Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-200

    wie kan me helpen ivm men keuze had graag een goede zoomlens gehad maar nu zit ik beetje in de knoop
    mijn camera is canon eos 450d en ik twijfel tss het volgende:

    -Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM met extender 1.4

    -Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM zonder extender want dat komt me te duur uit dan

    -Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

    de 2.8 weet ik niet zeker daar was mijn vraag rond of je veel verschil ziet tss de f4 of de 2.8

    en zou ik met of zonder extender de F4

  • #2
    Re: canon 70-200

    Angres,

    De zoekfunctie staat er niet voor niets daar kan je misschien al het een en ander uit halen?

    http://forum.belgiumdigital.com/f35/...sm-292064.html
    http://forum.belgiumdigital.com/f35/...is-288613.html
    SeALbe

    Comment


    • #3
      Re: canon 70-200

      hallo,

      je moet voor jezelf uitmaken wat je wil fotograferen !! maar ik heb de 70-200 2.8 is usm en ik moet zeggen het is top !! als je kan en je hebt het geduld zeker doorsparen voor de 2.8 !! je zal er zeker geen spijt van hebben ...

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-200

        Ik snap je vraag niet helemaal...bij de ene lens een extender en de andere niet? De maximale brandpuntsafstanden van deze lenzen zijn toch gelijk?

        Wat ik heb begrepen is dat een extender niet echt geschikt is voor een zoom (komt de kwaliteit van de foto niet ten goede) en beter gebruikt kan worden bij prime lenzen...helaas

        Hmmm...vat dit niet slecht op, maar begrijp je de technische verschillen tussen de 2.8 en de 4? Er zit nogal een prijs verschil tussen de lenzen die je opnoemt.
        Ik twijfel al een poos, maar vooral omdat ik eigenlijk nooit fotografeer in "weinig licht situaties". Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar een f4, want dat scheelt me toch snel 400 euro en wat grammetjes Maar dat ligt geheel aan wat je wanneer en waar wilt fotograferen.

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-200

          valt te zien wat je fotografeerd

          neem je fotos in slechte lichtomstandigheden (optredens en dergelijke)
          neem dan de 70-200 f2.8
          anders voor goed weer de 70-200 f4

          exenders zou ik niet gebruiken erop te veel kwaliteit verlies
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-200

            En weg is Angres

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-200

              Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
              wie kan me helpen ivm men keuze had graag een goede zoomlens gehad maar nu zit ik beetje in de knoop
              mijn camera is canon eos 450d en ik twijfel tss het volgende:

              -Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM met extender 1.4

              -Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM zonder extender want dat komt me te duur uit dan

              -Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

              de 2.8 weet ik niet zeker daar was mijn vraag rond of je veel verschil ziet tss de f4 of de 2.8

              en zou ik met of zonder extender de F4
              Je hebt blijkbaar een budget dat je volledig wil opdoen aan een zoomlens. al dan niet met extender om je budget volledig te benutten. Doe dit niet. Mijn advies

              Zonder twijfel de f/4 met IS. En zonder extender

              Comment

              Working...
              X