Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

    ik ben een beginnend hobbyist, en fotografeer al dik anderhalf jaar met sony h50
    (compact/hybride) ben al een tijdje aan het denken over een reflex toestel en zou gaan voor een d90.


    ik had gedacht om de d90 te combineren met een nikkor AF-S DX 18-200 mm vr2
    dit valt nog net in mijn budget.

    meestal fotografeer ik landschappen en stillevens maar als ik naar een concert ga neem ik mijn vriendje graag mee.
    is dit objectief dan een verstandige keuze of ben ik beter met andere combinatie's?

    de lichtsterkte van deze lens is f 3.5 - 5.6 maar dankzij de vr zou ik toch wat lager kunnen gaan in sluitertijd, zodat ik 1 a 2 stops kan winnen, is dit juist?

  • #2
    Re: nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

    Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
    de lichtsterkte van deze lens is f 3.5 - 5.6 maar dankzij de vr zou ik toch wat lager kunnen gaan in sluitertijd, zodat ik 1 a 2 stops kan winnen, is dit juist?
    Maar daar houden die lui op het podium weer geen rekening mee.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikon d90 vs nikkor AF-S DX 18-200 mm VR2

      Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
      ik ben een beginnend hobbyist, en fotografeer al dik anderhalf jaar met sony h50
      (compact/hybride) ben al een tijdje aan het denken over een reflex toestel en zou gaan voor een d90.


      ik had gedacht om de d90 te combineren met een nikkor AF-S DX 18-200 mm vr2
      dit valt nog net in mijn budget.

      meestal fotografeer ik landschappen en stillevens maar als ik naar een concert ga neem ik mijn vriendje graag mee.
      is dit objectief dan een verstandige keuze of ben ik beter met andere combinatie's?