Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 28-105 II vs EFS 18-55 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 28-105 II vs EFS 18-55 IS

    Boven mijn Tokina 12-24 heb ik nog een Zoomobjectief op mijn EOS 40D nodig voor rondwandelen. Uitgaand van een beperkt budget kom ik dan uit op de EF 28-105 II of de kitlens van o.a. de EOS 450 D EFS 18-55 IS. Uiteraard zit er verschil in bereik maar ik wil een beslissing nemen op basis van IQ. Ik lees vaan dat de EF S 18 55 IS heel scherp is maar ook dat de kleuren niet geweldig zijn. Over de 28-105 II lees ik tegenstrijdige berichten. Wie heeft met beide lenzen ervaring en kan een vergelijkend oordeel t.a.v. IQ geven?
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

  • #2
    Re: EF 28-105 II vs EFS 18-55 IS

    Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
    Boven mijn Tokina 12-24 heb ik nog een Zoomobjectief op mijn EOS 40D nodig voor rondwandelen. Uitgaand van een beperkt budget kom ik dan uit op de EF 28-105 II of de kitlens van o.a. de EOS 450 D EFS 18-55 IS. Uiteraard zit er verschil in bereik maar ik wil een beslissing nemen op basis van IQ. Ik lees vaan dat de EF S 18 55 IS heel scherp is maar ook dat de kleuren niet geweldig zijn. Over de 28-105 II lees ik tegenstrijdige berichten. Wie heeft met beide lenzen ervaring en kan een vergelijkend oordeel t.a.v. IQ geven?
    Ga er maar vanuit dat de beeldkwaliteit niet heel erg verschilt, daar moet je geen keuze op maken.
    Het bereik daarentegen verschilt natuurlijk wel behoorlijk, een lens die op 28mm begint is voor overzichten en landschappen gewoon te lang.
    Wisselen naar de Tokina zou ik zelf vrij vervelend vinden, maar de lenzen vullen elkaar wel goed aan.
    Voor spelende kinderen of gebeurtenissen op korte afstand of degelijke kan de 28-105 wel voldoen.

    Comment


    • #3
      Re: EF 28-105 II vs EFS 18-55 IS

      Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
      Boven mijn Tokina 12-24 heb ik nog een Zoomobjectief op mijn EOS 40D nodig voor rondwandelen. Uitgaand van een beperkt budget kom ik dan uit op de EF 28-105 II of de kitlens van o.a. de EOS 450 D EFS 18-55 IS. Uiteraard zit er verschil in bereik maar ik wil een beslissing nemen op basis van IQ. Ik lees vaan dat de EF S 18 55 IS heel scherp is maar ook dat de kleuren niet geweldig zijn. Over de 28-105 II lees ik tegenstrijdige berichten. Wie heeft met beide lenzen ervaring en kan een vergelijkend oordeel t.a.v. IQ geven?
      Al eens de EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS in overweging genomen?
      Dit is toch een heel leuk bereik op een 40D.
      Beschikt over de nieuwe DC-autofocusmotor gecombineerd met een supersnelle CPU en verbeterd AF-algoritme en maakt mede daardoor een snelle en nauwkeurige autofocus mogelijk.
      Bovendien bezit het nog de Super Spectra-lenscoating om reflectie en schittering te voorkomen.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: EF 28-105 II vs EFS 18-55 IS

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Al eens de EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS in overweging genomen?
        Dit is toch een heel leuk bereik op een 40D.
        Beschikt over de nieuwe DC-autofocusmotor gecombineerd met een supersnelle CPU en verbeterd AF-algoritme en maakt mede daardoor een snelle en nauwkeurige autofocus mogelijk.
        Bovendien bezit het nog de Super Spectra-lenscoating om reflectie en schittering te voorkomen.

        Grtz, RF
        Dat geloof ik graag maar deze zit boven mijn budget.
        Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

        Comment


        • #5
          Re: EF 28-105 II vs EFS 18-55 IS

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Bovendien bezit het nog de Super Spectra-lenscoating om reflectie en schittering te voorkomen.

          Grtz, RF
          Dat heeft letterlijk IEDERE Canon lens.

          Comment


          • #6
            Re: EF 28-105 II vs EFS 18-55 IS

            Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
            Dat geloof ik graag maar deze zit boven mijn budget.
            Deze is slechts € 81,35 duurder dan de 28-105 die bovendien nog een plastieken vatting heeft.
            Vergeet ook niet dat een EF 28-105 zich als een 45-168 op een crop zal gedragen.
            Ik zou zeker nog een beetje doorsparen voor die EF-S 18-135, deze heeft een metalen vatting en een snellere USM motor en is bovendien lichtsterker.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: EF 28-105 II vs EFS 18-55 IS

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Dat heeft letterlijk IEDERE Canon lens.
              Jep ... ssc stond er in de jaren 70 al op ... nu wordt er door de marketing kabouters weer over gerept ... kwestie van iets ' nieuws ' te kunnen melden

              Comment


              • #8
                Re: EF 28-105 II vs EFS 18-55 IS

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Deze is slechts € 81,35 duurder dan de 28-105 die bovendien nog een plastieken vatting heeft.
                .
                Da gaat het wel over de 28-105 F4-5,6, daar moet je echt met een boog omheen lopen.
                De F3.5-4.5 is veel beter en heeft ook een metalen vatting.

                Comment

                Working...
                X