Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf voor huwelijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf voor huwelijk.

    Komende zomer stap ik in het huwelijksbootje met m'n vriendin en de zoektocht naar een geschikte fotograaf kan beginnen. We beseffen maar al te goed dat het belangrijk is om een goede fotograaf te zoeken die voor mooie kwalitatieve foto's kan zorgen. Logisch gezien zullen we hiervoor het nodige budget uittrekken. Over de precieze aard van de foto's (gemeentehuis, kerk, speciale outdoor locatie) moeten we nog eens goed nadenken, we zijn ook nog maar pas verloofd. Aangezien we het album zelf willen maken zit ik met volgende vraag. Zijn er fotografen die je kan inhuren enkel voor het maken van de fotoreportages en die je nadien de foto's in de beste kwaliteit op cd bezorgen?
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

  • #2
    Re: Fotograaf voor huwelijk.

    Die fotografen zijn er zeker... Maar vergeet ook hier niet dat kwaliteit een prijs heeft: als je bewerkte beelden in hoge kwaliteit op een cd/dvd wilt, betaal je (althans bij mij) evenveel als voor een gemiddeld album, met dat verschil dat je zelf nog een album moet maken en betalen. Je hebt zelf dus meer werk, je bent meer geld kwijt dan een albumpakket bij de fotograaf zelf en (ook weer in mijn geval) durf ik zeggen dat de albums die de fotograaf aanbiedt beter zijn van kwaliteit dan de alomgekende "internet-albums"...

    Onbewerkte beelden in hoge resolutie op cd krijgen is denk ik een utopie. Nuance: beroepsfotografen zullen dat nooit doen want heel slechte reclame, geen enkele controle over het eindresultaat,... Uiteraard zal je niet-beroepsfotografen vinden die voor pakweg 150 euro je een cd bezorgen met onbewerkte foto's... Je mailbox zal ongetwijfeld wel vollopen binnenkort met reacties en voorstellen allerhande, van pakweg lachwekkende voorstellen tot heel serieuze en degelijke formules! Keuze genoeg dus...

    Ik hoop dat je wat wijzer wordt met mijn reactie en ik ben zeker dat je een fotograaf zal vinden die je wensen in vervulling zal brengen voor het beschikbare budget!

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf voor huwelijk.

      hey roeland, bedankt voor de nuttige informatie. het is niet dat ik zelf vind dat ik een beter album kan maken dan een professionele fotograaf, verre van zelfs. maar ik ben gewoon graag bezig met het bewerken van foto's, al heb ik nog veel te leren op dat vlak. maar ik zou na het huwelijk toch graag nog de mogelijkheid hebben om leuke dingen te doen met de gemaakte foto's. daar kan toch niemand iets op tegen hebben? ik ga dit met mijn aanstaande alleszins nog eens bespreken. misschien toch overwegen om enerzijds een album te laten maken door een beroepsfotograaf, maar langs de andere kant zou ik de foto's toch ook graag voor mezelf hebben.
      GO ON...BE A TIGER!!!

      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf voor huwelijk.

        Je vraag is inderdaad heel normaal en uiteraard heeft daar niemand iets op tegen Mijn reactie was dus voor de duidelijkheid niet slecht bedoeld hoor

        Je PM werd intussen ook beantwoord...
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf voor huwelijk.

          Bekijk even mijn website www.weddingdesign.be en als jullie de stijl kunnen appreciëren contacteer me gerust.

          Ik kan de foto's afleveren op hoge kwaliteit.
          Huur mijn fotostudio
          Jan Cornelis Photography

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf voor huwelijk.

            Onze trouwdatum ligt vast, de zoektocht naar een fotograaf is nu één van onze prioriteiten.

            Alles gaat door op zaterdag 24 juli. Wat we zoeken is iemand die kan zorgen voor de foto's van het volgende:

            -Vertrek aan de woning
            -Plechtigheid in en rond het gemeentehuis (10h30)
            -Plechtigheid in en rond de kerk (13h30)
            -Fotoshoot op een af te spreken locatie!!

            Hiervoor zoeken we dus een fotograaf met ervaring die van deze gebeurtenis een mooie reportage wil maken. Indien je beschikbaar bent mogen voorstellen steeds naar mij gestuurd worden. Omdat wij in eerste instantie zelf het album willen samenstellen opteren wij het liefst voor het ontvangen van de foto's op een cd-rom of iets dergelijks. Eventueel kan in samenspraak ook gekozen worden voor de foto's op cd-rom in combinatie met een album. Voorstellen van beide zijn welkom!!

            Groetjes
            GO ON...BE A TIGER!!!

            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf voor huwelijk.

              een degelijke fotograaf die de nabewerking aan de klant overlaat, dat zou mij toch ten zeerste verbazen. Zoals Roeland al zei, dat kan leiden tot heel slechte reclame...

              afgewerkte foto's zelf in een album plakken (zonder de foto's zelf nog verder te bewerken) daar zie ik ook niet meteen een probleem
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Fotograaf voor huwelijk.

                er zijn nochtans al voldoende privé-reacties geweest op mijn vraag, dus er zijn zeker fotografen die er geen probleem van maken om het op die manier te doen...
                GO ON...BE A TIGER!!!

                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograaf voor huwelijk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                  er zijn nochtans al voldoende privé-reacties geweest op mijn vraag, dus er zijn zeker fotografen die er geen probleem van maken om het op die manier te doen...
                  ik zou het niet doen, maar des te beter voor jou dat er mensen zijn die het wel willen doen
                  proficiat trouwens met het toekomstige huwelijk
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograaf voor huwelijk.

                    Groot gelijk heb je dat je op jouw standpunt blijft staan.
                    Best mogelijk dat jijzelf de foto's beter kan bewerken (naar jullie beider goesting) dan de professionele fotograaf.

                    enne ik begrijp jouw standpunt ook....als hij enkel maar de uren moet rekenen en niet de bewerking is (of moet) het goedkoper gaan.

                    In alle geval proficiat op voorhand i.v.m. jouw huwelijk. Ik wens jullie alle twee heel veel geluk toe.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograaf voor huwelijk.

                      het is voor mij zeker geen kwestie van het beter te kunnen dan een ervaren fotograaf,verre van zelfs, maar ik ben wel graag bezig met fotobewerking en het geeft me ook de mogelijkheid om de foto's te bewerken op elk moment dat ik het zelf zou willen...ik ga gewoon rustig de verschillende voorstellen bekijken om dan hopelijk een goede keuze te maken.

                      alle voorstellen zijn nog steeds welkom!!!
                      GO ON...BE A TIGER!!!

                      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograaf voor huwelijk.

                        Ik wil iedereen bedanken voor de vele reacties en offertes. We hebben de voorbije week alles nog eens op een rijtje gezet en een keuze gemaakt. We hebben uiteindelijk ook gekozen om een album te laten maken door de fotograaf zelf + een dvd met de foto's in hoge resolutie.
                        GO ON...BE A TIGER!!!

                        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotograaf voor huwelijk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
                          Zijn er fotografen die je kan inhuren enkel voor het maken van de fotoreportages en die je nadien de foto's in de beste kwaliteit op cd bezorgen?
                          Ja maar zoals sommigen je al gezegd hebben moet je een bbetje oppassen met wie je neemt. Mij lijkt het beste dat je van den mensen die je eventueel wilt laten fotograferen vraagt naar een portfolio of zoiets. Zo heb je zeker een idee dat je een fotgraaf beet hebt kwa soort foto's die jij wilt. en vraag misschien 2 amatuers als je geen pro vraagt dan heb je meer kans dat je goede foto's hebt en misschien gezien van 2 verschillende standpunten.
                          nikon D90+grip & D70 + nikkor AF-S 18-70mm F3,5-4,5 + nikkor AF 28-200mm F3,5-5,6 + nikkor AF-D 50 1,8 + AF-S 70-200mm F2.8 VR & nikon SB800

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotograaf voor huwelijk.

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotodigital Bekijk bericht
                            Ja maar zoals sommigen je al gezegd hebben moet je een bbetje oppassen met wie je neemt. Mij lijkt het beste dat je van den mensen die je eventueel wilt laten fotograferen vraagt naar een portfolio of zoiets. Zo heb je zeker een idee dat je een fotgraaf beet hebt kwa soort foto's die jij wilt. en vraag misschien 2 amatuers als je geen pro vraagt dan heb je meer kans dat je goede foto's hebt en misschien gezien van 2 verschillende standpunten.
                            Bedankt voor de tips. Onze keuze is uiteindelijk toch gevallen op een beroepsfotograaf hoor.
                            GO ON...BE A TIGER!!!

                            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                            Comment

                            Working...
                            X