Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IJslandse landschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IJslandse landschappen

    Pakijs met gletscher in de achtergrond
    Last edited by zikje; 1 januari 2010, 18:49. Reden: te veel foto's
    Nikon D90 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tokina 11-16mm 2.8

  • #2
    Re: IJslandse landschappen

    Wat een dreigende foto. Misschien tikkeltje onderbelicht (zo zie ik het op mijn scherm)?
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: IJslandse landschappen

      Prachtige locatie, als ik me niet vergis is dit Jökulsàrlon. Ik deel de mening van mijn voorganger dat de foto iets onderbelicht is, zeker de voorgrond. Verder mis ik een eyecatcher in de foto.

      Paul

      Comment


      • #4
        Re: IJslandse landschappen

        Prachtige streeks waar ik zeker naartoe ga dit jaar ..hopelijk.
        De bewerking vind ik minder in de lucht.De compo daarintegen met zo een landschappen zeer goed altijd hé..Al vind ik deze toch wat druk..Zou voor wat meer soberheid gegaan zijn van 1 ijsblok..Dus wat korter gaan staan op de massa en dan met de diepte spelen in voorwerp op voorgrond en lucht..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: IJslandse landschappen

          Alvast bedankt voor de commentaren. Het is inderdaad mss wat onderbelicht. Het was een vrij moeilijke scene, omdat het licht bij die wolken vrij fel was, en de rest nogal donker owv de grijze bewolking. Ik weet niet hoe je daar het best mee omgaat.
          Nikon D90 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tokina 11-16mm 2.8

          Comment


          • #6
            Re: IJslandse landschappen

            Inderdaad een zeer mooi beeld! Misschien ontbreekt er wel een eyecatcher maar hier vind ik dat geen probleem.
            Betreft het nogal donker zijn: je werkt toch in raw veronderstel ik? Dan ga ik meestal zodanig onderbelichten (2 à 3 stops) dat er (bijna) geen overbelichte delen meer zijn. Achteraf in Lightroom of wat dan ook kan je de donkere delen gemakkelijk terug lichter maken en komt alles mooi uit. Dikwijls toch nog een tikkeltje contrast toevoegen en vibrance wat omhoog om de kleuren er iets meer te laten uitkomen. Maar via dat onderbelichten kan je in raw nog alle kanten uit. En qua ruis heb ik daar nog geen noemenswaardige problemen mee gehad zolang de iso niet over de 400 gaat.

            Er staan een aantal prachtige foto's tussen je reeks op flickr ook!!
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

            Comment


            • #7
              Re: IJslandse landschappen

              Knap landschap maar ik heb ook mijn twijfels over de lucht.

              Mvg,
              Wim

              Comment

              Working...
              X