, bij de meeste camera's zitten die in een plastic zakje, dat je moet open 'scheuren' ... als de kabels gewoon los in de doos liggen zou ik toch al een beetje twijfelen en vragen of ze geen andere doos hebben. (Is wel niet altijd het geval hé, bij EOS camera's zitten niet alle kabels in een zakje bvb) en meestal zit er een plastic bescherming rond de batterij ... nog een hint dat het niet op een echt 'nieuwe' camera gaat

                        Ik overdrijf misschien een beetje, maar hun manier van werken heeft mij enorm achterdochtig gemaakt, sorry

                        Mark
                        Last edited by LamboCars; 9 januari 2010, 12:33.
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                          Even dit terug oprakelen: http://forum.belgiumdigital.com/f6/v...ie-238597.html
                          http://www.torekefoto.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
                            Check de webshop van Foto Bastiaens in Berlaar:

                            Eos 5 MK II body met gratis 4 gb kaart, tafelstatief met cleaning set - 1.899 €

                            Een degelijke zaak met service.
                            4 Gb voor een 5Dii is wel wat aan de lage kant. Een RAW foto is 25 tot 30 Mb groot.
                            Dus op die kaart passen zo'n 150 RAW foto's (als je alleen RAW neemt en niet RAW+JPG hé).
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                              Reserveer hem via de website en ga hem ophalen.
                              Ik ben in ieder geval tevreden van de verkoop en dienst na verkoop van Konijn.
                              Ga meestal wel zaterdagvoormiddag is het wat kalmer als zaterdag namiddag

                              Edit: net even het oude topic gelezen ach ja het zal overal wel wat zijn zeker.
                              Ik kan me best vinden bij Studio 73 (Geel) als ook bij Konijn (Turnhout). Studio 73 (Geel) is zelfs nog wat korter bij en kan ik snel eens binnen wippen als ik even ga winkelen
                              Last edited by Lies MX; 11 januari 2010, 14:25.
                              Racing Pics
                              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                              Comment

                              Working...
                              X