Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Ik houd me vrij veel bezig met hulpdiensten fotografie, natuurlijk gebeurd dat ook veel 's avonds en dus in vrij donkere omstandigheden.

    ik werk nu met een 18-200 3.5-6.3 maar deze is niet lichtsterk genoeg
    ik zou volgende objectieven bijkopen of raden jullie iets anders aan
    * Tamron 28-75mm F 2.8 XR DI
    * Canon EF 50mm f/1.8 II
    Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

  • #2
    Re: Welke lens?

    Ik heb alleen de 50 1.8 al gebruikt. Leuk objectiefje, groot diafragma...maar focust zeer moeilijk in het donker. Geen aanrader dus voor jouw gebruik.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      neen ben echt op zoek naar een lens die 'vrij snel' focust bij weining licht
      Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door fanne Bekijk bericht
        Ik houd me vrij veel bezig met hulpdiensten fotografie, natuurlijk gebeurd dat ook veel 's avonds en dus in vrij donkere omstandigheden.

        ik werk nu met een 18-200 3.5-6.3 maar deze is niet lichtsterk genoeg
        ik zou volgende objectieven bijkopen of raden jullie iets anders aan
        * Tamron 28-75mm F 2.8 XR DI
        * Canon EF 50mm f/1.8 II
        De Tamron is een prachtig lenske en is mijn standaardlens geworden.
        Een vraagje;gebruik je een flitser bij die donkere omstandigheden,zoniet denk ik dat de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM wel een betere lens zal zijn in die donkere omstandigheden,maarja ze kost rond de 1000 euro,kzou het toch maar proberen met diene Tamron
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door fanne Bekijk bericht
          neen ben echt op zoek naar een lens die 'vrij snel' focust bij weining licht
          De camera heeft daar ook een behoorlijke invloed op....
          Voor snel focussen moet je overigens toch naar een USM objectief kijken.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens?

            Flitsen hangt af van de moment, de ene keer wel de andere keer niet, maar meestal kan er wel geflitst worden. Die tamron is ook mijn favorietje maar die canon 50mm gooien ze zo bijna naar je hoofd daarmee da's die eventueel zou bij nemen ook
            Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door fanne Bekijk bericht
              Flitsen hangt af van de moment, de ene keer wel de andere keer niet, maar meestal kan er wel geflitst worden. Die tamron is ook mijn favorietje maar die canon 50mm gooien ze zo bijna naar je hoofd daarmee da's die eventueel zou bij nemen ook

              Zeker bij nemen , voor diene prijs heb je een prachtig lenske waarmee je in slechte
              licht omstandigheden zeker uit de voeten zal kunnen
              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens?

                De Canon 50 1,8 II moet je echt niet nemen, geen succes. Je kunt beter de 1,4 nemen, een stuk duurder maar veel beter dan de 1,8. Ik heb de 50 1,8 gehad en het laat miij aan de 18-55 kitlens denken... Kwalitatief slecht en AF waardeloos...
                Mijn website
                Een van de beste en meest proffesionele site's over lenzen:http://www.lenstip.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dyniel Bekijk bericht
                  De Canon 50 1,8 II moet je echt niet nemen, geen succes. Je kunt beter de 1,4 nemen, een stuk duurder maar veel beter dan de 1,8. Ik heb de 50 1,8 gehad en het laat miij aan de 18-55 kitlens denken... Kwalitatief slecht en AF waardeloos...
                  Geen succes,dan ben jij de enige die daarover denkt,als je ziet wat dat lenske maar kost en wat voor resultaten je ermee hebt.
                  Dat die 1.4 wat beter is wil ik geloven , daarom is het ook duurder.
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens?

                    Hoi Fanne,

                    Ik schiet ook nogal wat hulpdienstsituaties. Ik weet niet wat de Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM doet op Canon, maar op mijn Nikon D300S is hij supersnel in AF ook in moeilijke lichtomstandigheden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens?

                      bedankt voor alle reacties al
                      Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dyniel Bekijk bericht
                        en het laat miij aan de 18-55 kitlens denken... Kwalitatief slecht en AF waardeloos...
                        Ik vind de 18-55 IS goed en de AF is ook waardevol.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door dyniel Bekijk bericht
                          De Canon 50 1,8 II moet je echt niet nemen, geen succes. Je kunt beter de 1,4 nemen, een stuk duurder maar veel beter dan de 1,8. Ik heb de 50 1,8 gehad en het laat miij aan de 18-55 kitlens denken... Kwalitatief slecht en AF waardeloos...
                          Right....misschien kan je er niet mee omgaan, maar om nou te beweren dat de de AF en de lens kwalitatief slecht zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens?

                            dus het merendeel vind de 50mm 1.8 wel ok
                            Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens?

                              hier enkele tests van de Canon 50 / 1.8 II
                              op aps-c: https://www.photozone.de/canon-eos/1...report--review
                              op FF: https://www.photozone.de/canon_eos_f...canon_50_18_ff

                              Uit deze test en heel veel reacties op fora allerhande zou deze lens heel straffe prestaties neerzetten in verhouding tot kostprijs (tussen € 90 en €100).

                              Bij een vergelijking tussen een 1.4 en 1.8 moet je ook eens letten op de prestaties bij vrij groot diafragma (1.8 - 2 - 2.2). Die lens doet het daar misschien iets minder dan de 1.4 en 1.2, maar toch heel behoorlijk. En geen enkele kitlens haalt de prestaties, en zeker niet de maximale diafragma opening.
                              En mocht je toch niet overtuigd zijn van de prestaties kan je die in tweedehands doorverkopen zonder al te veel te verliezen (bv € 30???)

                              mvg

                              Franky

                              Comment

                              Working...
                              X