Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtsterke lens eos 1000d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichtsterke lens eos 1000d

    hey Bders,

    ik heb al hier zitten tezoeken en google of media markt,voor een licht sterkere lens voor menne eos 1000d

    ik zit nu alleen met de standaard meegeleverde lens efs 18-55 mm

    maar als ik pics wil maken van optredens of avond/nacht pics is men lens alles behalve sterk genoeg

    iso 1600,daardoor geen korte sluitertijd en veeeeel ruis


    welke lens moet ik gaan halen om deze tevoorkomen?

    en waar het best?

    groetjes Spil
    facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

  • #2
    Re: lichtsterke lens eos 1000d

    optredens: bv 50/18
    nachtopnames: 100 iso en statief.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: lichtsterke lens eos 1000d

      Voor concertfotografie gebruik je best een lichtsterke lens, bijvoorbeeld een 70-200 f2,8.
      Als je daarmee nog geen voldoende korte sluitertijd krijgt, dan moet je met lichtsterke primes werken, en de iso opvoeren tot je aan een aanvaardbare sluitertijd komt. Zelfs dan zal je nog geregeld op iso 1600 of hoger moeten werken.


      Voor nachtfoto's (geen actiefotografie zoals concertfotografie) gebruik je deze tips, en dat lukt ook met de kitlens:


      -gebruik een statief
      -iso 100 (of 200 als je niet lager kan), de belichtingstijd speelt geen rol met een statief, daarom moet je geen hoge iso instellen
      -AV stand (diafragmavoorkeuze)
      -diafragma op f8-f16 (f16 geeft grotere stervorming rond lichtpunten) (aanpassing, het diafragma te ver dichtzetten geeft minder scherpe foto's)
      -Timer of afstandsbediening gebruiken om trillingen te vermijden als je op het knopje drukt.
      -Als je de mogelijkheid hebt voor "Mirror Lock Up" dan gebruik je die ook om trillingen van de opklappende spiegel te vermijden.
      -Soms kan het moeilijk zijn om scherp te stellen, richt dan de camera op een lichter punt, druk de ontspanknop half in, en zet dan de camera weer op de juiste plaats en druk de ontspanknop dan verder in (One Shot AF gebruiken).
      -Zet de "noise reduction bij lange sluitertijden" aan, (het duurt dan wel langer voor je de volgende foto kan maken).
      -Gebruik geen UV-fliter, want daarmee krijg je veel sneller last van flare (rare lichtvlekken op de foto).
      -Gebruik een zonnekap als je die hebt, ook om flare te vermijden.
      -Probeer ook foto's te maken als het nog net niet helemaal donker is, die zijn meestal het mooist ("blauwe uurtje" noemen ze dat, maar dat duurt zo lang niet).
      -Ik zet de witbalans altijd op automatisch voor nachtfoto's, daarmee behoud je de sfeer het best.
      -Als je in de AV (A) stand werkt, hou dan wel de maximale sluitertijd in het oog, want die is bij de meeste camera's beperkt tot 30 sec. Als je dan het diafragma te ver dicht zet, wordt de foto onderbelicht omdat de sluiter niet langer dan 30 sec open blijft.
      -Je zal wat moeten spelen met de belichtingscompensatie, want door de scherpe contrasten tussen de verlichte gebouwen en de zwarte achtergrond is de belichting niet altijd optimaal (bekijk de foto's op het schermpje om ze te beoordelen, en pas eventueel de belichtingscompensatie aan).
      -Zorg voor een goed geladen akku, want bij lange sluitertijden verbruikt een camera een stuk meer.
      -Als je IS of VR-lenzen gebruikt, zet dan de beeldstabilisatie uit, want ik heb zelf al een paar keer ondervonden dat die zorgt voor bewogen foto's als de camera op een statief gemonteerd is. Zonder beeldstabilisatie zijn de foto's dus scherper in dit geval.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: lichtsterke lens eos 1000d

        heb deze op een 2de hands site voor fotografie ontdekt

        Canon lens met uv filter Ef 50-200 mm 1:4.5-5.6 ll

        75 euro

        is da een lens voor men navraag?
        facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

        Comment


        • #5
          Re: lichtsterke lens eos 1000d

          Je vraagt een lichtsterke lens. Deze lens is dus dat duidelijk niet. Ik denk dat je dieper in je geldbuidel gaat moeten tasten.....

          Comment


          • #6
            Re: lichtsterke lens eos 1000d

            hoe ziede dan het verschil tussen de soorten lenzen in de modelbeschrijving?

            er bestaan precies een zee van lenzen

            mss kun je me een paar lenzen neertypen die van toepassing kunne zen

            greetz
            facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

            Comment


            • #7
              Re: lichtsterke lens eos 1000d

              simpel uitgelegde hoe lager de f-waardes hoe lichtsterker

              bv 70-200 f2,8
              Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

              Comment


              • #8
                Re: lichtsterke lens eos 1000d

                Oorspronkelijk geplaatst door fanne Bekijk bericht
                simpel uitgelegde hoe lager de f-waardes hoe lichtsterker

                bv 70-200 f2,8
                aaaaah okay

                en de 70-200 is dan de zoom zekers?
                facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

                Comment


                • #9
                  Re: lichtsterke lens eos 1000d

                  Koop eerst misschien een goed boek om de termen en een paar technieken te leren vooraleer je duurdere lenzen koopt. Experimenteer met je kitlens tot je de beperkingen ervan kent.

                  Maar idd, 70-200 is de zoom.
                  Sony α7ii
                  5OOpx

                  Comment


                  • #10
                    Re: lichtsterke lens eos 1000d

                    thx voor de hulp al

                    nu weet ik welke het gaat worden
                    facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

                    Comment

                    Working...
                    X