Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog meer wintersfeer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nog meer wintersfeer

    er zijn wel geen insecten maar de winter heeft ook zijn charme



    dank voor het kijken
    Last edited by bopatje; 7 januari 2010, 20:04.

  • #2
    Re: nog meer wintersfeer

    Mooi zacht licht ..
    Ik heb wel de indruk dat hij nogal scherp over komt Patrick? Te veel verscherpt of gebeurd met de verkleining?
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: nog meer wintersfeer

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Mooi zacht licht ..
      Ik heb wel de indruk dat hij nogal scherp over komt Patrick? Te veel verscherpt of gebeurd met de verkleining?
      ik zou het eigenlijk niet weten ik verscherp altijd een klein beetje en hier was het ook niet meer dan anders ,en bij het verkleinen staat hij altijd zoals gewoonlijk op 30 % ,
      dank voor je reactie Pascal

      Comment


      • #4
        Re: nog meer wintersfeer

        ik heb intussen een nieuwe versie geplaatst met maar een hele lichte verscherping en ook bij het verkleinen ben ik een stuk lager gegaan ,ik hoop dat deze beter is

        Comment


        • #5
          Re: nog meer wintersfeer

          voor mij een schoontje hoor!
          Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
          http://gallery.atsharp.com

          Comment


          • #6
            Re: nog meer wintersfeer

            Mooi
            Groetjes Hendrika

            Comment


            • #7
              Re: nog meer wintersfeer

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              ik heb intussen een nieuwe versie geplaatst met maar een hele lichte verscherping en ook bij het verkleinen ben ik een stuk lager gegaan ,ik hoop dat deze beter is
              Patrick waar staat de originele nu? Allez ik bedoel de eerste..Deze lijkt me beter ja..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: nog meer wintersfeer

                Ik vind hem wel heel mooi met dat hele zachte licht, maar dan vind ik (maar da's persoonlijk) dergelijk donkere achtergrond een schril contrast daarmee, daarbij vind ik juist hard licht beter passen ...
                Wat niet wil zeggen dat ik het geen mooie vind, integendeel, misschien breng je mij wel op ideetjes

                Dat het bij dergelijke lijntjes tot rare effecten komt die uitzien als oververscherpt dat overkomt mij soms ook wel, dat heeft met een soort moiréachtig effect te maken.
                Je beeld bij jezelf op exact dezelfde grootte zetten zoals het getoont wordt is dan wal een oplossing (heeft iets te maken met het juist in een pixelrooster vallen of niet)

                frans
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: nog meer wintersfeer

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Patrick waar staat de originele nu? Allez ik bedoel de eerste..Deze lijkt me beter ja..
                  pascal ik heb de eerste vervangen ,omdat ik niet goed weet of je nog 2 foto's in hetzelfde topic mag plaatsen ,maar deze was wel een stuk beter ,heb ik ook zelf gezien ,bedankt om mij op die overversherping te wijzen,iemand anders ziet soms meer dan jezelf

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht

                  Dat het bij dergelijke lijntjes tot rare effecten komt die uitzien als oververscherpt dat overkomt mij soms ook wel, dat heeft met een soort moiréachtig effect te maken.
                  Je beeld bij jezelf op exact dezelfde grootte zetten zoals het getoont wordt is dan wal een oplossing (heeft iets te maken met het juist in een pixelrooster vallen of niet)

                  frans
                  heb ik idd ook ondervonden Frans als je hem op de originele grote plaatst zijn die lijntjes mooi strak ,wat niet meer zo is bij het verkleinen ,bedankt Frans

                  Comment


                  • #10
                    Re: nog meer wintersfeer

                    Hé...een eerste werkje uit 't lichttentje? Dàt ziet er al veelbelovend uit We mogen ons nu aan veel fraais verwachten !
                    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                    Grtjs, Jacky

                    Comment

                    Working...
                    X