Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beauty dish

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beauty dish

    Ik zou me een Beauty dish willen aanschaffen. Gezien ik over een Elinchrom BXR 500 Ws beschik dacht ik zo’n extra schotel van 70 cm te kopen.
    Vraag :
    1 - is 500Ws met een minimum van 38 Ws niet teveel?
    2 – er is mogelijkheid tot aankoop van een “witte” en “zilveren” Beauty dish > waarbij drie kleuren reflectoren mee geleverd worden - zilver, goud en wit, welke voorkeur hebben jullie en waarom.

    Thx voor jullie aandacht en antwoord.

    Nog een succesvol en gezond 2010 !

  • #2
    Re: Beauty dish

    Misschien een reactie van de expert(s) ...

    Comment


    • #3
      Re: Beauty dish

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
      2 – er is mogelijkheid tot aankoop van een “witte” en “zilveren” Beauty dish > waarbij drie kleuren reflectoren mee geleverd worden - zilver, goud en wit, welke voorkeur hebben jullie en waarom.
      !
      Ik gebruikte vroeger steeds een zilveren versie maar heb sinds kort een witte dish en vind persoonlijk het licht iets meer flatterend.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Beauty dish

        Ik ga binnenkort ook een beauty dish van Elinchrom kopen.

        Een modefotograaf uit Zwitserland raadt me aan om een 70cm zilveren te kopen...

        De mannen van Servix zeiden dat de witte wel heel erg zacht is, de zilveren iets pittiger. 40 cm is enkel om bustes egaal uit te lichten, 70 cm kan al wat breder.

        Nog mensen ervaringen met de groottes en kleuren?
        www.focusfotografie.be
        www.facebook.com/eviwilmus

        Comment


        • #5
          Re: Beauty dish

          Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
          Ik ga binnenkort ook een beauty dish van Elinchrom kopen.

          Een modefotograaf uit Zwitserland raadt me aan om een 70cm zilveren te kopen...

          De mannen van Servix zeiden dat de witte wel heel erg zacht is, de zilveren iets pittiger. 40 cm is enkel om bustes egaal uit te lichten, 70 cm kan al wat breder.

          Nog mensen ervaringen met de groottes en kleuren?
          70cm is mooi... een beauty dish heeft als doel heeft om wat "harder" licht te creëren (meer contrast)... zilver of wit... 't is persoonlijke smaak... hangt van je stijl af, fotofolio heeft dikwijls een zachtere stijl, logisch dus dat hij wit kiest... mijn dish zit tussen zilver en wit in... Koop er ook een grid bij!

          hier vind je wat info
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Beauty dish

            en wat geeft dan de combinatie een zilver dish met een witte reflector? Ook dat zachte of blijft het echter "hard"?

            Tevens is die 38 - 500Ws voldoende of overkill in een kleine studio,

            Comment


            • #7
              Re: Beauty dish

              Wallimex heeft een BD voor reportageflitsers.

              Iemand ervaring met deze?

              Ik denk dat dit mooi licht is voor mijn onderwerpen (honden)

              Grtz
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment


              • #8
                Re: Beauty dish

                Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                Wallimex heeft een BD voor reportageflitsers.

                Iemand ervaring met deze?

                Ik denk dat dit mooi licht is voor mijn onderwerpen (honden)

                Grtz
                bedenk wel dat een beauty dish een portret licht is die je vrij dicht bij je model moet zetten... persoonlijk zou ik dit voor honden niet rap gebruiken... maar ik fotografeer dan ook geen honden... *wink*


                edit: ben even naar je blog gaan kijken... en ja, misschien meot je het eens proberen... vooral bij de woeste honden... hard licht...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Beauty dish

                  Hoi D_Oracle,

                  Honden verdragen idd een wat harder en contrastrijk licht.

                  Ik probeer op locatie met extra licht (reflectoren, speedlights) de honden iets meet naar voren te brengen zonder de sfeer van de locatie te verdringen. Zeker voor de rasprofielen die ik voor een maandblad fotografeer, is het belangrijk de hond in zijn natuurlijke omgeving te fotograferen. En dikke stop of twee (kan zeer flatterend zijn bij portretten) is er bij honden meestal over.

                  De belangrijkste reden dat ik een BD eens wil testen, is dat ik op de try-out van Fotofolio’s “Create That Light” workshop, heb opgevangen dat BD licht zich mooi mengt met het omgevingslicht. En juist omdat honden veel ten voeten uit worden gefotografeerd, zoek ik iets dat subtiels overgaat. Een hond in een pool / cirkel van licht plaatse is niet echt de bedoeling.

                  Maar aangezien de budgetten zeer beperkt zijn (zelfbedruipende hobby), liever eerst testen / vergelijken en dan pas investeren.
                  I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beauty dish

                    zo mijn keuze is wit! Heb eerst wat met de "mini" beauty dish van Canon Vieuw finder wat getest - het witte flatterende geeft wel iets naar mijn gevoel ...
                    thx voor jullie reacties en suggesties

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beauty dish

                      Biedt Elinchrom grids aan voor zijn beauty dishes ?
                      Die zie ik niet meteen staan.
                      Compatibele third-party grids ?

                      Comment

                      Working...
                      X