Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS wel actief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IS wel actief?

    Ik vraag mij af of de IS van mijn recente EFS 18 55 mm IS wel werkt. Ik had verwacht dat je in de stand IS on een zoemend geluid zou horen of een bepaalde trilling zou kunnen voelen maar ik kan hiervan niks waarnemen, Ook de waarneming in het zoekscherm is niet anders,

    Werkt mijn IS wel?
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

  • #2
    Re: IS wel actief?

    Je hebt blijkbaar je huiswerk gemaakt

    Probeer eens een foto te nemen op 55mm, en iets van een 0,5 seconde foto...verwacht natuurlijk niet dat je foto scherp zal zijn, maar het verschil met de niet gestabiliseerde foto zou GROOT moeten zijn... (Je moet natuurlijk voor jezelf wel eerlijk uitmaken of je ongeveer "gelijkwaardig" bewogen hebt)...

    Ik heb onlangs nog met de 18-55 IS gespeeld en ik heb ook geluisterd en niets gehoord (terwijl andere gestabiliseerde lenzen dit wel doen...)

    Proberen is de boodschap!

    Comment


    • #3
      Re: IS wel actief?

      Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
      Ik vraag mij af of de IS van mijn recente EFS 18 55 mm IS wel werkt. Ik had verwacht dat je in de stand IS on een zoemend geluid zou horen of een bepaalde trilling zou kunnen voelen maar ik kan hiervan niks waarnemen, Ook de waarneming in het zoekscherm is niet anders,

      Werkt mijn IS wel?
      Wanneer je heeeel goed luistert, zal je merken dat er ' iets' zoemt ... niet het geluid dat we de L lenzen gewoon zijn ... het is een low-cost systeem ... de zoeker wordt er ook niet zo rustig door ...

      Comment


      • #4
        Re: IS wel actief?

        Ook niet vergeten dat je IS maar in werking treedt bij het half ingedrukt houden van de ontspanknop

        Comment


        • #5
          Re: IS wel actief?

          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          Wanneer je heeeel goed luistert, zal je merken dat er ' iets' zoemt ... niet het geluid dat we de L lenzen gewoon zijn ... het is een low-cost systeem ... de zoeker wordt er ook niet zo rustig door ...
          Het werkt wel op de 18-55 IS, maar ik zou niet weten hoe ze het doen voor dat geld
          (idem voor de beeldkwaliteit, kopen die lens)

          Maar om dat rustig worden van de zoeker te ervaren moet je toch al een zware delirium tremens hebben, op de 100-400 zie ik dat niet
          Ik merk dan pas erna dat de IS afstond

          Comment


          • #6
            Re: IS wel actief?

            Bedankt voor jullie reacties. Ik hoor helemaal niks, ook niet met half ingedrukte ontspanknop. Het kan aan mij liggen natuurlijk, ik loop ook al met een leesbril rond. Ik heb een hele serie foto´s genomen steeds één met de IS knop op On en daarna op Off met een sluitertijd van 1/20 seconde en een brandpuntsafstand van 55 mm. In de meeste gevallen was de foto met IS niet bewogen en die zonder IS wel. Voorzichtige conclusie; de IS werkt.
            Overigens, wat een scherp objectief,al ben ik verwend met mijn primes!
            Last edited by kalahari; 8 januari 2010, 12:28.
            Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

            Comment

            Working...
            X