Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M'n tweede...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • M'n tweede...

    Na een dagje verbouwingswerken op weg naar huis zag ik deze locatie met prachtig licht. Het bezorgde me genoeg kriebels om vliegensvlug naar huis te rijden, m'n materiaal in te laden en wat foto's te maken alvorens het mooie licht weg zou zijn. Persoonlijk vond ik deze de beste.

    techneutenvoer:
    10-20mm op 11.5mm
    f / 22
    30 sec
    ISO 100
    Aperture-mode
    Matrixmeting

    Bewerkingen: RAW geopend, stofvlekjes weggewerkt (zou m'n sensor eens moeten kuisen ), verkleidn voor 't web, opgescherpt en kader toegevoegd. Eigenlijk zoals hij uit 't bakje zou komen



    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: M'n tweede...

    Mooie sfeer.Knappe kleuren.
    Alleen jammer dat die electrische draden in het beeld hangen..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: M'n tweede...

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Mooie sfeer.Knappe kleuren.
      Alleen jammer dat die electrische draden in het beeld hangen..
      Ik volg, maar de sfeer maakt veel goed
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: M'n tweede...

        Nice !!!!!!!!!!!!

        gr. J@siu !!!
        >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

        Comment


        • #5
          Re: M'n tweede...

          Strakke prent.
          De electrische draden storen mij niet echt.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: M'n tweede...

            mooie opname prachtig van kleur en mooie weerspiegeling top

            Comment


            • #7
              Re: M'n tweede...

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Alleen jammer dat die electrische draden in het beeld hangen..
              Goh, mij stoorden ze eigenlijk niet echt. Ze maken nu eenmaal deel uit van die omgeving. 't was sowieso al een klus om een goede hoek te vinden om niet de verschillende windturbines in beeld te krijgen en alsnog een goede compositie over te houden
              En wegshoppen... 'k hou me eigenlijk liever bezig met de fotografie

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: M'n tweede...

                Een mooie maar ik zou hem gerust durven afsnijden onderaan tot de weerspiegeling van de boom.
                I put the sexy in dyslexia

                Comment


                • #9
                  Re: M'n tweede...

                  Knappe kleuren.
                  Goed vastgelegd.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: M'n tweede...

                    Een heerlijk landschap. Zalig verloop, eenvoudig maar sterk in de compo en een heerlijk moment

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Mooie sfeer.Knappe kleuren.
                    Alleen jammer dat die electrische draden in het beeld hangen..
                    Akkoord, ze trekken enorm de aandacht (nog het meest in de weerspigeling) en verstoren de harmonie...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Goh, mij stoorden ze eigenlijk niet echt. Ze maken nu eenmaal deel uit van die omgeving. 't was sowieso al een klus om een goede hoek te vinden om niet de verschillende windturbines in beeld te krijgen en alsnog een goede compositie over te houden
                    En wegshoppen... 'k hou me eigenlijk liever bezig met de fotografie

                    Mvg,
                    Frederic
                    Dat is je goed recht, maar het blijft jammer voor je beeld
                    Greetz, KAriboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: M'n tweede...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Akkoord, ze trekken enorm de aandacht (nog het meest in de weerspigeling) en verstoren de harmonie...

                      Dat is je goed recht, maar het blijft jammer voor je beeld
                      Greetz, KAriboe
                      't is eigenlijk allemaal een beetje gek... Als in 'Mensen & Modellen' geshopt wordt tot er perfectie is, dan wordt er vaak geklaagd dat 't precies geplamuurde barbiepoppen zijn. Laat je dan een landschap zoals 't werkelijk is, dan moet eraan geshopt worden tot 't perfect is

                      Hadden de draden nu dwars door het beeld gelopen, dan had ik wellicht overwogen ze te verwijderen, tenzij ik ze tijdens de opname zou kunnen vermeden hebben. Zoals ze hier zijn en mooi parallel lopen met één van de lijnen in het beeld, stoorden ze mij niet echt en besloot ik ook ze te laten staan. Maar ja, smaken en meningen verschillen, en ik ben daarom blij dat er op een forum zoals BD over gediscussieerd kan worden

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: M'n tweede...

                        Perfect !
                        Mooie overgang in de lucht van licht naar donker, mooie spiegeling.
                        BD0723BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: M'n tweede...

                          Mooie kleuren! Ik zou ook durven afsnijden onder de weerspiegeling van de boom, zodat de horizon niet in het midden ligt. Je krijgt dan een sterker beeld vind ik.
                          Voor de rest zeer knappe foto!
                          http://kadoosje.blogspot.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: M'n tweede...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            't is eigenlijk allemaal een beetje gek... Als in 'Mensen & Modellen' geshopt wordt tot er perfectie is, dan wordt er vaak geklaagd dat 't precies geplamuurde barbiepoppen zijn. Laat je dan een landschap zoals 't werkelijk is, dan moet eraan geshopt worden tot 't perfect is
                            Hehe, touché
                            Het is dan ook bijzonder leuk om over onze beelden lekker te 'ouwehoeren', niet ?
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Re: M'n tweede...

                              Uit dat bakje van jou is een mooie strakke en rustgevende foto gekomen.
                              Laten zoals hij is volgens mij.

                              Comment

                              Working...
                              X