Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help - lampje electronische motorregeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help - lampje electronische motorregeling

    blijft deze ochtend branden in mijn wagen, iemand die daar iets meer over weet ( op dit uur van de dag ) ? Ik moet wachten tot de garage opent vooraleer ik daar kan contact mee nemen. Oliepeil is in orde, toerke of 2 rond den blok gedaan, helemaal niets ondervonden, maar durf er toch niet mee vertrekken.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Help - lampje electronische motorregeling

    Ja Francis, de wagens van tegenwoordig bevatten zeer veel software. En er is nogal eens een lampje dat door één of andere verkeerde info kan blijven branden. Je zou hier allicht ook wel een resetknopje kunnen gebruiken.
    Maar als je zelf niks ondervindt aan het gedrag van je wagen zou ik het risico wel nemen te vertrekken. Toch zo snel als mogelijk eens telefoneren of binnenwippen bij je dealer.
    En btw, mijn allerbeste wensen voor 2010 !

    Groetjes,
    Pol
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Help - lampje electronische motorregeling

      Om echt te weten wat er mis is, moet de garage jouw wagen aan de computer hangen. Vermoedelijk was er een motorstoring, bijvoorbeeld een cylinder die een slag oversloeg.

      Je zoekt best eens op in de handleiding of je hiermee mag blijven rijden. Indien daarin staat van niet, zou ik het ook niet doen, want anders kan er iets serieus kapot gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Help - lampje electronische motorregeling

        Bedankt voor de info, ondertussen heeft het probleem zichzelf opgelost, na een uurtje wachten was er geen enkel probleem meer.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Help - lampje electronische motorregeling

          Ik had dat ook een tijd geleden. En is ook uit zichzelf verdwenen. En mijn garagist zei nadien als het vanzelf weggaat dat ik mij geen zorgen moest maken. Maar het hoe en waarom weet ik nog steeds niet.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

          Comment


          • #6
            Re: Help - lampje electronische motorregeling

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            blijft deze ochtend branden in mijn wagen, iemand die daar iets meer over weet ( op dit uur van de dag ) ? Ik moet wachten tot de garage opent vooraleer ik daar kan contact mee nemen. Oliepeil is in orde, toerke of 2 rond den blok gedaan, helemaal niets ondervonden, maar durf er toch niet mee vertrekken.
            Ik heb ooit dergelijk probleem met mijn Opel Vectra gehad. Lampje ging na een tijdje uit. Later werd opgemerkt dat een sonde die ik weet niet meer wat controleerde van de olie, haperend was. Dit werd vervangen en alles weer normaal.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Help - lampje electronische motorregeling

              Ik heb dat probleem ook af en toe gehad met mijn Opel kadet.
              In de garage zegden ze dat het niet kwalijk was.
              Als dat lampje ging branden, meestal na het starten van de motor na een nacht stilstaan, dan reed ik een paar honderd meter, zette de motor af en startte hem opnieuw en het lampje bleef dan uit.
              Nooit schade van ondervonden.
              het was zo'n oranje lampje met een motor op.
              oranje lampjes zijn niet de ergste, de rode lampjes daar moet je voor oppassen, dat betekent meestal niet verder rijden.

              Comment


              • #8
                Re: Help - lampje electronische motorregeling

                Ben wat laat met mijn reactie, maaar... terzake, dit heeft wellicht iets te maken met de koude...

                Comment


                • #9
                  Re: Help - lampje electronische motorregeling

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Ik heb dat probleem ook af en toe gehad met mijn Opel kadet.
                  In de garage zegden ze dat het niet kwalijk was.
                  Als dat lampje ging branden, meestal na het starten van de motor na een nacht stilstaan, dan reed ik een paar honderd meter, zette de motor af en startte hem opnieuw en het lampje bleef dan uit.
                  Nooit schade van ondervonden.
                  het was zo'n oranje lampje met een motor op.
                  oranje lampjes zijn niet de ergste, de rode lampjes daar moet je voor oppassen, dat betekent meestal niet verder rijden.
                  Is gewoon door de koude dat je batterijspanning bij het starten iets te laag is voor sommige "drempelwaarden" in de motorsturing, daarom als je een stukje gereden hebt en de spanning is weer wat hoger , en je herstart (dus je reset sommige waarden) dan blijft het storingslampje uit.
                  Nu als je dit deze winter het voor de eerste keer hebt gehad neem ik aan dat de batterij niet optimaal is geladen, bv door korte ritjes of ze is aan het verslijten stillaan.

                  Als je garagist de wagen "uitleest" met de diagnosecomputer, zal hij zeker "onderspanningsfouten " tegenkomen .
                  Grts
                  van een ex mekenieker bij een merk dat daar zeeer gevoelig voor is..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help - lampje electronische motorregeling

                    Waar is den tijd van bv de goeie oude kever?? zelfs geen lampje als je zonder benzine viel,gewoon effe het kraantje verzetten om de reserve aan te spreken

                    Comment

                    Working...
                    X