Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless FUBAR!?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wireless FUBAR!?

    .. of machinebreuk?

    Kunnen de experts (en anderen) even meedenken aub?

    Ik heb als Wap point een Linksys WRT54GL gekregen zo'n 3 maand terug. Als Wifi ontvanger op m'n laptop (IBM Thinkpad G40) heb ik een (oude, 2005?) 3com Officeconnect usb antenne.

    In de week voor Nieuwjaar zet ik 's morgen die spullen aan (Win XP sp3) ... krijg geen connectie alhoewel ze de vorige avond en de maanden ervoor, feilloos werkten. Verwondering alom ... wegens niets speciaals gedaan of veranderd ..

    Eerste gedachte: ik heb toch dat domme Inet spul "Advanced computercare" gelopen met een register opkuis en de boel is nu dus FUBAR ... Van dan af lijdensweg ... manueel alle verwijzingen naar oude WiFi connecties verwijderd uit het register ... register nageken, niets vreemds gevonden ..
    Virusscans, spywarescans, diverse install uninstall van de 3com software + drivers (3rd party WiFi monitor soft), configuratie via Windows zero whatever .. allemaal boter aan de galg ... (vreemd genoeg wil Win XP mijn laatste herstelpunten niet terugzetten? heeft die kl... "Advanced care rommel" de permissies van bepaalde registersleutels herzet? 'k heb het nog meegemaakt!)

    In een notedop .. Is er een methode om na te gaan of WiFi zender/ontvanger nog correct werken? heb de Wap al een dozijn keren ge-herconfigureerd met en zonder security + het Inet afgeschuimd naar bijkomende info ... noppes! .. moet ik de buren inschakelen om te trachten verbinding te maken met mijn netwerk?
    Vreemd genoeg zie ik de kanaalnaam van mijn WAP (al -tig keer de naam veranderd ook) alsook het kanaalnummer verschijnen op de laptop, zowel onder de windows als onder de 3com WiFi monitor soft. De 3com soft blijft echter halsstarrig zeggen "signaalsterkte=0" en "signaalkwaliteit=0" ergo nul de botten verbinding ??? "kan niet verbinden blah blah blah" ... @#!$%& !!
    BTW wired connectie naar de Wap en vandaar naar de ADSL modem/router werkt probleemloos ...

    Rara wat is er naar de filistijnen ?
    TIA

  • #2
    Re: Wireless FUBAR!?

    Heeft dat domme Inet spul "Advanced computercare" dan geen reserve kopie gemaakt van je register?
    Waarschijnlijk wel (anders is het echt kl#te spul), dan die kopie terug zetten zeker.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Wireless FUBAR!?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Heeft dat domme Inet spul "Advanced computercare" dan geen reserve kopie gemaakt van je register?
      Waarschijnlijk wel (anders is het echt kl#te spul), dan die kopie terug zetten zeker.

      Grtz, RF
      Niet dat ik weet .. ik heb mij voor dat prog trouwens suf gezocht hoe ik een handmatige scan kon doen zonder al de andere opkuis, misschien heb ik daardoor de auto-backup gebypassed? (ondertussen ligt het er al af en is het register opgekuisd)

      .. nu ik denk dat ik nu een betere diagnose heb .. ik ben deze namiddag de straat opgegaan met mijn laptop in de armen en met het netwerken monitor progje en de antenne, aan .. (ondanks de verwonderde blikken van de buren) ... alle netwerken die "onbeveiligd" waren en voldoende sterkte hadden vertoonden ook sterkte=0 en kwaliteit=0 ... ik denk dus dat mijn usb antenne naar de filistijnen is ik ga een nieuwe kopen, kost nu ook weeral zoveel niet uiteindelijk ..
      alleszins merci!

      Comment

      Working...
      X