Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 Ultimate - BU / netwerkprinter / errors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 7 Ultimate - BU / netwerkprinter / errors

    Iemand de ingebouwde BU van Windows 7 Ultimate al gebruikt?
    Jaja ... automatisch BU volgens planning en zo maar als je elke week een BU laat maken is de ene niet gedaan voor de andere begint.
    Ik heb dat spel hier gisteren gelanceerd en is nu net 24 uur later aan 46%.
    Het is nog maar een test, ik weet niet eens of je er nadien afzonderlijke bestanden kan uithalen. Zal wel zien ... niet veel goesting om veel te lezen vandaag.
    Anders iemand ervaring onder Windows 7 met een betere BU dat ook een volledig herstel kan doen?

    Wat netwerkprinters betreft ook al heel wat problemen ondervonden ... gisteren 8 uur gezocht (ja 8 uur) waarom ik enkel kon printen van een 64-bit programma zoals IE 64-bit en vanuit Kladblok maar voor de rest niet van IE 32-bit of een of ander Office 2007 pakket. Grrr ... nog nooit zoveel moeten zoeken op problemen met Vista als de laatste twee dagen op WIndows 7.

    Voor de rest is het wel sneller dan Vista maar het crasht ook sneller want wat ik ook nooit ondervonden heb met Vista heb ik nu al gehad ... een Bluescreen.
    Last edited by VerSeg; 6 januari 2010, 02:06.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Windows 7 Ultimate - BU / netwerkprinter / errors

    Backup nog niet gebruikt.
    Printer hier geen probleem, en nochthans al Lexmark, Epson en Canon geinstalleerd,
    Rechtreeks op netwerk device, als print queues op win2003 server.

    j.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Windows 7 Ultimate - BU / netwerkprinter / errors

      Printer gewoon via router ... geen server.

      Wat de BU betreft ... gestart op 4 januari en geëindigd op 6 januari.
      OK, het betreft een eerste BU en het betreft redelijk wat data maar toch +- 48 uur voor een BU vind ik voor thuisgebruik veel.
      Met Vista en de interne BU was dit toch op een nachtje erdoor voor dezelfde data.
      Nat wat zoekwerkt blijkt dat dit komt door het trage comprimeren van de data.
      Ik zie wel wat het volgende week doet bij de eerstvolgende planning.
      Maar als ik ooit mijn PC moet restoren vanuit een BU en ik moet ook 48 uur wachten dan krijg ik wel iets.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Windows 7 Ultimate - BU / netwerkprinter / errors

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Printer gewoon via router ... geen server.
        Moet min of meer het equivalen zijn van zo'n usb printservertje dat ik heb. Ondersteunt de basis functies, maar bvb het tonen van inkt niveau werkt niet.

        Heb je geen pc die continu aanstaat? denk dat je beter de printer daar op hangt en dan deelt met de andere gebruikers.

        Over de back-up : op welke media schrijf je de backup? lokaal of over netwerk?
        indien over netwerk mss ook QOS setttings van je netwerk in de router bekijken indien dit redelijk belast is.

        j.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Windows 7 Ultimate - BU / netwerkprinter / errors

          gisteren getest met Bootcamp/partitie (Win 7) via BU

          24 GB aan data op <± 55 min rechtstreeks naar externe HD / FW800
          kan je ongeveer uittellen of vergelijken met jouw hoeveelheid data.

          printen doe ik via de router, maar mijn printer is op 'n LAN poort aangesloten en niet op de printserver usb aansluiting....omwille wat hierboven al is vermeld.
          je kan je inktstatus etc onder tools niet opvragen.
          werkt iig probleemloos.

          goed of beter alternatief voor win BU is Acronis true image 2010.

          Comment


          • #6
            Re: Windows 7 Ultimate - BU / netwerkprinter / errors

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            gisteren getest met Bootcamp/partitie (Win 7) via BU

            24 GB aan data op <± 55 min rechtstreeks naar externe HD / FW800
            kan je ongeveer uittellen of vergelijken met jouw hoeveelheid data.

            printen doe ik via de router, maar mijn printer is op 'n LAN poort aangesloten en niet op de printserver usb aansluiting....omwille wat hierboven al is vermeld.
            je kan je inktstatus etc onder tools niet opvragen.
            werkt iig probleemloos.

            goed of beter alternatief voor win BU is Acronis true image 2010.
            Ok.
            En van het comprimeren van bestanden houd ik ook niet van.
            Jaren geleden zoiets voor gehad dat sommige bestanden niet meer leesbaar waren.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Windows 7 Ultimate - BU / netwerkprinter / errors

              Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
              Moet min of meer het equivalen zijn van zo'n usb printservertje dat ik heb. Ondersteunt de basis functies, maar bvb het tonen van inkt niveau werkt niet.
              Even een misverstand denk ik.
              Het is geen printserver in de router ... het is een echte netwerkprinter (met ingebouwde netwerkkaart) die via netwerkkabel aan de router hangt.
              Over de back-up : op welke media schrijf je de backup? lokaal of over netwerk?
              Is een externe WD 1TB HD via Firewire rechtstreeks op de PC.
              Last edited by VerSeg; 7 januari 2010, 23:52.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Windows 7 Ultimate - BU / netwerkprinter / errors

                Heb hier gisterenavond nog de drivers voor mijn HP B9180 printer op mijn oude aldi pc (pent IV met HT) met win 7 64 bit geinstalleerd en lijkt vlekkeloos verlopen. Printen kan ik nog niet, want het geel is op.
                Wat heb je dan moeten doen om vanuit een 64-Bit prog te printen?

                Heb ook net een installatie van 10 dell laptops bij klant achter de rug, allemaal 64-bit, en bijpassende drivers voor de printers (lexmark,canon,epson) en geen problemen vanuit 32 bit apps (Office, Lotus Notes). Lexmark driver via windows update, de rest downloaden op site en manueel installeren.

                blue screen? nog niet gezien, wel probleempjes met virtual xp voor echt oude applicaties.

                j.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment

                Working...
                X