Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

defect lens canon 28-135mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • defect lens canon 28-135mm

    Op 20 januari 2007 heb ik een canon 28-135mm aangeschaft. Laatst vraagt een collega aan mij om foto's te nemen van zijn dochtertje. Wat bleek ik kon zo goed als niet meer scherpstellen. Soms wel, soms niet. Hij ratelde ook feller als anders en draaide moeilijker. Heel raar allemaal omdat er niets met de lens gebeurd kon zijn. Ik ben toen naar Konijnenberg gegaan waar ik de lens gekocht had. Spijtig genoeg was mijn garantie 6 dagen verlopen! Geen probleem volgens hun. Vandaag krijg ik telefoon dat ik geen garantie krijg en het mij ongeveer 190€ zou kosten om te laten maken. Nu vraag ik me af wat ik moet doen omdat ik mij een 2de lens wou aanschaffen die 2dehands rond de 250€ kost. En wat zou er met de lens kunnen schelen? Nog iemand die dit probleem heeft gehad?
    Groetjes

  • #2
    Re: defect lens canon 28-135mm

    190 euro herstelling voor een lens die in verkoop maximaal nog 300 euro kan opbrengen lijkt mij veel. Ik zou dat dus niet doen, en uitkijken naar een nieuwe lens, maar eventueel wel proberen een deal te sluiten met Konijn.

    Andere mogelijkheid de lens niet laten herstellen via Konijn, maar zelf de touwtjes in handen houden en opzoek naar een hersteller, maar niet via de winkel gaan.

    MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: defect lens canon 28-135mm

      Zelf herstellen, voorzichtig openen, véééél foto's nemen van de demontagestappen.

      Als je zelf geen ervaring hebt met zo'n gepriel, iemand zoeken die je daarin wat kan vertrouwen.

      Ik heb bv onlangs zelf een diafragma vervangen
      Wat een heerlijk gevoel als je voor €20 je lens maakt ipv €200.

      Comment


      • #4
        Re: defect lens canon 28-135mm

        Op deze site staan heel veel links naar sites met info hoe je lenzen en camera's open maakt en herstelt.
        Misschien heb je er iets aan.
        Umfangreiche Linkliste zu Selbstbau, Reparatur und Modifikation von Fotoequipment: Kameras, Objektive, Beleuchtung, Labor, Studio,..
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: defect lens canon 28-135mm

          Is er iemand die mijn lens kan herstellen of weet waar ik dat zou kunnen laten doen want ze was me iets te duur om niet meer te laten herstellen.

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: defect lens canon 28-135mm

            Niemand!!?
            Had een mailtje gestuurd naar Canon zelf maar willen ze niet herstellen onder garantie. Mooie service voor maar 6 dagen en dat voor een lens van meer dan 400€. Vind het wel erg dat ze zo doen.

            Comment


            • #7
              Re: defect lens canon 28-135mm

              Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
              Is er iemand die mijn lens kan herstellen of weet waar ik dat zou kunnen laten doen want ze was me iets te duur om niet meer te laten herstellen.

              Groetjes
              Speur eens google af of je ergens iemand kan vinden die deze lens al heeft open gehaald en daarvan foto's of een handleidingetje heeft.
              Moest het mijn eigen lens zijn zou ik er zo aan beginnen maar die van iemand anders, daar wil ik niet echt verantwoordelijk voor zijn snappie?

              Comment

              Working...
              X