Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 & anti-virus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 7 & anti-virus

    Hey,
    Welke anti-virus werkt het best op Windows 7 zonder dat die te veel vertraagt?
    Enige ervaring ermee?
    Anti-virus alleen hé, geen volledige security suite.
    Betalend of niet maakt niet uit.
    Thanks.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Windows 7 & anti-virus

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hey,
    Welke anti-virus werkt het best op Windows 7 zonder dat die te veel vertraagt?
    Enige ervaring ermee?
    Anti-virus alleen hé, geen volledige security suite.
    Betalend of niet maakt niet uit.
    Thanks.
    Avira.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Windows 7 & anti-virus

      AVG werkt hier (gratis versie), geen idee of het echt impact heeft op performantie want de PC is toch snel genoeg. Ik merk geen impact.

      Patrick

      Comment


      • #4
        Re: Windows 7 & anti-virus

        de eerste viruscanner die niet veel doet vertragen moet nog worden uitgevonden .
        Het probleem is niet zozeer dat hij de pc vertraagt maar wel de internet explorer
        naam mijn mening .
        Ik ben onbeveiligd ( al lange tijd) en run af en toe malware bytes .
        grtz andy

        Comment


        • #5
          Re: Windows 7 & anti-virus

          Hier draait Avast toch goed hoor, samen met Malwarebytes.
          Alles gratis.
          Op de (ondertussen vervangen) Win7 RC draaide hier de probeer versie van Kaspersky.
          Als ik een betaalversie van een AV zou wensen zou het toch zeker en vast Kaspersky zijn.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Windows 7 & anti-virus

            Hier AVG gratis. En tot nu toe geen klachten.
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

            Comment


            • #7
              Re: Windows 7 & anti-virus

              ik heb al veel virusscanners gehad , maar iedere keer had ik een virus die werd opgemerkt door Malware bytes en NIET door mijn scanner ...waarom zou ik dan nog een virusscanner gebruiken ? ik download nu enkel nog op de laptop en de rest (surfen) doe ik op mijn photoshop pc .

              Comment


              • #8
                Re: Windows 7 & anti-virus

                Niemand die security essentials gebruikt?

                Al mijn pc nu mee uitgerust en nog geen problemen gehad.

                j.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 7 & anti-virus

                  Ik gebruik nog steeds de gratis versie van avast anti-virus
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 7 & anti-virus

                    Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                    Niemand die security essentials gebruikt?
                    Daar was ik net op uitgekomen en heb dat hier op een Vista-pc gesmeten. Simpel in gebruik en installatie en het is gratis.
                    Eens een tijdje laten draaien en dan eens met een andere een scan doen, blijft de PC clean dan is het OK.
                    Werkt precies wat vlotter nu mijn PC, zal dus minder belastend zijn.

                    Ik had ook de andere aangehaalde programma's eens opgezocht daarjuist en wat blijk dat de ene 250MB RAM vraagt volgens de specificaties en een andere dan 1 à 2GB RAM, wat een verschil!

                    Ik heb nog niet besloten wat ik onder Windows 7 ga gebruiken maar sluit MSE niet uit.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 7 & anti-virus

                      Zit in die Essentials ook de mogelijkheid van een opstartscan ? Teneinde allerlei prutsen ook te kunnen verwijderen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 7 & anti-virus

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Daar was ik net op uitgekomen en heb dat hier op een Vista-pc gesmeten. Simpel in gebruik en installatie en het is gratis.
                        Eens een tijdje laten draaien en dan eens met een andere een scan doen, blijft de PC clean dan is het OK.
                        Werkt precies wat vlotter nu mijn PC, zal dus minder belastend zijn.

                        Ik had ook de andere aangehaalde programma's eens opgezocht daarjuist en wat blijk dat de ene 250MB RAM vraagt volgens de specificaties en een andere dan 1 à 2GB RAM, wat een verschil!

                        Ik heb nog niet besloten wat ik onder Windows 7 ga gebruiken maar sluit MSE niet uit.
                        Security essentials is een aanrader, ook onder 7
                        werkt vlotjes, weinig belastend, en 't doet z'n ding braaf.
                        FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 7 & anti-virus

                          Ik gebruik op beide 7's MSE..

                          Doet zijn werk naar behoren.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 7 & anti-virus

                            Maar wat gebeurt er als MSE een virus ontdekt ?

                            Ik gebruik nu al jaren Avast, schijnt me weinig belastend, en bovenal, als een PC besmet is kan je gewoon een opstartscan doen en dat onding verwijderen.
                            Ik heb het niet zo met die quarantaine toestanden.

                            Maar misschien is MSE evengoed en nog minder belastend. Vandaar mijn vragen een paar posts hoger.
                            Last edited by nete; 1 januari 2010, 20:49.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 7 & anti-virus

                              Bij mij draait Kaspersky Internet Security 2010 (betalend) zonder problemen!

                              Maak hiervan al enkele jaren gebruik en nog nooit probs mee gehad.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment

                              Working...
                              X