Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winter in Haspengouw.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winter in Haspengouw.



    Bedankt voor het kijken en beoordelen !

    Groetjes chrit.
    Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

  • #2
    Re: Winter in Haspengouw.

    Chrit prachtige compo.
    Maar op dit slechte scherm zie ik lucht die uitgebrand is..Zal straks thuis nog eens kijken..
    Door die lijn links in de foto te plaatsen heb je zeer goed diepte weergegeven en zelf door het weg lopen van de rechter boompjes..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Winter in Haspengouw.

      Prachtige foto van één van die typische laagstamboomgaarden in het Haspengouw. Deze compositie is werkelijk af.

      Meestal zie je foto's van de bloeiende boomgaarden. Maar ook het witte laagje van de sneeuw maakt de boomgaard fotogeniek. De knoestige takken tekenen prachtig af tegen de bleke lucht. Op het slechte scherm waarop ik momenteel kijk, lijkt de lucht wat overbelicht. Toch stoort het mij niet echt, omdat die "sterke" lucht die pijn aan de ogen doet wel typisch is voor de winter. Een helderblauwe hemel zou het plaatje naar mijn aanvoelen iets te idyllisch maken.

      Mvg,
      Chris
      Geniet van foto's maken

      Comment


      • #4
        Re: Winter in Haspengouw.

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Chrit prachtige compo.
        Maar op dit slechte scherm zie ik lucht die uitgebrand is..Zal straks thuis nog eens kijken..
        Door die lijn links in de foto te plaatsen heb je zeer goed diepte weergegeven en zelf door het weg lopen van de rechter boompjes..
        Ik Quote mezelf want zie nu het beeld op mijn eigen scherm en ik moet zeggen dat de lucht me toch parten blijft spelen..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Winter in Haspengouw.

          Ik volg wat de lucht betreft. Misschien beter in ZW ? Verder mooie compo hoor.

          Comment


          • #6
            Re: Winter in Haspengouw.

            't is eens wat anders dan de bloesems, mooi gedaan
            Eric Van Aerschot BD0730BE

            Comment


            • #7
              Re: Winter in Haspengouw.

              Prima opname, mooie compo.
              De uitgebrande lucht hoort hier gewoon bij.
              We zien hier veel te vaak blending- en HDR bewerkingen passeren dat het saai aan het worden is. Doe mij maar een natuurlijke opname zoals deze en bespaar mij al dat artificiele shopgedoe.
              Groetjes van tozumi

              Bezoek hier mijn webstek

              Comment


              • #8
                Re: Winter in Haspengouw.

                Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                Prima opname, mooie compo.
                De uitgebrande lucht hoort hier gewoon bij.
                We zien hier veel te vaak blending- en HDR bewerkingen passeren dat het saai aan het worden is. Doe mij maar een natuurlijke opname zoals deze en bespaar mij al dat artificiele shopgedoe.
                Hi,

                ik waardeer zeker je opmerking over je beoordeling.
                Soms heb je gewoon een foto waarvan je denkt ok hij kijkt goed of niet maar er is wel duidelijk een verschil tussen blending en hdr technieken wat daarom niet altijd saai hoeft te zijn.
                Had je bij deze foto een blending gebruikt dan zou het zeker een meerwaarde gegeven hebben aan de opname en doe ik helemaal geen afbreuk aan de geposte foto van de ts.
                Ik gebruik verschillenden technieken om zoveel mogelijk detailiering te krijgen in een opname.
                Als je op SC post trouwens dan mag je je al aan comentaar verwachten wat je alleen kan helpen of verbeteren.
                Om nu dadelijk te gaan zeggen dat bewerkingen als saai worden aanschouwd moet ik je helaas ongelijk geven.
                Het is gewoon de manier waarop je er mee omgaat en onder de knie hebt.
                Vele platen beginnen trouwnens al bij de instellingen van je opname.
                En ik kan me voorstellen dat de TS hier bij deze geen gemakkelijke klus heeft gehad wat voor mij overkomt als een pluspunt.
                Digitale fotografie en "artificiele shopgedoe" hoort nu eenmaal tot de mogelijkheden om je foto zo boeiend te maken als je zelf wil..
                Hopelijk heb ik je kunnen overtuigen dat je gewoon iets verder moet kijken dan alleen maar alles over dezelfde kam te scheren.
                No hard feeling maar ik ben zelf een fervent blender en HDR'er en tot nu toe heb ik er alleen maar voordeel uitgehaald..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Winter in Haspengouw.

                  Chrit, je hebt dat weer knap gedaan hoor!

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winter in Haspengouw.

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    No hard feeling maar ik ben zelf een fervent blender en HDR'er en tot nu toe heb ik er alleen maar voordeel uitgehaald..
                    Mij heb je (vroeger) reeds (voor een deel!!!) overtuigd !
                    Zelf ben ik ook behoorlijk allergisch voor uitgebrande vlekken (vlakken) in lucht en sneeuw ! Maar om een of andere reden vind ik de uitgebrande lucht hier eerder een meerwaarde voor het beeld dan een stoornis ! Het maakt de foto licht, zo heerlijk winters, zo van die dagen die we niet al te veel krijgen...
                    In elk geval... de foto kan mij enorm bekoren
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winter in Haspengouw.

                      Allen hartelijk dank voor U eerlijke meningen

                      De foto is gemaakt zonder filter , puur natuur, en in tegenlicht.Dit is de reden dat de lucht aan een zijde erg licht is. Liever had ik de lucht ook iets anders gezien , maar ik kon er toch mee leven.

                      Groetjes chrit.
                      Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winter in Haspengouw.

                        goed shot, al komt het deel tegen het linkerkader wat rommelig over.(links van de boom).
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winter in Haspengouw.

                          Zeeeer sterke compo Christiaan, prachtig het unieke van het Haspengouws landschap in beeld gebracht..de belichting ?....zoals sommige voorgangers al aanhaalde...het werkt hier eerder mee dan tegen..ik denk indien de uitgebrande vlek kleiner zou zijn dat het storend zou gaan werken, nu geeft het een zeer bekend gevoel zo tegen een laagstaand winter zonnetje aan te kijken....nee hoor, voor mij picobello in orde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winter in Haspengouw.

                            Heb zonet je volgende upload bekeken en vind deze merkelijk beter, kwa compositie, belichting en diepte!!
                            Hier heb je ook mooi de lichtval kunnen vastleggen tussen de boompjes.
                            Bij de andere foto stoort de felle zon doorheen de takken ook meer.
                            Mooi gedaan!!
                            Gr Tantine
                            Eerlijkheid duurt het langst!!
                            Mijn website: http://www.degrafon.be/

                            Comment

                            Working...
                            X