Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens algemeen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens algemeen

    hallo Ik heb een canon 350d met de kitlens en een ef 55-200f4.5-5.6//usm.

    Ik gebruik mijn toestel vooral om familiale gelegenheden te fotograferen .

    Nu met die zoomlens kan ik binnenshuis (donkere kamer en kunstlicht) zelden een mooie foto maken wegens te donker. met die kleine lens kan ik wel mooie foto's maken maar moet ik redelijk dicht bij de mensen komen waardoor het onverwache er af is omdat de mensen u dan zien komen.

    nu is mijn vraag bestaat er een lens waarmee ik in donkere ruimtes mooie foto's kan maken die ook zeker 200 mm is en waarbij ik geen echte flits nodig heb ?
    Ik wil voor eens en altijd eens goed investeren in een lens waarbij ik als hobby man vrijwel alles kan fotograferend zeer kortbij en ook zoomen. als zo een lens al bestaat natuurlijk ? En zo niet wat is dan de beste lens in combi met flits of zo.

    kan ik ergens een redelijk gemakkelijke uitleg vinden over alle verschillende lenzen van canon om de bomen door het bos wat te proberen zien.
    en passen alle lenzen op mijn cameraatje ?

    hopelijk kunnen jullie aan mijn amateurtaaltje aan uit

    alvast bedankt

  • #2
    Re: lens algemeen

    70-200 2.8 wellicht? en daarbij kun je kiezen uit de canon versies met of zonder IS, of de wat goedkopere tamron en sigma versies..(vermits je toch 200mm wilt hebben)

    als je een opsteekflitser hebt, dan maakt het niet zo veel meer uit welke lens of hoe lichtsterk die is..

    op www.cameranu.nl of op www.fotokonijnenberg.nl staan alle canon-lenzen te koop met een kleine beschrijving over hoeveel ze kosten en wat de eigenschappen zijn..

    groetjes, Alex!

    Comment


    • #3
      Re: lens algemeen

      uiteraard bestaan zo'n lenzen, ze zijn er SPECIAAL voorgemaakt:
      bv
      Canon EF 200/2.0 L IS USM

      Maar met een 85/1.2 kom je ook al ver.

      -m-
      Last edited by Nerdifant; 3 januari 2010, 12:59. Reden: typo
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: lens algemeen

        Heb zelf de Tamron 70-200mm 2.8 en ben best tevreden van de resultaten
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment

        Working...
        X