Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backups of gewoon copy/paste ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backups of gewoon copy/paste ?

    Hoi,

    Voordat de HD-prijzen met ongeveer 9 eur stijgen heb ik mijzelf nog een Samsung Story 1.5TB kadoo gedaan zodat ik nog enige tijd reserve heb. Slechts 95 eur in Carrefour, das niet mis gezien mijn WD Mybook 500GB in 2008 nog €89 gekost heeft. Nu kost een WD Mybook 1TB rond de €95.

    Vraagje : wie neemt scheduled autobackups en via welk program? Omdat er zoveel mogelijjkheden zijn, windows zelf, via je viruskiller, apparte software,...Nemen jullie gewoon een drive-image op een apparte schijf gecomprimeerd? Want neemt anders ook veel plaats in.

    Ik doe dit nog steeds amateuristisch via copy/paste
    Er zat ook zo'n autotooltje in van Samsung zelf

    Thanks,
    2010

  • #2
    Re: Backups of gewoon copy/paste ?

    SyncToy van Microsoft en het is gratis.
    Ik gebruik het met de optie > echo.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Backups of gewoon copy/paste ?

      Ik gebruik cobian. Hier thuis staan wel wat computers. Een server (redelijk oude laptop met kapot scherm en externe harde schijf), 3 laptops (één van mij, één van mijn zus en één van mijn stiefvader), 2 vaste pc's (één van mij, één van iedereen). Die sturen allen hun backup automatisch naar die server. Vele (gedeelde) bestanden staan ook op die server. Die server stuurt een backup daarvan naar mijn vaste pc. allemaal automatisch, behalve op de laptop van mijn zus, omdat die op kot zit. Als ze thuis is, klikt ze op een icoontje en de backup wordt gemaakt. Elke computer maakt elke week een backup, behalve die van mijn zus uiteraard. Eigenlijk zou ik nog eens moeten zien dat ik elke 2 of drie maanden een backup op een extra harde schijf maak en die dan ergens anders onderbreng voor het geval het huis afbrandt ofzo. De kans is klein, maar alle data kwijtraken is best heel erg.

      Comment


      • #4
        Re: Backups of gewoon copy/paste ?

        Gebruik al jaren Karin's replicator super snel en makkelijk in gebruik.
        Bovendien is het gratis. Voor belangstelling kijk op haar site voor meer info.
        Automatically backup files, directories, even entire drives! Karen's Replicator copies selected files from one drive/folder to another. Source and Destination folders can reside anywhere on your network.
        Mvg, drh

        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

        Comment

        Working...
        X