Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Good Night Sunshine!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Good Night Sunshine!

    Hallo Allemaal,

    Eerst en vooral nog een heel Gelukkig Nieuwjaar gewenst aan iedereen hier op BD! Dat 2010 een jaar mag zijn gevuld met geluk, liefde, veel foto mogelijkheden en een goede gezondheid!

    Gisteren als de zon onderging bij ons hier in Vancouver, Canada was ik even buiten en zag een rozig schijn in de lucht. Toen ik richting USA keek, we kunnen namelijk de prachtige berg Mount Baker (gelegen in de USA en 3,286m hoog) zien vanuit onze tuin, zag ik dat deze Mount Baker nog net het laatste licht opving van de dag alsook wat gebouwen in de vallei. Ik kon het niet laten om vlug mijn camera erbij te halen en er een foto van te nemen.

    Hopelijk valt deze een beetje in de smaake!

    Groetjes uit Vancouver,
    Ann








    Wat informatie over New Westminster voor diegene die het interesseert: De stad New Westminster is gelegen in de omgeving van Vancouver en behoort tot het Greater Vancouver gebied (of ook wel Lower Mainland genoemd) aan de westkust van Canada wat uit een deel verschillende steden bestaat. Wij wonen ongeveer op een 15-20km van het centrum van Vancouver af, een 10km tot aan stranden van de inhammen van de Stille Oceaan en een 25km van de bergen af. Wij wonen in het hartje van Greater Vancouver en alles is vrij dichtbij terwijl we nog redelijk rustig wonen. Mount Baker (gelegen in de USA) met een hoogte van 3,286m is goed te zien vanop verschillende plaatsen in New Westminster op heldere dagen.

    New Westminster is een stad die in het midden ligt van de Greater Vancouver omgeving en een 20km van het centrum van Vancouver. De stad is ongeveer uitgespreidt over een gebied van 15-20 vierkante km en gelegen op een heuvel die over de Fraser River uitkijk met mooie zichten op de rivier, de Golden Ears Mountains en Mount Baker (die in USA gelegen is). Het downtown gedeelte van New Westminster heeft zeer heuvelachtige straten, mooie waterfront zichten en oude gebouwen wat men doet denken aan San Francisco. New Westminster bestaat sinds 1860, het was de hoofdstad van British Columbia van 1860 tot 1868. New Westminster is ook de Royal City genoemd omdat Queen Victoria van Engeland de naam "New Westminster" aan deze stad gegeven heeft, genoemd naar haar favoriete plek in London. Omdat New Westminster 149 jaar oud is (wat het eigenlijk 7 jaar ouder maakt dan Canada zelf) heeft het wel een rijke geschiedenis en nog vele prachtige buurten met Victorian en Edwardian gebouwen...zowel huizen als gebouwen.

  • #2
    Re: Good Night Sunshine!

    Mijn beste wensen Ann!!!
    Veel geluk en plezier voor jou en de familie...

    Speciaal kleurtje, die lucht... Had er ook geen idee van dat het zo dicht bij de VS lag.
    Ben weer benieuwd wat je ons dit jaar allemaal gaat laten zien

    Groeten
    Michel

    Comment


    • #3
      Re: Good Night Sunshine!

      Ann de beste wensen ook van mij en mijn kroost.
      Over de foto.
      Die is jammer genoeg niet scherp Ann..Bekeerd scherpgesteld Ann? Kijk eens naar de gebouwen,de berg en dan de voorgrond.
      Jammer want ik vind het een zeer mooie doorsteek plaat.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Good Night Sunshine!

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Ann de beste wensen ook van mij en mijn kroost.
        Over de foto.
        Die is jammer genoeg niet scherp Ann..Bekeerd scherpgesteld Ann? Kijk eens naar de gebouwen,de berg en dan de voorgrond.
        Jammer want ik vind het een zeer mooie doorsteek plaat.
        De foto was eigenlijk vrij scherp, maar nier haarscherp...ik moest me wat haasten voordat de zon verdween. Ik had wel teveel ruis in de lucht en door de ruis eruit te halen heb ik details over de rest van de foto verloren. Ik vond het toch nog een mooie geheel om te delen.

        Groetjes,
        Ann

        Comment


        • #5
          Re: Good Night Sunshine!

          Ook voor jou een schitterend 2010!
          De kleuren zijn al de moeite om te kijken.

          groetjes

          moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: Good Night Sunshine!

            Ik kijk altijd uit naar je foto's, niet alleen zijn ze altijd heel mooi, maar ik vind je uitleg bij de foto's ook wel leuk. Beste wensen
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Good Night Sunshine!

              Beste wensen Ann, mooi Canadees plaatje

              Comment


              • #8
                Re: Good Night Sunshine!

                Ik heb er eerlijkgezegd ook al veel betere gezien van jou...
                Mij stoort het gebrek aan scherpte en de boom rechts. Spijtig want de kleuren waren wel mooi op dat moment.

                Mvg,
                Wim

                Comment


                • #9
                  Re: Good Night Sunshine!

                  Dank voor alle reacties, die stel ik altijd op prijs!

                  Groetjes,
                  Ann

                  Comment

                  Working...
                  X