Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versterkerswitchbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Versterkerswitchbox

    Hallo,
    Ik zoek een switchbox, om twee versterkers ( Buizen en Dolby surround) te gebruiken
    op een paar luidsprekers. Qed had zo iets ( QED MA19), maar nu niet meer.
    Bestaat er nog zo iets ?
    Dank bij voorbaat
    Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

  • #2
    Re: Versterkerswitchbox

    Ik heb over enkele maanden terug op pad geweest om een nieuwe Tuner en een CD speler te kopen en zelfs daar heb ik heel wat winkels voor af moeten lopen.
    In Antwerpen zat vroeger een hele straat van zo een spullen nu is dat herleid naar drie winkels de rest is allemaal weg.
    Er zit er nog ene die van alle discotheek materiaal heeft op Kathelijnevest of Minderbroedersrui maar of die zo iets heeft ik zou het niet weten.
    Ik wens je in ieder geval suc6 met je zoektocht.
    kan je zoiets niet zelf maken met een schakelaar of een relais?
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: Versterkerswitchbox

      elke goede elektronica winkel heeft zoiets in zijn gamma
      je neemt een switch in ingang naar twee luidsprekers paar en gebruikt die switch omgekeerd
      als je me kan volgen wat ik bedoel
      bv volgende switch
      2-weg luidspreker schakelaar (tc-2).Maakt het mogelijk 2 paar luidsprekers (4 tot 16 ohm) aan te sluiten op 1 luidsprekeruitgang.Klemaansluitingen aan de achterzijde.Let op: Afbeelding kan afwijken van daadwerkelijk product.

      Comment


      • #4
        Re: Versterkerswitchbox

        Zo'n switchbox zetten na een buizenversterker?
        Het zal natuurlijk werken maar vergeet de goede kwaliteit maar.
        Ge kunt ook in de Brico een wisselschakelaar kopen en er tussen steken, werkt op dezelfde manier als die goedkope kastjes.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Versterkerswitchbox

          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          elke goede elektronica winkel heeft zoiets in zijn gamma
          je neemt een switch in ingang naar twee luidsprekers paar en gebruikt die switch omgekeerd
          als je me kan volgen wat ik bedoel
          bv volgende switch
          http://www.allekabels.nl/Audio-Schak...chakelaar.html
          Toch ook best rekening houden met het feit dat dit apparaatje ook toelaat om de twee paar luidsprekers tesamen te laten spelen. In de omgekeerde schakeling ga je dan de twee versterkers tesamen de luidsprekers laten aansturen. Ik zou ik echt niet aanraden, de gevolgen lijken me niet echt voorspelbaar.

          De tip van Verseg, één wisselschakelaar ipv twee gewone schakelaars, sluit die mogelijke vergissing alleszins uit.

          Groetjes
          K@rel
          Is this the real life? Is this just fantasy?
          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

          Comment


          • #6
            Re: Versterkerswitchbox

            Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
            Hallo,
            Ik zoek een switchbox, om twee versterkers ( Buizen en Dolby surround) te gebruiken
            op een paar luidsprekers. Qed had zo iets ( QED MA19), maar nu niet meer.
            Bestaat er nog zo iets ?
            Dank bij voorbaat
            Leo
            ik zou nooit zoiets tussen 'n lampen verterker zetten, maar als je echt wilt kan je 't beter zelf maken deftige relais (zilvercontacten)

            er is echter 1 ding wat je niet mag onderschatten:
            'n lampenversterker mag niet onbelast signaal op de uitgang krijgen of je eindbuizen en uitgangstransfo kunnen sneuvelen door de inductie pieken.
            dus steeds je volumeknop op 0 draaien als van lampen naar surround gaat.

            Comment


            • #7
              Re: Versterkerswitchbox

              OK, bedankt voor jullie info. Die buizenversterker zet ik altijd af,nadat ik de volumeknop op nul heb gezet. Om te gebruiken zet ik de versterker maar altijd
              aan als de LSkabels zijn aangesloten.
              Groetjes en prettige eindejaarsfeesten
              Leo
              lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

              Comment

              Working...
              X