Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Nikon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstelling Nikon lens

    Mijn lens ( 18-200 VR) heeft vorig jaar een val overleefd vanaf 1 meter. Niks aan de hand dacht ik. Nu blijkt 1 jaar later dat de ring voor filters op te draaien volledig loszit. Je kan hem er bijna vanaf halen, zit nog maar op 1 plaatsje vast.
    Vandaag offerte ontvangen voor herstelling want garantie komt niet tussen wegens valschade. 371 euro was het verdict.Niet mals volgens mij. Aankoopbedrag van de lens is 200 meer voor een nieuwe
    Iemand misschien alternatieve herstellingswijze of ervaring met dit soort zaken want voor mij is het de eerste keer.
    Alvast bedankt
    Tom G

  • #2
    Re: Herstelling Nikon lens

    Zelf herstellen kan je vergeten, je moet de kennis hebben en nieuwe onderdelen ga je nergens vinden.
    Als ze bij Nikon een lens herstellen vervangen ze alles wat slecht is, dus dan is je lens zo goed als nieuw. Je moet dus zelf overwegen of 200€ extra voor een nieuwe lens de moeite is. Ik persoonlijk zou het niet doen, want je krijgt ook garantie op de herstelling.

    Comment


    • #3
      Re: Herstelling Nikon lens

      Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
      Zelf herstellen kan je vergeten, je moet de kennis hebben en nieuwe onderdelen ga je nergens vinden.
      Als ze bij Nikon een lens herstellen vervangen ze alles wat slecht is, dus dan is je lens zo goed als nieuw. Je moet dus zelf overwegen of 200€ extra voor een nieuwe lens de moeite is. Ik persoonlijk zou het niet doen, want je krijgt ook garantie op de herstelling.
      Bij Canon kan je elk schroefje bestellen (via Techrepair actueel) en dit van dingen tot 20 jaar terug ... de prijzen zijn heel redelijk tot zelfs belachelijk laag zoals de 70 Eurocent voor het boosterafdekstofkapje van een Eos 1 van 1989 ... ik neem aan dat dit bij Nikon ook zo is ... dus zelf doen wanneer de lens verder normaal werkt

      Comment


      • #4
        Re: Herstelling Nikon lens

        Oorspronkelijk geplaatst door tg031054 Bekijk bericht
        Mijn lens ( 18-200 VR) heeft vorig jaar een val overleefd vanaf 1 meter. Niks aan de hand dacht ik. Nu blijkt 1 jaar later dat de ring voor filters op te draaien volledig loszit. Je kan hem er bijna vanaf halen, zit nog maar op 1 plaatsje vast.
        Vandaag offerte ontvangen voor herstelling want garantie komt niet tussen wegens valschade. 371 euro was het verdict.Niet mals volgens mij. Aankoopbedrag van de lens is 200 meer voor een nieuwe
        Iemand misschien alternatieve herstellingswijze of ervaring met dit soort zaken want voor mij is het de eerste keer.
        Alvast bedankt
        Tom G
        Nu moet ik ook nog onderzoekskosten betalen om men lens terug te krijgen zonder herstelling. Excellente service zou ik zeggen

        Comment


        • #5
          Re: Herstelling Nikon lens

          Oorspronkelijk geplaatst door tg031054 Bekijk bericht
          Nu moet ik ook nog onderzoekskosten betalen om men lens terug te krijgen zonder herstelling. Excellente service zou ik zeggen
          Toch maar normaal? Ze hebben de lens onderzocht, open gedaan en gekeken wat er allemaal aan scheelt, wat er moet vervangen worden en berekend wat het zou kosten. Moest Nikon al die manuren op de herstellingsdienst niet aanrekenen, kostte de lens nieuw al 10% meer...

          Zie het als dokterbezoek...

          Comment


          • #6
            Re: Herstelling Nikon lens

            Oorspronkelijk geplaatst door tg031054 Bekijk bericht
            Nu moet ik ook nog onderzoekskosten betalen om men lens terug te krijgen zonder herstelling. Excellente service zou ik zeggen
            Vind ik ook normaal hoor.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Herstelling Nikon lens

              Oorspronkelijk geplaatst door tg031054 Bekijk bericht
              Nu moet ik ook nog onderzoekskosten betalen om men lens terug te krijgen zonder herstelling. Excellente service zou ik zeggen
              Bestekkosten zijn normaal.

              Comment


              • #8
                Re: Herstelling Nikon lens

                Altijd eerst Japan Camera bellen en Herman vragen wat hij ervan denkt.
                Het probleem met grote bedrijven is namelijk altijd dat degene die je aan de telefoon krijgt zelf niks weet. Dan stuur je het op (kosten), kijken ze (kosten), kosten, dus kosten om de kosten bij te houden...

                Oeps da's bijna de blauwdruk van Nederland en de EU....
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Herstelling Nikon lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Oeps da's bijna de blauwdruk van Nederland en de EU....
                  ... je durft ... nu kan je nooit meer in de politiek stappen ... en die jobjes betalen zeeeer goed ... tja, te laat

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herstelling Nikon lens

                    Bestek kosten is niet meer dan normaal, werkuren om te kijken wat er allemaal vervangen moet worden kosten ook geld hoor.
                    Meestal verwittigen ze je wel op voorhand dat het geld kost (winkel waar je het binnen hebt gedaan).
                    De tijd van de voorniets is al lang voorbij.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herstelling Nikon lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      ... je durft ... nu kan je nooit meer in de politiek stappen ... en die jobjes betalen zeeeer goed ... tja, te laat
                      Ik zou ook nog graag met plezier willen werken ja
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herstelling Nikon lens

                        Lens vandaag terug gaan afhalen.
                        30 euro onderzoekskosten betaald.
                        Handige harry uitgehangen.
                        Beschermplakker verwijdert zodat ik aan de schroeven kon waar de ring mee vastzit.
                        2 schroeven bleven al plakken aan de beschermplakker. De 4 andere waren niet vastgedraaid. Alle 6 schroeven terug vast gedraaid. Het ding zit weer muurvast.
                        Had ik dit geweten had ik ze niet moeten opsturen. Maar dit hadden ze ook kunnen doen voor men 30 euro

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herstelling Nikon lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door tg031054 Bekijk bericht
                          Beschermplakker verwijdert zodat ik aan de schroeven kon waar de ring mee vastzit.
                          2 schroeven bleven al plakken aan de beschermplakker. De 4 andere waren niet vastgedraaid. Alle 6 schroeven terug vast gedraaid. Het ding zit weer muurvast.
                          Had ik dit geweten had ik ze niet moeten opsturen. Maar dit hadden ze ook kunnen doen voor men 30 euro
                          Dat is bepaald een slechte beurt voor dat Servicecenter......

                          Comment

                          Working...
                          X