Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron - Tokina - Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron - Tokina - Sigma

    Beste allemaal,

    ik ben op zoek naar de beste van de drie... hier even in een opsomming:
    - Tamron: 17-50mm f2.8
    - Tokina: 16-50mm f2.8
    - Sigma: 18-50mm f2.8

    Wat is nu eigenlijk het verschil in scherpte? En verder, welke geeft in het echte leven de beste foto's?

    Ik heb al een en ander gelezen ivm deze drie... Dat de Tokina nogal wat last heeft van CA lijkt wel duidelijk, maar vooral over de scherpte kom ik nogal wat veel tegenstrijdige info tegen eigenlijk.

    Iemand een idee? (liefst gebaseerd op eigen, gefundeerde, ervaringen...)

    Gr Geert

    PS: de prijs laat ik volledig buiten beschouwing...


  • #2
    Re: Tamron - Tokina - Sigma

    Ik ben tevreden met de scherpte van mijn Tamron en heb geen idee hoe de 2 anderen presteren en dat probleem zullen de meeste wel hebben.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron - Tokina - Sigma

      Tja, als iemand een fatsoenlijke vergelijking online weet staan mag die ook altijd worden meegedeeld... ik heb er zelf helaas nog geen gevonden vrees ik.

      Qua bouwkwaliteit is de Tokina om van te watertanden... de andere twee minder.

      Gr Geert

      Comment


      • #4
        Re: Tamron - Tokina - Sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
        Beste allemaal,

        ik ben op zoek naar de beste van de drie... hier even in een opsomming:
        - Tamron: 17-50mm f2.8
        - Tokina: 16-50mm f2.8
        - Sigma: 18-50mm f2.8

        Wat is nu eigenlijk het verschil in scherpte? En verder, welke geeft in het echte leven de beste foto's?

        Ik heb al een en ander gelezen ivm deze drie... Dat de Tokina nogal wat last heeft van CA lijkt wel duidelijk, maar vooral over de scherpte kom ik nogal wat veel tegenstrijdige info tegen eigenlijk.

        Iemand een idee? (liefst gebaseerd op eigen, gefundeerde, ervaringen...)

        Gr Geert

        PS: de prijs laat ik volledig buiten beschouwing...
        De Tamron wordt in reviews net even beter bevonden dan de andere twee.
        Moest ik kiezen , dan zou ik de Tamron proberen.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron - Tokina - Sigma

          Ik heb die Sigma en ben er tevreden van ... mooi is ie niet maar zoiezo een superverbetering tgo de kitlens!

          ik dacht over het algemeen: Tamron beter qua beeldkwaliteit en Sigma iets sneller AF.

          ik kan fout zijn natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron - Tokina - Sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            De Tamron wordt in reviews net even beter bevonden dan de andere twee.
            Moest ik kiezen , dan zou ik de Tamron proberen.
            De Tamron kost 354€ (Tokina 466€, Sigma 332€) bij Konijn, dat is toch iets te veel om eens te "proberen" toch? Misschien best eens langs de fotoboer gaan en uitproberen in de winkel...

            Maar ik vind online ook nogal veel verhalen over "slechte exemplaren", oftewel een productieprobleem bij sommige van de voornoemde lenzen... pfff...

            Comment


            • #7
              Re: Tamron - Tokina - Sigma

              ik dacht over het algemeen: Tamron beter qua beeldkwaliteit en Sigma iets sneller AF.
              Deze ervaring heb ik ook en heb voor Tamron gekozen
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: Tamron - Tokina - Sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                De Tamron kost 354€ (Tokina 466€, Sigma 332€) bij Konijn, dat is toch iets te veel om eens te "proberen" toch? Misschien best eens langs de fotoboer gaan en uitproberen in de winkel...

                Maar ik vind online ook nogal veel verhalen over "slechte exemplaren", oftewel een productieprobleem bij sommige van de voornoemde lenzen... pfff...
                Dat komt bij alle merken voor en zelfs bij de duurste L of professionele objectieven.
                In de eerste week intensief testen en reclameren als tie niet goed is.
                Er zijn geruchten dat driekwart van de Tamron 17-50 gejusteerd moet worden.
                Is tie eenmaal goed, dan heb je ook wat.
                Jammer dat het een loterij moet zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron - Tokina - Sigma

                  Vermoedelijk een foutje maar wel goedkoop:

                  http://www.bol.com/nl/p/elektronica/...163/index.html
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron - Tokina - Sigma

                    Dat is de prijs van de "Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM" met de foto van de
                    "Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC HSM Macro"...

                    Dus inderdaad een foutje... bestellen maar zou ik zo zeggen! Daar kunnen ze wettelijk gezien niets tegen doen... tenzij ze nog snel aanpassen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron - Tokina - Sigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Vermoedelijk een foutje maar wel goedkoop:

                      http://www.bol.com/nl/p/elektronica/...163/index.html
                      Bol is over het algemeen duur, maar soms zijn er uitschieters.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron - Tokina - Sigma

                        Ik vrees toch dat dit geen uitschieter is hoor... 't is echt wel een fout als je vergelijkt met andere online-aanbieders...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron - Tokina - Sigma

                          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          Ik vrees toch dat dit geen uitschieter is hoor... 't is echt wel een fout als je vergelijkt met andere online-aanbieders...
                          Je hebt nog altijd niet verteld op welke camera het ding moet passen.
                          Indien Nikon >meteen bestellen.....
                          Overigens heeft de 2.8 EX geen stabilisatie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron - Tokina - Sigma

                            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Je hebt nog altijd niet verteld op welke camera het ding moet passen.
                            Indien Nikon >meteen bestellen.....
                            Overigens heeft de 2.8 EX geen stabilisatie.
                            Yep Nikon! 't is besteld...

                            Edit: probleem!!! Bol.com stuurt geen electronica naar het buitenland (buiten Nederland dus)... Het zal dus alleen lukken voor onze Nederlandse forumleden, ofwel Belgen die een Nederlands leveradres kunnen opgeven. Helaas...
                            Dat is wel mooi, dan geef je je website een .com naam, maar iets verder sturen dan het eigen land, how maar!

                            "Software, pc-accessoires, elektronica, mobiele telefonie, gameconsoles en 2ehands boeken worden niet naar het buitenland verzonden. Geef daarom een ander, Nederlands adres als bezorgadres op." Zo staat het letterlijk op de site...
                            Last edited by Galdie; 4 januari 2010, 06:21. Reden: Probleem....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron - Tokina - Sigma

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Overigens heeft de 2.8 EX geen stabilisatie.
                              De andere twee lenzen ook niet hè, toch?

                              Comment

                              Working...
                              X