Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerk Diepenbeek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kerk Diepenbeek

    Normaal doe ik niet mee aan overdreven tonemappings. Zeker als ze onrealistische beelden opleveren.

    Ik heb me hier wat meer laten gaan, maar buiten de overdreven saturatie heb ik toch getracht het 'realistisch' te houden. Deze hdri bestaat uit 7 exposures.
    17mm L, 5DmkII, F10.

    LUT zal het kerkje wel herkennen

    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

  • #2
    Re: Kerk Diepenbeek

    Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht

    LUT zal het kerkje wel herkennen
    Had je gedacht?
    Nee, als je het niet zei, dan wist ik het niet.
    't Is niet de kerk van 't centrum, niet van Lutselus, dus kan het alleen Rooierheide zijn, en die ken ik alleen in vooraanzicht. In die kloostertuin, vanwaar jij het fotografeerde, ben ik nog nooit geweest.

    Een heel fraai beeld trouwens!

    Comment


    • #3
      Re: Kerk Diepenbeek

      die muur zit vol met digitale artefacten ...
      of ben ik mis ?
      mooie compositie wel .

      Comment


      • #4
        Re: Kerk Diepenbeek

        dit voelt voor mij heel erg onnatuurlijk aan!
        zeker die muren en de boom rechts, het klopt gewoon niet, sorry!
        Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

        Comment


        • #5
          Re: Kerk Diepenbeek

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
          dit voelt voor mij heel erg onnatuurlijk aan!
          zeker die muren en de boom rechts, het klopt gewoon niet, sorry!
          Volledig mee eens. Echt niet mooi zo. Vooral het rood is oververzadigd. Bovendien lijkt de opname horizontaal uitgerokken, waarschijnlijk door het toepassen van een lenscorrectie. Neen, dit is het niet voor mij.
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Kerk Diepenbeek

            Lut: Yep de kerk aan het cultureel ontmoetingscentrum. Aan het Paterplein.

            En de rest ziet spoken.
            Het beeld is niet uitgeroken, dit is de echte verhouding. Enkel de horizontale lijnen zijn rechtgetrokken, maar dat doet niets aan de verhouding van de kerk.
            De baksteen is in verschillende kleuren opgemaakt. De Hdr versterkt dat gewoon.
            De lucht was in realiteit zeer kort bij de HDR.

            Het origineel.
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

            Comment


            • #7
              Re: Kerk Diepenbeek

              En toch lijkt het beeld een beetje uitgerokken. Ik zie dan vooral naar de kerkramen. Maar misschien lijkt het alleen maar zo. Je witbalans op het origineel is vrij paarsachtig, maar dit was wellicht nodig voor de nabewerking.
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Kerk Diepenbeek

                Witbalans is niet nodig als je RAW trekt. Hij stond gewoon op AWB.
                De lucht was geel/paars dus de witbalans zit redelijk goed. Witte sneeuw zou de rest foute kleuren geven.
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                Comment


                • #9
                  Re: Kerk Diepenbeek

                  gezien het tijdstip van de dag denk ik wel dat de WB juist staat.
                  Steven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kerk Diepenbeek

                    Trop is te veel en te veel is trop !
                    Dat is wat hier mogen aanschouwen, het beeld gaat in de vernieling door een overdaad aan processing.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kerk Diepenbeek

                      Die huizen links van de kerk doen zo fake aan op de eerste foto. Maar na het bezien van het origineel, wordt het duidelijk dat het niet aan de bewerking ligt. Ik denk dat het komt omdat we een schuin dak verwachten, terwijl het een rechte muur is. Optisch bedrog.

                      Maar I Love the pic! Ik vind het fantastisch om naar te kijken. Doet lekker sci-fi aan. En zulke afbeeldingen mogen zeer zeker ook!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kerk Diepenbeek

                        De kleuren en compo vind ik goed .

                        Je hebt een perspectief correctie gedaan dat is goed , maar je hebt geen vrijetransformatie gedaan naar boven uit , je kerk lijkt nu plat gedrukt tegenover je orginele foto je moet vooral naar de grote ramen kijken

                        Groeten

                        Joeri
                        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                        Comment

                        Working...
                        X