Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk merk van externe harde schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk merk van externe harde schijf

    'k Ben op zoek naar een externe harde schijf van 1 TB als back up en om mijn foto's op te bewaren maar er zijn zoveel verschillende merken dat ik niet goed weet wat kiezen, LaCie, Seagate, Western digital, Iomega of een ander merk dat jullie goed vinden ... en 2.5" of 3.5"... wat is jullie ervaring en welke raden jullie me aan.
    Alvast bedankt voor het geven van je mening
    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: Welk merk van externe harde schijf

    Super tevreden van de Lacie Prijs kwaliteit een topper
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: Welk merk van externe harde schijf

      Hier ook Lacie gebruiker.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Welk merk van externe harde schijf

        In het algemeen krijgt Lacie wat mindere commentaren. Maar ik heb die genomen omdat het enige was die MacOS-TimeMachine ondersteunt.

        De meeste lof krijg ik steeds te zien voor de http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=587
        Die zo ik merk nu ook timemachine ondersteunt.

        Ik raad in ieder geval een netwerk schijf aan, die je op een andere plek zet dan je PC. Kwestie om de 2 gescheiden te houden voor als er een electriciteits (of brand) probleempje is in de buurt van je PC.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Welk merk van externe harde schijf

          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          In het algemeen krijgt Lacie wat mindere commentaren. Maar ik heb die genomen omdat het enige was die MacOS-TimeMachine ondersteunt.

          De meeste lof krijg ik steeds te zien voor de http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=587
          Die zo ik merk nu ook timemachine ondersteunt.

          Ik raad in ieder geval een netwerk schijf aan, die je op een andere plek zet dan je PC. Kwestie om de 2 gescheiden te houden voor als er een electriciteits (of brand) probleempje is in de buurt van je PC.
          WD hier maar traag.... (1TB dus)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Welk merk van externe harde schijf

            Nog nooit problemen gehad met Lacie. In Carrefour zijn ook heel regelmatig kooptjes te doen. Onlangs 1.5T voor 100Euro en was een Lacie dacht ik.
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Welk merk van externe harde schijf

              [QUOTE=FotoDirk;2519143]In het algemeen krijgt Lacie wat mindere commentaren. Maar ik heb die genomen omdat het enige was die MacOS-TimeMachine ondersteunt.

              Mijn Macbook pro ondersteunt ieder merk van HD, het is een kwestie van formateren.
              En alle Hd die in mijn netwerk staan worden zowel door Mac en PC ondersteunt. Voor timemachine gebruik ik een WD. Ik heb (tot nu)nog nooit problemen gehad met HD, wel met de voedingen. Ik laat ze ook geen dagen aan eenstuk draaien.

              Groeten

              Felix

              Comment


              • #8
                Re: Welk merk van externe harde schijf

                Iomega op imac. ( werkt als time machine )
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                Comment


                • #9
                  Re: Welk merk van externe harde schijf

                  [QUOTE=flits;2519157]
                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  In het algemeen krijgt Lacie wat mindere commentaren. Maar ik heb die genomen omdat het enige was die MacOS-TimeMachine ondersteunt.

                  Mijn Macbook pro ondersteunt ieder merk van HD, het is een kwestie van formateren.
                  En alle Hd die in mijn netwerk staan worden zowel door Mac en PC ondersteunt. Voor timemachine gebruik ik een WD. Ik heb (tot nu)nog nooit problemen gehad met HD, wel met de voedingen. Ik laat ze ook geen dagen aan eenstuk draaien.

                  Groeten

                  Felix
                  Ja als je de schijf alleen aan een Mac hangt, dan kan je die via het Mac-OS formateren en werkt het altijd. Maar met een netwerk schijf die ook voor Windows PC's moet dienen als backup moet je dus de beiden kunnen ondersteunen.

                  En WD had al een Mac versie voor een USB-schijf, maar tot voor kort kon het niet met de netwerk-versie van het WD-book.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk merk van externe harde schijf

                    Ik heb de beste ervaringen met Western Digital (Passport serie), en de slechtste met LaCie. In mijn IcyBox steekt een veelgebruikt Samsung-schijfje en die doet het ook nog altijd prima.
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk merk van externe harde schijf

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      Nog nooit problemen gehad met Lacie. In Carrefour zijn ook heel regelmatig kooptjes te doen. Onlangs 1.5T voor 100Euro en was een Lacie dacht ik.
                      .. Leuk .. en welke schijf zit er in uw LaCie?
                      Ik kocht ook een LaCie "design housing" 500Gb bij de Fnac .. en weet ge wat ? er zit een Samsung HD in ..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk merk van externe harde schijf

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        .. Leuk .. en welke schijf zit er in uw LaCie?
                        Ik kocht ook een LaCie "design housing" 500Gb bij de Fnac .. en weet ge wat ? er zit een Samsung HD in ..
                        Ach .. ni idea.
                        Nu ja, er zijn zoveel bedrijven die samenwerken. Denk jij dat een Intel altijd een Intel is. Veel bedrijven gaan fabless de dag van vandaag en werken samen met andere foundries. Is bij LaCie misschien ook zoiets...

                        @Stijn: wat was je slechte ervaring dan met Lacie?
                        Last edited by Nena; 2 januari 2010, 17:11.
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk merk van externe harde schijf

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          @Stijn: wat was je slechte ervaring dan met Lacie?
                          Twee HD's uit de Neil Poulton serie gingen binnen het jaar stuk. Omruilen was geen probleem maar veel vertrouwen gaf het me niet. Ik heb ze na omruiling dan ook verkocht. Zoals je kan lezen zijn er echter ook mensen die wel goede ervaringen hebben met LaCie, misschien had ik dus pech.
                          about.me/stijnv

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk merk van externe harde schijf

                            Ik heb ondertussen drie Niel Poulton Lacie schijven, en ze werken prima, één 500gb en twee 1Tb units (en nog een 500Gb Porsche design van jaren terug)

                            Ik heb ook twee WD Books gekocht van 500Gb vorig jaar, die heb ik de volgende dag terug gebracht, dat was rommel zeg, bijzonder traag, en als ik ze beide inschakelde tegelijkertijd liep alles mis : slechte kopie van een file en als ik een hele directory 'versleepte' ontbraken er gewoon files

                            Ik denk dat het zoals altijd is, je moet een beetje geluk hebben, maar ik kies momenteel zonder twijfel voor een Lacie ... met on/off switch, want ik wil beslissen wanneer ze draaien en dat is alleen maar om de backup copy te nemen in Raid 0 (manueel dan ) want telkens twee schijven zijn een identieke kopie van elkaar

                            Daarom heb ik de Niel Poulton versies, want de gewone hebben geen aparte on/off switch ... maar ze zijn wel goedkoper.

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk merk van externe harde schijf

                              hier een netgear readynas duo met 2 keer 500 gb erin en in mirror met elkaar.
                              werkt goed, zou mss rapper mogen maar dan geet het weer een stuksken omhoog in budget!


                              lacie komt hier nie meer binnen!
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X