Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bureaublad/snelkoppelingen Windows 7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bureaublad/snelkoppelingen Windows 7

    Hopelijk heeft iemand een idee.
    Kan ik op eenPC met Windows 7 home, het bureaublad of de snelkoppelingen daarop, zo vergrendelen dat de gebruiker deze niet kan verwijderen ( of dat ik ze heel makkelijk) weer terug kan zetten.
    Het gaat er dus niet om dat ze op dezelfde plaats komen te staan maar weer terug op het bureaublad, zonder dat ik ze weer moet aanmaken.
    Pc gaat gebruikt worden door een echt ouder iemand die de neiging heeft soms wat teveel te willen klikken en dan door de bomen het bos niet meer ziet.

  • #2
    Re: Bureaublad/snelkoppelingen Windows 7

    Waarschijnlijk zal dit wel lukken via een Computer Policy.

    (gpedit.msc)
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Bureaublad/snelkoppelingen Windows 7

      Inderdaad, of een login-scriptje die snelkoppeling er laten plaatsen als die verdwenen is.

      Comment


      • #4
        Re: Bureaublad/snelkoppelingen Windows 7

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Waarschijnlijk zal dit wel lukken via een Computer Policy.

        (gpedit.msc)
        Dank je voor het snelle antwoord...maar
        It's most disappointing that you can only find gpedit.msc in the Ultimate, Professional (old Business) and Enterprise editions, and not in the Home Premium or Basic editions.

        en er staat Windows7 Home premium op.
        Dus pech.

        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2
        Inderdaad, of een login-scriptje die snelkoppeling er laten plaatsen als die verdwenen is.
        Zou niet weten hoe ik dat moet maken...zoveel verstand heb ik daar nu ook niet van.
        Last edited by Mullie; 6 januari 2010, 10:57.

        Comment


        • #5
          Re: Bureaublad/snelkoppelingen Windows 7

          Quicklaunch terug activeren?



          Je kan ook alle applicaties in het grote deel van het start menu vastzetten (afzetten van "store and display recently openend programs in de start menu" in de "taskbar and start menu properties", en dan alle applicaties die belangrijk zijn rechtterklikken > "Pin to start menu"

          Ik heb zo mijn vaste lijst van veel gebruikte applicaties allemaal onder elkaar staan in het start menu. installeer ik iets nieuws dan beslis ik zelf of het daar word weergegeven of niet.
          Last edited by RikH; 6 januari 2010, 11:44.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: Bureaublad/snelkoppelingen Windows 7

            RikH,

            En hoe doe je dat dan met snelkoppelingen van URL's?

            Comment


            • #7
              Re: Bureaublad/snelkoppelingen Windows 7

              Misschien (ik weet niet of dit mogelijk is in Win 7 met een pc die niet in het domein hangt) kun je zijn user.dat file hernoemen naar user.man.
              Dan krijgt hij een mandatory profile en kan hij in principe niks veranderen..

              Maar ik dacht dat dit enkel voor roaming profiles was.

              Long shot dus..
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment

              Working...
              X