Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

    Ik ga wellicht de Canon 70-200mm f/4 Non IS kopen volgende week 2de hands kopen, voor een kleine 450euro.
    Nu zit ik echter met de vraag of die IS van de F/4 versie zo een groot verschil zal leveren?
    Want prijzen van boven de 950euro voor de 70-200mm is toch een redelijk bom duiten.
    Zou ik nu beter de IS versie aankopen of zou ik met de NON IS versie voldoende hebben.
    Ik ga deze meestal binnen gebruiken in combinatie met een 430ex II, zodat ik snellere sluitertijden kan behalen.
    Iemand raad?

    Alvast bedankt,
    Tom
    Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
    The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

  • #2
    Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

    Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
    Ik ga wellicht de Canon 70-200mm f/4 Non IS kopen volgende week 2de hands kopen, voor een kleine 450euro.
    Nu zit ik echter met de vraag of die IS van de F/4 versie zo een groot verschil zal leveren?
    Want prijzen van boven de 950euro voor de 70-200mm is toch een redelijk bom duiten.
    Zou ik nu beter de IS versie aankopen of zou ik met de NON IS versie voldoende hebben.
    Ik ga deze meestal binnen gebruiken in combinatie met een 430ex II, zodat ik snellere sluitertijden kan behalen.
    Iemand raad?

    Alvast bedankt,
    Tom
    Tja, hoe verder je in de mm'ters gaat hoe dankbaarder IS wordt hé. Met een cropcamera zal je op 200mm dan zonder IS minstens 1/300 sec sluitertijd moeten hebben om geen wazige foto's te krijgen en aan licht hebben we meestal niet te veel (binnen en rond deze tijd buiten). Met IS kan je als snel nog op 1/60ste scherpe foto's kirjgen op 200mm

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

      Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
      Tja, hoe verder je in de mm'ters gaat hoe dankbaarder IS wordt hé. Met een cropcamera zal je op 200mm dan zonder IS minstens 1/300 sec sluitertijd moeten hebben om geen wazige foto's te krijgen en aan licht hebben we meestal niet te veel (binnen en rond deze tijd buiten). Met IS kan je als snel nog op 1/60ste scherpe foto's kirjgen op 200mm
      IS werkt enkel effectief als uw onderwerp niet beweegt.

      @TS : De F4 IS versie schijnt de scherpste 70-200 ooit te zijn.
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

        Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        IS werkt enkel effectief als uw onderwerp niet beweegt.

        @TS : De F4 IS versie schijnt de scherpste 70-200 ooit te zijn.
        Dus zoals je zelf zegt, is IS enkel bij weinig beweging, eenmaal je een 'sportfoto' trekt maakt IS toch weinig uit?
        Maar is die beeldstabilisator in mijn geval echt de 500 euro meerprijs waard, aangezien ik een flitser gebruik als ik binnen fotografeer, wat ik meestal doe?

        Tom
        Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
        The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

          de non IS en de IS is echt wel een serieuze wereld van verschil hoor. Niet zozeer die IS zelf maar de scherpte van de f4 IS is een heel pak beter dan de non IS, ik heb ze beiden gehad.
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

            Ik ga deze lens, of de 2.8 versie wss ook kopen.
            is de 2.8 het enorme prijsverschil waard? waarschijnlijk wel? en waarom?
            alvast bedankt!
            Nikon D90 + 18-105 VR + Sigma 100-300 f4 + SB 600

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

              Ik ben voor de Canon 70-200mm f/4 IS gegaan omdat ik bij bvb fotoshoots al wat sneller aan het beven ga. Dus om dat te vermijden moet je dan je ISO omhoogkrikken om te vermijden dat je wazige foto's krijgt..
              De IS mag je als een elektronische tripod zien. Zonder IS ga je in vele gevallen uw tripod moeten meenemen. IK hou het graag flexibel en sleur dat ding liefst niet te veel mee, behalve voor nachtfotografie..

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

                Ik had de f.4 zonder IS. Het was een excellente scherpe lens.
                Nu heb ik die met IS.
                Deze is recenter. Ze is verwonderlijk scherp en ze geeft frissere kleuren (maar dat is mijn aanvoelen slechts). Ik gebruik ze vooral voor portretjes. Dan kan je echt langere tijden uit de hand trekken.
                Ze wordt regelmatig tweedehands aangeboden in de koopjeshoek.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

                  Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
                  Ik ben voor de Canon 70-200mm f/4 IS gegaan omdat ik bij bvb fotoshoots al wat sneller aan het beven ga. Dus om dat te vermijden moet je dan je ISO omhoogkrikken om te vermijden dat je wazige foto's krijgt..
                  De IS mag je als een elektronische tripod zien. Zonder IS ga je in vele gevallen uw tripod moeten meenemen. IK hou het graag flexibel en sleur dat ding liefst niet te veel mee, behalve voor nachtfotografie..
                  Dat weet ik, maar ik kan de non IS versie kopen voor 430 euro en als ik de IS versie nieuw koop is het een meerpijs van 700 euro!
                  Dat kan ze toch niet waard zijn?
                  Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
                  The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
                    Ik ga wellicht de Canon 70-200mm f/4 Non IS kopen volgende week 2de hands kopen, voor een kleine 450euro.
                    Nu zit ik echter met de vraag of die IS van de F/4 versie zo een groot verschil zal leveren?
                    Want prijzen van boven de 950euro voor de 70-200mm is toch een redelijk bom duiten.
                    Zou ik nu beter de IS versie aankopen of zou ik met de NON IS versie voldoende hebben.
                    Ik ga deze meestal binnen gebruiken in combinatie met een 430ex II, zodat ik snellere sluitertijden kan behalen.
                    Iemand raad?

                    Alvast bedankt,
                    Tom
                    Voor 499 euro heb je een spikplinternieuwe!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Voor 499 euro heb je een spikplinternieuwe!!
                      http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...453/canon.html
                      Ja ik zie het, ik heb gevraagd aan mijn 2de hands persoon en die wilt de prijs niet verlagen, wat ik persoonlijk onredelijk vind, het is uit garantie en jaar en paar maand gebruikt.
                      En dan nog slaat hij maar 70 euro af..
                      Zou jij zelf voor de IS versie gaan als je meestal met flitser werkt?

                      Tom
                      Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
                      The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
                        Ja ik zie het, ik heb gevraagd aan mijn 2de hands persoon en die wilt de prijs niet verlagen, wat ik persoonlijk onredelijk vind, het is uit garantie en jaar en paar maand gebruikt.
                        En dan nog slaat hij maar 70 euro af..
                        Zou jij zelf voor de IS versie gaan als je meestal met flitser werkt?

                        Tom
                        Normaal heb je toch twee jaar garantie ?

                        Ikzelf kies voor de IS versie. Ook voor sport omdat het beeld in de zoeker ook rustiger is. Maar dit op stand 2 om de spelers te volgen.
                        Maar ik kan wel begrijpen dat de verkoper zo'n hoog bedrag vraagt. Het is een objectief dat zijn waarde niet verliest. Maar toch maar achter de garantie vragen zeker als hij de eerste eigenaar is.
                        Last edited by powerkiller; 6 januari 2010, 09:43.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

                          Met IS kan je gewoon makkelijk 1/30ste aanhouden (op 200mm op FF) mits je voorwerp statisch is. Dat is een heel groot verschil.
                          Ik vind wel de AF echt traag/slecht in vergelijking met al m'n andere lenzen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                            Met IS kan je gewoon makkelijk 1/30ste aanhouden (op 200mm op FF) mits je voorwerp statisch is. Dat is een heel groot verschil.
                            Ik vind wel de AF echt traag/slecht in vergelijking met al m'n andere lenzen.
                            Met welke objectieven vergelijk je de 70-200 f/4 IS dan ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200mm f/4 beeldstabilisatie

                              Canon 17-40L, 100mm/2.0, 50mm f1.4, sigma 15mm fish.
                              Met focus assist zou ie onmiddellijk moeten focussen, maar dat doet ie niet altijd. Bij al m'n andere lenzen wel.
                              Dit wel in heel donkere omstandigheden he. Kweet ook niet waaraan het ligt.

                              edit:
                              Nog ff getest, denk dat het aan de IS ligt. Als ik de IS uitschakel, dan focust ie wel onmiddellijk (in low light).
                              Last edited by Psychodweep; 5 januari 2010, 23:01.

                              Comment

                              Working...
                              X