Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loonse en Drunense Duinen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Loonse en Drunense Duinen

    Wederom een foto van dit natuurgebied op loopafstand van mij.

    Heb een polarisatiefilter met kerst gehad, dit was de eerste dag dat ik hem heb gebruikt Graag jullie mening


    Camera Make: NIKON CORPORATION
    Camera Model: NIKON D90
    Image Date: 2010:01:03 14:09:42
    Flash Used: No
    Focal Length: 18.0mm (35mm equivalent: 27mm)
    Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
    Aperture: f/8.0
    ISO equiv: 200
    Exposure Bias: +1.33
    White Balance: Auto
    Metering Mode: Matrix
    Exposure: aperture priority (semi-auto)
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

  • #2
    Re: Loonse en Drunense Duinen

    mooi, al vind ik de bosjes wat te centraal staan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Loonse en Drunense Duinen

      Je kijkt je inderdaad een beetje stuk op die struik/boom in het midden die het geheel van
      de prent overheerst. Maar als totaal vind ik toch wel weer mooi (kleuren, sfeer).

      Comment


      • #4
        Re: Loonse en Drunense Duinen

        Ik vindt 'm prachtig !

        CJ
        What we see depends mainly on what we look for.

        Comment


        • #5
          Re: Loonse en Drunense Duinen

          Het probleem met zulke opnames is dat als je hem dadelijk ziet met het blote oog..Wat dan het moeilijkste is dat vast te leggen..
          Dat de boom in het midden staat is normaal want das ook meteen het opvallendste wat je als eerst ziet zonder dat je in de camera hebt gekeken..
          Als je een eye cather hebt zoals de uitgesproken lucht of een stal of iets anders dan zal dit veel beter overkomen..
          Ik had gisteren het geluk om de lucht in mijn draadje juist achter de boom te schieten waardoor de centrale boom wel uitkomt en een sfeervol effect geeft...
          Ik vind je kleuren en belichting wel goed moet ik zeggen..Dus een beetje naar de compo kijken en dan zal het ongetwijfeld betere dingen opleveren..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Loonse en Drunense Duinen

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Het probleem met zulke opnames is dat als je hem dadelijk ziet met het blote oog..Wat dan het moeilijkste is dat vast te leggen..
            Dat de boom in het midden staat is normaal want das ook meteen het opvallendste wat je als eerst ziet zonder dat je in de camera hebt gekeken..
            Als je een eye cather hebt zoals de uitgesproken lucht of een stal of iets anders dan zal dit veel beter overkomen..
            Ik had gisteren het geluk om de lucht in mijn draadje juist achter de boom te schieten waardoor de centrale boom wel uitkomt en een sfeervol effect geeft...
            Ik vind je kleuren en belichting wel goed moet ik zeggen..Dus een beetje naar de compo kijken en dan zal het ongetwijfeld betere dingen opleveren..
            Leuk dat je dat zegt Ik was met deze opname heel specifiek met de compositie bezig geweest... was ik een paar passen naar voren gegaan was die diepte van de heuvels weggevallen. Had ik me camera meer rechts gepositioneerd dan had er een hele extra bomenrij op gestaan, had ik hem meer naar links gepositoneerd dan zag je wrede mensenstappen in de sneeuw staan.. Was een beetje een gulden middenweg wat je dus helaas ziet


            Toch bedankt voor je opbouwende kritiek!
            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
            My flickr My site

            Comment

            Working...
            X