Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC probs Milenium bug na 1O j ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC probs Milenium bug na 1O j ???

    Hallo,

    Ik kom net terug van een weekendje elders en mijn PC doet het niet meer...
    Bij het opstarten raakt hij maar even in het venster "windows wordt gestart" en hij begint dan telkens opnieuw op te starten....
    Al alles geprobeerd, booten, veilige modus, windows opnieuw geïnstalleerd !!! Het blijft het zelfde... Harddisk ???

    Iemand raad ?

    Alvast heel erg bedankt.

  • #2
    Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

    wat heb je voor je vertrek nog gedaan aan/op je pc?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

      "Millenium bug"

      Ik zou maar 's met een opstartdiskette opstarten, en alle *.tmp bestanden verwijderen.

      XP weigert op te starten als er niet een bepaalde ruimte vrij is op dehard disk.
      Zelf had ik daar bij 25 vrije Gb al last van ...
      Wel zoiets als een "millenium bug" denk ik ...
      ( i.e. niet goed geprogrammeerd aanspreken van die vrije ruimte. En je weet, bij MS spreken we dan niet van "bug", maar van "feature" )
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

      Comment


      • #4
        Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

        Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
        "Millenium bug"

        Ik zou maar 's met een opstartdiskette opstarten, en alle *.tmp bestanden verwijderen.

        XP weigert op te starten als er niet een bepaalde ruimte vrij is op dehard disk.
        Zelf had ik daar bij 25 vrije Gb al last van ...
        Wel zoiets als een "millenium bug" denk ik ...
        ( i.e. niet goed geprogrammeerd aanspreken van die vrije ruimte. En je weet, bij MS spreken we dan niet van "bug", maar van "feature" )
        Dit is ook een nieuwe moet ik zeggen...
        Mijn 9 jaar oud PC'ke met windows 2003 server en 0.5 GB vrij kan ik nog altijd opstarten. Hetzelfde geldt ook voor mijn PIV'ke met 1 GB vrij onder Vista...
        Waarschijnlijk vandaar dat ik nu wel een laptopke gebruik als hoofdpc (met 600 GB vrij...).

        Als je PC telkens terug opstart, lijkt me er eerder ergens een hardware-probleem te zijn. Harddisk of ram geheugen...(maar het kan vanalles zijn). In een ver verleden was er ook een virus dat telkens windows liet opstarten, maar daar weet een ge-update windows allang raad mee, en dat virus kon maar z'n ding doen, NADAT je windows volledig was opgestart...

        Wat er wel mankeert, is wel wat moeilijk na te gaan vanop afstand...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Dit is ook een nieuwe moet ik zeggen...
          Mijn 9 jaar oud PC'ke met windows 2003 server en 0.5 GB vrij kan ik nog altijd opstarten. Hetzelfde geldt ook voor mijn PIV'ke met 1 GB vrij onder Vista...
          Waarschijnlijk vandaar dat ik nu wel een laptopke gebruik als hoofdpc (met 600 GB vrij...).

          Als je PC telkens terug opstart, lijkt me er eerder ergens een hardware-probleem te zijn. Harddisk of ram geheugen...(maar het kan vanalles zijn). In een ver verleden was er ook een virus dat telkens windows liet opstarten, maar daar weet een ge-update windows allang raad mee, en dat virus kon maar z'n ding doen, NADAT je windows volledig was opgestart...

          Wat er wel mankeert, is wel wat moeilijk na te gaan vanop afstand...
          Ja, ik keek er ook van op.
          Maar na eerst een andere harddisk bijgeplaatst te hebben, en daar weer XP op te hebben geïnstalleerd, daarna bestanden te hebben overgezet ... startte de originele partitie weer wél op.
          Ik moet die double boot nog steeds verwijderen
          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

          Comment


          • #6
            Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

            Ik zou proberen om op te starten met een linux "LiveCD". Als je geen PC op overschot hebt kan je misschien in je omgeving eens rondvragen om zo'n CD te downloaden en een CD of DVD van te branden. Als dit lukt mag je al bijna zeker zijn dat je geen hardware probleem hebt.
            Voor de rest zou ik eerst eens kijken naar het geheugen (eens verwijderen en terugzetten) en de voeding. Een PSU die "op het randje" zit kan ook opstartproblemen veroorzaken.
            Ik had ook eens een PSU probleem nadat mijn PC had afgestaan tijdens verlof terwijl deze 24/7 probleemloos draaide voor we vertrokken.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

              Heb wat tests gedaan en merk dat ik maar 32 MB vrije ruimte meer heb op de schijf, ik dank dat het dat is. Maar hoe geraak ik er nu terug op om plaats te maken ???

              Comment


              • #8
                Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                Heb wat tests gedaan en merk dat ik maar 32 MB vrije ruimte meer heb op de schijf, ik dank dat het dat is. Maar hoe geraak ik er nu terug op om plaats te maken ???
                Zoals reeds gezegd, opstartdiskette en dan 1 en ander gaan wissen op je C: drive.
                Raar dat safe mode niet werkt.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Zoals reeds gezegd, opstartdiskette en dan 1 en ander gaan wissen op je C: drive.
                  Raar dat safe mode niet werkt.
                  Ga dat morgen eens proberen, heb hier nog 2 pc's. Maar deze was de belangrijkste....

                  Alvast bedankt !!!! IEDEREEN.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                    Heb wat tests gedaan en merk dat ik maar 32 MB vrije ruimte meer heb op de schijf, ik dank dat het dat is. Maar hoe geraak ik er nu terug op om plaats te maken ???
                    Alhoewel, die 32 MB vrije ruimte was er ook al toen je op vakantie vertrok, veronderstel ik ?

                    Heb je geen oude harde schijf liggen ? Hang die in de plaats van de huidige en installeer er Windows op. Lukt dat, dan is er vermoedelijk iets mis met je harde schijf of staat ze inderdaad overvol.
                    Last edited by nete; 3 januari 2010, 21:12.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

                      Allé : t'zal de tijd van het jaar zijn zeker ? Maar mijn oud PC'ke (5.5 jaar) heeft ook juist de brui eraan gegeven. Gelukkig heb ik een maand geleden een laptopke gekocht, en de meeste zaken stonden dus daar al op.

                      Vreemd genoeg begon hij deze avond ook iedere keer terug op te starten (zonder volledig opgestart te geraken).
                      Heb hem uiteindelijk toch opgestart gekregen (na een keer of 5-6), en snel begonnen met de laatste zaken ook nog te kopiëren. Helaas tevergeefs : na 30 min. is hij volledig stilgevallen.

                      Opstarten lukt niet meer : gewoon een zwart scherm ('t moet niet altijd blauw zijn). Ook geen piepkes (dus zelfs het bios start niet op). K'ga er dus vanuit dat het moederbord de geest heeft gegeven.
                      K'ga me volgende week zo'n USB-IDE/SATA overgangske kopen (kost blijkbaar 25€ ofzo), om de rest toch nog te kunnen backuppen. En dan het PC'ke plechtig begraven : na 5.5 jaar heeft hij voldoende afgezien ...

                      T'zal dus toch nog waar zijn dat backups nuttig zijn !!!
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC probs Milenium bug na 1O j ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Alhoewel, die 32 MB vrije ruimte was er ook al toen je op vakantie vertrok, veronderstel ik ?

                        Heb je geen oude harde schijf liggen ? Hang die in de plaats van de huidige en installeer er Windows op. Lukt dat, dan is er vermoedelijk iets mis met je harde schijf of staat ze inderdaad overvol.
                        Ja maar ze stond idd barstensvol, snel plaats gemaakt, nog wenskaarten aangemaakt, copies gesaved en toen kwam men zoon nog voor een iPod nummertje en dan heb ik afgesloten, waarschijk terug te vol... denk en hoop ik. Ben nu Ubonto live aan het downloaden....

                        Comment

                        Working...
                        X