Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nieuwsjaarbrief ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Nieuwsjaarbrief ?

    Wordt er hier en daar nog een Nieuwjaarsbrief voorgelezen door de kinderen?
    Eerst voor :"Lieve mama en papa" en dikwijls een 2de voor oma en opa
    en soms voor de peter en de meter.

    ps. Het is zo merkwaardig stil buiten...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: De Nieuwsjaarbrief ?

    bij ons in de familie meestal wel.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: De Nieuwsjaarbrief ?

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      bij ons in de familie meestal wel.
      Aaah, fijn David
      Mooie traditie.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: De Nieuwsjaarbrief ?

        Oma en ik verwachten deze middag de eerste nieuwjaarsbrief van ons kleindochterke van bijna 3 jaar jong. We kijken er echt naar uit.
        Ons 2de kleindochterke is nu 2 maand jong en we laten haar dopen eind februari. Ik heb de eer om peter te mogen zijn.
        Is er eerlijk gezegd iets mooier ? We genieten echt van onze 2 kleinkindjes en hopelijk kunnen we er dit jaar weer goed voor zorgen en samen met hen veel plezier beleven. Dat is nu eens een wens voor ons eigen.

        Comment


        • #5
          Re: De Nieuwsjaarbrief ?

          Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
          Oma en ik verwachten deze middag de eerste nieuwjaarsbrief van ons kleindochterke van bijna 3 jaar jong. We kijken er echt naar uit.
          Ons 2de kleindochterke is nu 2 maand jong en we laten haar dopen eind februari. Ik heb de eer om peter te mogen zijn.
          Is er eerlijk gezegd iets mooier ? We genieten echt van onze 2 kleinkindjes en hopelijk kunnen we er dit jaar weer goed voor zorgen en samen met hen veel plezier beleven. Dat is nu eens een wens voor ons eigen.
          Kan ik inkomen dat jullie er naar uitkijken!

          mvg,

          Roland

          Comment


          • #6
            Re: De Nieuwsjaarbrief ?

            Bij het openen van de pakjes hier heeft m'n zoon van 11 gisterenavond m'n vriendin en mezelf een pakkende nieuwjaarsbrief voorgelezen.
            Nu ik wat ouder ben, kom ik tot het volle besef (misschien nog niet helemaal omdat ik nog verre van een grootvader ben) wat een nieuwjaarsbrief van je zoon of dochter kan betekenen.
            M'n zoon had wel wat aansporing nodig om het te lezen (ik was zelf ook zo indertijd toen ik m'n nieuwjaarsbrief moest voorlezen ). Maar hij heeft dit op zo'n pakkende wijze gedaan. Vooral toen ik nadien hoorde dat ze uit een aantal gedichtjes mochten kiezen en dat hij deze het toepasselijkst vond.

            Ik ben 100% voor deze traditie (en nog wel een aantal meer)!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: De Nieuwsjaarbrief ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Bij het openen van de pakjes hier heeft m'n zoon van 11 gisterenavond m'n vriendin en mezelf een pakkende nieuwjaarsbrief voorgelezen.
              Nu ik wat ouder ben, kom ik tot het volle besef (misschien nog niet helemaal omdat ik nog verre van een grootvader ben) wat een nieuwjaarsbrief van je zoon of dochter kan betekenen.
              M'n zoon had wel wat aansporing nodig om het te lezen (ik was zelf ook zo indertijd toen ik m'n nieuwjaarsbrief moest voorlezen ). Maar hij heeft dit op zo'n pakkende wijze gedaan. Vooral toen ik nadien hoorde dat ze uit een aantal gedichtjes mochten kiezen en dat hij deze het toepasselijkst vond.

              Ik ben 100% voor deze traditie (en nog wel een aantal meer)!
              Die dingen "van vroeger" zijn zo slecht nog niet he Vinny
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: De Nieuwsjaarbrief ?

                Hier heeft ons 3-jarig dochtertje ook Nieuwjaarsbriefjes, maar heeft ze het gedichtje zojuist pas opgezegd, omdat ze eventjes een opflakkering had, tussen de wind/waterpokken door.

                Daarna snel eventjes naar de meter gebeld waar we normaal gezien verwacht werden, en alvast via telefoon ook eventjes het gedichtje doorgegeven.

                Zo dadelijk, komen bonnie, boppie en meke (de andere meter) eventjes een 65km naar hier om hun briefje te halen.

                Het is echt een zeer mooie traditie, die wij hier zeker in ere zullen houden.

                En inderdaad Vinny, schitterend he... voor ons meisje was het de allereerste keer.
                Mvg,David
                [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                Comment


                • #9
                  Re: De Nieuwsjaarbrief ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Die dingen "van vroeger" zijn zo slecht nog niet he Vinny
                  Daar heb je meer dan gelijk in! Op verschillende vlakken vind ik "oudere" waarden meer en meer van belang. Ik vind ook, eens je dat beseft, dat je ook van veel meer dingen geniet.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Nieuwsjaarbrief ?

                    Ik heb geen knderen maar zou het hun nooit verplichten, ikzelf vond het als kind verschrikkelijk dat te moeten doen, ik had er echt een hekel aan.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Nieuwsjaarbrief ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ik heb geen knderen maar zou het hun nooit verplichten, ikzelf vond het als kind verschrikkelijk dat te moeten doen, ik had er echt een hekel aan.
                      voor de ouders zou ik het zeker laten doen, is altijd leuk!
                      maar voor de rootouders met gans de familie die zit te kijken, daar zullen ze bij ons zelf over beslissen.
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Nieuwsjaarbrief ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Ik heb geen knderen maar zou het hun nooit verplichten, ikzelf vond het als kind verschrikkelijk dat te moeten doen, ik had er echt een hekel aan.
                        Oei, dat vind ik jammer.
                        Ik vond het al fijn om in de klas deze brieven te schrijven.
                        Het werd pas een ramp bij een inktvlek....
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Nieuwsjaarbrief ?

                          hier werd het vroeger al gedaan en nu we zelf kinderen hebben (3.5 e bijna 2) gaat het gewoon verder, voor de jongste maken we hem zelf, de oudste maakt hem op school, voor peter, meter, grootouders.
                          Ook toen de oudste nog niet naar school ging maakte we nog een nieuwjaarsbrief. gewoon gezellig...
                          De gustibus et coloribus non est disputandum
                          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Nieuwsjaarbrief ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ik heb geen knderen maar zou het hun nooit verplichten, ikzelf vond het als kind verschrikkelijk dat te moeten doen, ik had er echt een hekel aan.
                            Helemaal niet mee eens!
                            Laat ze maar wat karakter en ruggengraat kweken! Er lopen tegenwoordig te veel kinderen rond die van huis uit nooit iets moeten doen wat ze "verschrikkelijk" vinden en waaraan ze een "hekel" hebben. ... de gevolgen zijn er ook naar!
                            Er is nog nooit iemand slechter geworden van het feit dat hij/zij zich op een beheerste manier kon uitdrukken voor een "ruimer" publiek!

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Nieuwsjaarbrief ?

                              Bij ons in de familie is het variabel. Sowieso in het lager en meestal ook nog in het middelbaar. Daarna is het een kwestie van jaar tot jaar, van 'kind' tot 'kind'. Vorig jaar hebben ik en mijn zussen een soort van nieuwjaarsjournaal gemaakt, waarin we fragmentjes van oude videos hebben gestoken, buren van familie zijn gaan interviewen over wat er gebeurd was enzovoort. Leuk om te maken en leuk om 'als nieuwjaarsbrief' te geven. in het middelbaar maakten we vaak een soort van nieuwjaarskrantje. Dit jaar heeft mijn oom voor mijn zus (haar peter) een filmpje opgenomen waarin hij Davind (van de serie) vraagt om haar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Nu lijkt mijn oom heel toevallig wel op die man, dus maakt dat extra leuk.

                              in mijn eerste jaar op de universiteit had ik zo een peter toegewezen gekregen, die je dan helpt bij het student zijn, gaande van waar zijn de leuke feestjes, tot hulp bij de vakken enzovoort. Daarvoor heb ik ook een nieuwjaarsbrief geschreven.

                              Meer de echte klassieke nieuwjaarsbrieven had ik ook een enorme hekel aan. ik moest er elk jaar veel te veel schrijven. Mijn handschrift is echt superlelijk en voor mijn meesters/jufrouwen was mijn eerste en vaak ook mijn tweede versie echt nooit goed.

                              Comment

                              Working...
                              X