Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2010 : Een fotoboek in de maak ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2010 : Een fotoboek in de maak ?

    Hallo mede-BD'ers,

    Voor 2010 heb ik het plan opgevat om een fotoboek te maken met daarin de belangrijkste, merkwaardigste, mooiste,sportiefste en andere foto's van 2010. Tegenwoordig is het aanbod aan nieuwssites massaal groot en het aantal foto's op deze sites is een veelvoud daarvan. Ik zou graag een aantal foto's willen bundelen in een chronologisch overzicht via een fotoboek. Ik zou bijvoorbeeld per dag 1 foto (de foto van de dag) kunnen nemen. Een ander voorbeeld zou kunnen zijn om van een bepaalde 'memorabele' gebeurtenis meerdere foto's te tonen. Zijn er mensen die zoiets dergelijks al gedaan hebben of misschien ook van plan zijn?
    Misschien kunnen we in deze topic hierover elkaar up to date houden. Zo kunnen we ideetjes uitwisselen over onder andere de mogelijke onderwerpen of ideeen omtrent de uitwerking.

    Ik hoor graag of er interesse is om dit te doen!!

    Alvast een fijne oudejaarsavond gewenst en tot in 2010!!
    Last edited by fcr-boy; 31 december 2009, 12:25.
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

  • #2
    Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

    De eerste dag van het nieuwe jaar is begonnen. De zoektocht naar de eerste foto voor het fotoboek is begonnen. Ik denk dat ik op zoek ga naar een foto van net na middernacht met daarop ergens 2010 afgebeeld. Goed plan of te cliché?

    Iemand een ander voorstel? Of iemand al een uitzonderlijke foto van de eerste dag van het nieuwe jaar gezien?
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

    Comment


    • #3
      Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

      pet af voor je enthousiasme, maar één foto per dag lijkt me wel hoog gegrepen een heel jaar lang, qua werkritme.
      Ik heb dat ook eens geprobeerd op mijn fotoblog, maar daar ben ik van afgestapt.
      Te arbeidsintensief.
      Want je moet echt wel elke dag zoeken en vergelijken, je kan niet zomaar de eerste de beste foto kiezen.

      Comment


      • #4
        Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

        Mooi vuurwerk voor de kaft

        Comment


        • #5
          Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

          1 foto per dag is zeker geen must, het lijkt me ook nogal veel om 365 foto's in één boek te bunden. maar een bijzondere foto van de eerste dag van het jaar lijkt me wel op zijn plaats. en ik vermoed dat er inderdaad wel wat tijd zal kruipen in het zoeken en vergelijken om de mooiste foto's te vinden. daarom ook deze topic, zodat ik tips en ideeen kan uitwisselen met anderen die dit ook eens willen doen of misschien al gedaan hebben of mensen die gewoon willen helpen :-)
          GO ON...BE A TIGER!!!

          Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

          Comment


          • #6
            Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

            Wel, hier maken we doorgaans fotoalbums van de vakantietrips, dus één album van een tiental dagen buitenland ofzo. En dan de overschot van de fototjes van't jaar worden chronologisch gebundelt in een of twee albums. Dit jaar vermoedelijk twéé algemene albums van afgelopen jaar.
            1 voor een chronologisch overzicht van urbex tochten
            1 voor een chronologisch overzicht van verjaardagen, feestdagen, familieuitstapjes,...

            Persoonlijk vind ik 't zo wel 'n leuke bundeling :-)
            FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

            Comment


            • #7
              Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

              Het is bij mij ook zeker de bedoeling om aparte fotoboeken te maken voor persoonelijke foto's. Maar het leek me gewoon ook eens heel leuk om een fotoboek te maken van de meest bijzondere gebeurtenissen in de wereld. Op hln.be bijvoorbeeld staan vaak fotospecials en de kwaliteit van de foto's vind ik eigenlijk wel vrij goed.
              Kent er iemand nog andere leuke websites waar ik kwalitatieve foto's uit de media snel kan terugvinden?
              GO ON...BE A TIGER!!!

              Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

              Comment


              • #8
                Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

                Als eerste foto komt volgende foto in aanmerking:



                Is dit een goede keuze of kan het beter?
                Last edited by fcr-boy; 2 januari 2010, 13:04.
                GO ON...BE A TIGER!!!

                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

                  indrukwekkend als onderwerp, maar fotografisch gezien vind ik het niet bijzonder, sorry

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

                    Voor je zomaar foto's van het internet plukt om een boek te maken lees je best volgede site eens door
                    http://www.copypix.be/
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

                      euh inderdaad, blijkbaar geen goed idee om daaraan te beginnen.

                      zal het dus moeten houden bij een persoonlijk fotoboek!!
                      heb daar nog wel een vraagje over. ben begonnen aan een boek van 30cm x 30cm via cewe fotoboeken. is het slim om foto's via bd sizer te verkleinen tot een bepaald aantal pixels? zo ja, wat is het minimum aantal pixels dat ik nodig heb binnenin het album om de foto's in te passen in verschillende grotes en de kwaliteit wel optimaal te houden?

                      voor de cover van het boek heb ik een foto via PS aangepast naar 300dpi om hem dan via bdsizer naar 1500pixels te verkleinen in een 1/1 verhouding (zodat de foto vierkant wordt aangezien album 30 op 30 is) + scherper gemaakt. is dit ok of zou ik het beter anders doen?
                      GO ON...BE A TIGER!!!

                      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

                        Beste je foto's niet verkleinen µ
                        De software van de fotoboek doet het wel voor je.

                        1500 pixels aan 300dpi is een fototje van 3 inch op 3 inch
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Beste je foto's niet verkleinen µ
                          De software van de fotoboek doet het wel voor je.

                          1500 pixels aan 300dpi is een fototje van 3 inch op 3 inch

                          ik bedoelde eigenlijk 1500 aan de langste zijde, want zo moet je het in BD sizer ingeven. de foto die ik zo heb verkleind is nochtans behoorlijk groot hoor.

                          maakt de software van het fotoboek de foto's ook zoveel scherper als bd sizer doet?
                          GO ON...BE A TIGER!!!

                          Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2010 : Een fotoboek in de maak ?

                            welke fotoboek biedt de meeste mogelijkheden op gebied het uitwerken van de lay-out?
                            GO ON...BE A TIGER!!!

                            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                            Comment

                            Working...
                            X