Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

    ik ben een beginnend hobbyist, en fotografeer al dik anderhalf jaar met sony h50
    (compact/hybride) ben al een tijdje aan het denken over een reflex toestel en zou gaan voor een d90.


    ik had gedacht om de d90 te combineren met een nikkor AF-S DX 18-200 mm vr2
    dit valt nog net in mijn budget.

    meestal fotografeer ik landschappen en stillevens maar als ik naar een concert ga neem ik mijn vriendje graag mee.
    is dit objectief dan een verstandige keuze of ben ik beter met andere combinatie's?

    de lichtsterkte van deze lens is f 3.5 - 5.6 maar dankzij de vr zou ik toch wat lager kunnen gaan in sluitertijd, zodat ik 1 a 2 stops kan winnen, is dit juist?

  • #2
    Re: nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

    Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
    de lichtsterkte van deze lens is f 3.5 - 5.6 maar dankzij de vr zou ik toch wat lager kunnen gaan in sluitertijd, zodat ik 1 a 2 stops kan winnen, is dit juist?
    Maar daar houden die lui op het podium weer geen rekening mee.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

      Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
      ik ben een beginnend hobbyist, en fotografeer al dik anderhalf jaar met sony h50
      (compact/hybride) ben al een tijdje aan het denken over een reflex toestel en zou gaan voor een d90.


      ik had gedacht om de d90 te combineren met een nikkor AF-S DX 18-200 mm vr2
      dit valt nog net in mijn budget.

      meestal fotografeer ik landschappen en stillevens maar als ik naar een concert ga neem ik mijn vriendje graag mee.
      is dit objectief dan een verstandige keuze of ben ik beter met andere combinatie's?

      de lichtsterkte van deze lens is f 3.5 - 5.6 maar dankzij de vr zou ik toch wat lager kunnen gaan in sluitertijd, zodat ik 1 a 2 stops kan winnen, is dit juist?




      Uw redenering is goed. Je wint iets door de VR.
      Als je geen specifiek doel hebt en je zoek een unuversele lens dan ga je die 18-200 VR nooit beklagen.Ik heb de voorgangen VR1 een paar jaar in gebruik gehad en veel plezier aan gehad. Nu werk ik op full-frame en kan ik de lens (die dx is) niet meer optimaal benutten.
      Ik kan je die lens alleen maar aanbevelen, je zal hier op dit forum wel totaal tegenstrijdige berichten over ontvangen, maar je dekt er het uwe maar over.
      Later kan je nog steeds andere lenzen voor specifieke doelen (makro, supergroothoek, meer tele, lichtsterker) kiezen in functie van uw behoefte.

      Comment


      • #4
        Re: nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

        Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
        ik had gedacht om de d90 te combineren met een nikkor AF-S DX 18-200 mm vr2
        dit valt nog net in mijn budget.

        meestal fotografeer ik landschappen en stillevens maar als ik naar een concert ga neem ik mijn vriendje graag mee.
        is dit objectief dan een verstandige keuze of ben ik beter met andere combinatie's?
        je zal aan deze combinatie veel plezier beleven...

        vergeet de concertjes... koop daar later een goedkope 50mm 1.8 of 85mm 1.8 voor... maar ga eerst spelen met je toestel en nieuwe lens...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

          Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          Ik heb de voorgangen VR1
          De 'oude' 18-200 is ook gewoon VRII.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

            bedankt voor de reactie's

            ik zal de concerten nog even uitstellen.

            is het verstandig om nadien een twedehans 50 mm 1.8 objectief te kopen of beter veilig spelen en voor nieuwgaan?
            zo ja waar moet ik dan opletten als ik een twedehands objectief koop?

            Comment


            • #7
              Re: nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

              Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
              bedankt voor de reactie's

              ik zal de concerten nog even uitstellen.

              is het verstandig om nadien een twedehans 50 mm 1.8 objectief te kopen of beter veilig spelen en voor nieuwgaan?
              zo ja waar moet ik dan opletten als ik een twedehands objectief koop?
              50mm f1.8 kost de wereld niet hoor.

              bij aankoop 2dehands zeker enkele foto's maken en indien mogelijk bekijken
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

                ok bedankt.

                Comment

                Working...
                X